  • 21. Data: 2011-09-06 15:56:38
    Temat: Re: Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
    Od: "dex_pl" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czak norris <c...@n...pl> napisał(a):

    > Żeby koledze nie zrobić "kuku" w w/w przypadku, należy się wcześniej
    > upewnić że ów kolega ma w przedmiocie działalności dopisany handel
    > samochodami. (PKD 2007 -> 45.11.Z)

    Jednorazowo może zrobić cokolwiek spoza PKD. Co innego, jakby sprzedał np
    kilka aut w ciągu roku (lub robił to jeszcze częściej)

  • 22. Data: 2011-09-06 18:31:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "czak norris" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby koledze nie zrobić "kuku" w w/w przypadku, należy się wcześniej
    > upewnić że ów kolega ma w przedmiocie działalności dopisany handel
    > samochodami. (PKD 2007 -> 45.11.Z)

    Chodzi o to, że vatu nie odliczy, ale naliczyć musi, czyli na dzień dobry
    jest stratny minimum 11,5 %?
    Celne. ;-)

  • 23. Data: 2011-09-06 18:31:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dex_pl" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Jednorazowo może zrobić cokolwiek spoza PKD.

    Jasne.
    Jak lubi dopłacać do vat.

    >Co innego, jakby sprzedał np
    > kilka aut w ciągu roku (lub robił to jeszcze częściej)

    A co to zmieni?

  • 24. Data: 2011-09-06 18:36:47
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Robert_J wrote:

    > Mylisz pojęcia, tu nie chodzi o podatek dochodowy, a o podatek od
    > czynności cywilnoprawnych (PCC). I zapłaci go :-), w wysokości 2%
    > rynkowej wartości auta... Na dodatek kolega zapłaci podatek
    > dochodowy, bo sprzedaje auto przed upływem (bodajże) sześciu miesięcy
    > :-). Ale tu mogę się mylić...

    Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 25. Data: 2011-09-06 18:42:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 16:36:47 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

    > Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

    Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 26. Data: 2011-09-06 18:59:22
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Waldek Godel wrote:

    > Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

    Ale to PCC.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 27. Data: 2011-09-07 07:52:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-06 18:42, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

    Taka interpretacja US jest możliwa jedynie (i jestem tego prawie pewien)
    przy kupnie i odsprzedaży na umowę - jeśli kupuje się na fakturę a
    sprzedaje na umowę (lub fakturę) to US nie interweniuje nawet jeśli cena
    jest niższa od rynkowej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 28. Data: 2011-09-07 10:23:59
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 14:04, Przemekkk pisze:

    > I o takie konkretne informacje mi chodzilo.
    > Dziekuje za odpowiedz.

    A wiesz, że co US to inna polityka i to co w jednym będzie oczywiste to
    w drugim nie koniecznie.

    Zapytaj w swoim US z pewnością otrzymasz odpowiedź

    Ariusz

  • 29. Data: 2011-09-07 10:32:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 12:00, Przemekkk pisze:

    > No tak, ale zawsze moge przyjsc z wydrukowanym katalogiem i pokazac, ile
    > taki samochod kosztuje jako golas. :)
    > Wiec standardowo - 2% - nie ma zle :)

    A ty myślisz, że w US pracują idioci i nie wiedzą jak sprawdzić wersję
    samochodu???

    Idź do US i właściwie to nie swojego i w zasadzie nie ty a kolega, który
    sprzedaje i niech zapyta czy będzie musiał płacić podatek.

    Kiedyś znajomemu jego ojciec użyczył na firmę samochodu i US czepił się,
    że albo on zapłaci podatek bo ma z tytułu użyczenia przychód, albo jego
    ojciec bo przecież normalnie pożycza i pewnie z tego tytułu ma
    przychód... Dość to pokręcone ale US właśnie taki jest

    Na szczęście kolega nie zapłaci 19% od wartości transakcji a od kwoty
    powyżej a to już nie są takie straszne pieniądze. A może nic nie zapłaci

    Ariusz

  • 30. Data: 2011-09-07 10:51:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 18:31, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "czak norris" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to, że vatu nie odliczy, ale naliczyć musi, czyli na dzień
    > dobry jest stratny minimum 11,5 %?
    > Celne. ;-)

    Nie przy jednorazowej transakcji. Nawet jak ma działalność to może
    sprzedać to auto jako osoba prywatna, a nawet jako przedsiębiorca
    warunek: nie odlicza VATu nie płaci VATu

    Ariusz