  • 31. Data: 2011-09-07 11:06:54
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j47ba0$3ej$1@news.onet.pl...

    > Nie przy jednorazowej transakcji. Nawet jak ma działalność to może
    > sprzedać to auto jako osoba prywatna,

    Nie może - bo ta firma to on.

    >a nawet jako przedsiębiorca warunek: nie odlicza VATu nie płaci VATu

    Nie dotyczy nowych aut ZTCP.

  • 32. Data: 2011-09-07 16:57:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-07 11:06, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie może - bo ta firma to on.

    > Nie dotyczy nowych aut ZTCP.

    Być może, co do nowych nie wiem na 100% - ale zasada w US jest dość
    prosta - odliczasz VAT przy zakupie - naliczasz przy sprzedaży. Nie
    odliczasz VATu przy zakupie nie naliczasz przy sprzedaży.

    I tak prowadząc DG i nie mając w działalności HANDEL SAMOCHODAMI nie
    może odliczyć VATu - chyba, że inne pozwalają (ciężarowe...). Więc skoro
    nie odliczył również i nie nalicza przy sprzedaży VAT ujmujesz ale nie
    odprowadzasz.

    Druga rzecz nawet prowadząc jednoosobową DG zarejestrowaną na siebie
    imieniem i nazwiskiem nie kupuje automatycznie wszystkiego na firmę.

    Nawet na jednej fakturze możesz mieć zakupy prywatne i firmowe. W księgi
    wprowadzasz tylko firmowe - owszem wprowadza to zamieszanie bo faktur
    najlepiej szukać po kwotach ale możliwość taka jest.

    Ariusz

  • 33. Data: 2011-09-07 17:29:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Być może, co do nowych nie wiem na 100%

    Więc warto się dowiedzieć, bo reszta jest od tego zależna.

    - ale zasada w US jest dość
    > prosta - odliczasz VAT przy zakupie - naliczasz przy sprzedaży.

    Nie do końca jest jak piszesz.
    Przy osobówkach możesz odliczyć, nie naliczasz.
    Przy nowych autach odwrotnie.

> [...]
    > wprowadzasz tylko firmowe - owszem wprowadza to zamieszanie bo faktur
    > najlepiej szukać po kwotach ale możliwość taka jest.

    Zakupy i owszem, ale jak zaczniesz sprzedawać, to już "prywatnie" się może
    skończyć.
    Choć może nie przy jednorazowej sprzedaży.