  • 11. Data: 2013-01-01 02:14:58
    Temat: Re: Kupno listwy - na co zwracac uwage?
    Od: BolekW <B...@w...to.konfident>

    W dniu 2012-12-31 20:46, Pawel pisze:

    > Czy to jest to? ->
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Ochronniki_przepi%C4%9
    9ciowe
    > Czy to nie jest przypadkiem to co sie widuje czasami na slupach, ktore
    > ida bezposrednio do domow?
    >
    > Jesli to jest to, to niestety, ale odpada, bo to nie jest moje
    > mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    > listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia
    > sprzetu elektronicznego.

    Na Rj45 i Rj11 tez sa tzw odgromniki moga byc na zenetrkach albo
    odgromnikach gazowych to drugie lepsze ale drozsze i oczywiscie do
    uziemienia i mo\dlic sie ze nie walnie.

  • 12. Data: 2013-01-01 14:11:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > podłączałeś listwę do UPSa?

    Jak UPS nie ma prostokąta, tylko sinus, to listwę z LC i warystorami
    można podpinać po UPS-ie, aczkolwiek to nie ma sensu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 13. Data: 2013-01-01 14:25:14
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jak UPS nie ma prostokąta, tylko sinus, to listwę z LC i warystorami można
    > podpinać po UPS-ie, aczkolwiek to nie ma sensu.

    a jeśli ma aproksymowaną sinusoidę i do tego AVR?
    listwa ma wyłącznik i dlatego warto...

  • 14. Data: 2013-01-01 15:49:05
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 20:46:36 +0100, Pawel napisał(a):

> [...]

    Poluzowali zero skutkiem czego rozjechały się napięcia fazowe? Na to nie
    pomogą zabezpieczenia umieszczone "wyżej" a i te niżej mogą nie dać rady
    - napięcie może być na tyle duże, że już zareagują ale będzie
    jednocześnie za małe, by wymusić przepływ prądu na tyle dużego, by
    spowodować zadziałanie bezpiecznika/eski współpracującej z tym
    ochronnikiem. Widziałem już ochronnik klasy D spalony po czymś takim -
    współpracująca z nim eska (B10) nie zadziałała.
    > Czy to nie jest przypadkiem to co sie widuje czasami na slupach, ktore
    > ida bezposrednio do domow?

    Te zabezpieczenia są stopniowane (wspomniane klasy A, B, C i D) bo każdy
    stopień działa nieco inaczej a nie można ich zebrać razem w jednym
    miejscu bo wymagane są między nimi pewne odległości.
> [...]
    > mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    > listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia

    Odłączać z gniazdka (a nie wyłączać tylko wyłącznikiem) w trakcie burzy
    >) A jeśli usterka nastąpi z winy zakładu energetycznego to nawiązać
    kontakt z innymi osobami, którym też padł sprzęt elektroniczny i
    wystąpić do ZE o zwrot kosztów naprawy - oni są od tego ubezpieczeni.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2013-01-01 20:54:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > a jeśli ma aproksymowaną sinusoidę i do tego AVR?
    > listwa ma wyłącznik i dlatego warto...

    Nie wiem, czy się rozumiemy.
    Nie chodzi o to, czy warto, lecz o to, czy można.

    Otóż _dobra_ listwa, czyli taka, o jaką pytał zakładający wątek, ma
    filtry L i C oraz warystory. Zespół LC działa w tym przypadku jako filtr
    środkowoprzepustowy dla ok. 50-60 Hz, zaś warystory mają chronić przed
    przepięciami.

    Natomiast jeśli "prosty" UPS daje na wyjściu prostokąt, bądź
    kilku-krokową aproksymację sinusa, to listwa traktuje to jako zakłócenia
    w sieci energetycznej. Efekt: albo pada listwa, albo przetwornica z UPS-a.

    Stąd też nie należy stosować "dobrych" listew w UPS-ach bez AVR.
    Stosować oczywiście można "zwykłe" listwy z wyłącznikiem (i kołkami
    ochronnymi!).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2013-01-01 21:04:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-01 20:54, Adam pisze:

> [...]
    > filtry L i C oraz warystory. Zespół LC działa w tym przypadku jako filtr
    > środkowoprzepustowy dla ok. 50-60 Hz, zaś warystory mają chronić przed

    Pierwszy raz słyszę żeby w prostych filtrach sieciowych używać obwodów
    rezonansowych LC zestrojonych na 50-60Hz.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2013-01-01 21:30:07
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 31.12.2012 20:46, Pawel pisze:

> [...]
    9ciowe
    > Czy to nie jest przypadkiem to co sie widuje czasami na slupach, ktore

    Nie, trochę za duże ;) te domowe są takie ->
    http://trzyfazy.pl/pl/ochronnik-przepieciowy-czterop
    olowy-klasy-bcd-lc.html

> [...]
    > mieszkanie. Jedyne co wchodzi w gre jesli mowa o zabezpieczeniach, to
    > listwy i UPSy, chyba, ze sa jeszcze jakies inne metody zabezpieczenia

    Takie coś jak podałem możesz spokojnie sobie zamontować jak tylko
    znajdziesz miejsce w skrzynce z licznikiem - osobiście też wynajmuje
    mieszkanie i zrobiłem sobie podział obwodów, założyłem tzw. automaty
    (wcześniej wszystko było wpięte pod jeden topik). Więc nie widzę
    przeszkód w upchnięciu takiego ochronnika - tylko musisz mieć dostęp do
    przewodu ochronnego (PE).

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2013-01-01 22:16:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    [...]

    > Otóż _dobra_ listwa, czyli taka, o jaką pytał zakładający wątek, ma
    > filtry L i C oraz warystory. Zespół LC działa w tym przypadku jako filtr
    > środkowoprzepustowy dla ok. 50-60 Hz,

    Ocipiałeś? Policz, jakie musiałyby być wartości elementów takiego
    filtra!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2013-01-01 23:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2013 22:16:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Adam,
    > [...]
    >
    > Ocipiałeś? Policz, jakie musiałyby być wartości elementów takiego
    > filtra!

    1H i 10uF ? ... znosnie :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-01-01 23:38:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > 1H i 10uF ? ... znosnie :-)

    Wiesz jaką wielkość ma dławik 1H 10A? Bo ja nie. A zajmuję się
    zawodowo tym.

    --
    Best regards,
    RoMan