  • 1. Data: 2012-12-30 14:16:18
    Temat: Koszulka termokurczliwa - specjalna
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,
    większość koszulek po skurczeniu (i ostygnieciu) jest sztywna, czy
    istnieją koszulki, które sa nadal elastyczne po skurczeniu i mogą
    służyć jako ciasne ale elastyczne opaski?
    Prezentuje zabezpieczyć na przewodzie czujnik temp. (DS) wody i
    wilgoci. Jak obejmę taka zwykła koszulką to wilgoć i tak się wciśnie
    pod sztywna koszulkę, nie wspominając o tym, że kilku centymetrowy
    odcinek z koszulka będzie sztywny i nieporęczny.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-12-30 17:18:36
    Temat: Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > wilgoć i tak się wciśnie pod sztywna koszulkę, nie wspominając o tym, że
    > kilku centymetrowy odcinek z koszulka będzie sztywny i nieporęczny.

    Ja zasilikonowałem.
    Mam taki specjalny do elektroniki samochodowej - nie ma w sobie kwasów
    reagujących z metalami.
    Już rok w akwarium sobie siedzi i działa.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-12-30 17:43:54
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wilgoć i tak się wciśnie pod sztywna koszulkę, nie wspominając o tym, że
    > kilku centymetrowy odcinek z koszulka będzie sztywny i nieporęczny.

    Szukaj koszulek z klejem.
    Niestety są one jeszcze sztywniejsze niż zwykłe ale dobrze uszczelniają.
    Drugą metoda to kawałek rurki mosiężnej fi zewnętrzna 6 mm.
    W środek ładnie wchodzi czujnik z kablem, z jednej strony przylutowany
    koreczek z pręta mosiężnego a z drugiej strony uszczelnione koszulką
    termokurczliwą z klejem. Na dno między korek a czujnik wciskam strzykawką z
    kawałkiem wężyka troszkę pasty termoprzewodzącej dla lepszego kontaktu
    czujnika z rurką.
    Taki czujnik ładnie się nawet prezentuje, podobny do czujników sprzedawanych
    ze sterownikami do kotłów c.o.

    Piotr sq3ogx

  • 4. Data: 2012-12-30 19:29:40
    Od: Padre <P...@n...net>

    czy
    > istnieją koszulki, które sa nadal elastyczne po skurczeniu i mogą służyć
    > jako ciasne ale elastyczne opaski?

    Pewnie istnieją, skoro wiele razy widziałem je w sprzęcie najczęściej
    japońskiej produkcji nawet w czasach kiedy zwykłej u nas jeszcze prawie
    nikt nie znał. I również nie udało mi się namierzyć jej w sprzedaży choć
    prawdę powiedziawszy ostatnie dziesięć lat już nie szukałem bo zmieniłem
    profesję. Charakterystyczne w ich wyglądzie było to, że były matowe.
    Początkowo myślałem nawet że to po prostu elastyczne rurki które trwale
    rozciągnęły się po latach.

  • 5. Data: 2012-12-30 19:37:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.12.2012 19:29, Padre wrote:
> [...]
    > profesję. Charakterystyczne w ich wyglądzie było to, że były matowe.
    > Początkowo myślałem nawet że to po prostu elastyczne rurki które trwale

    Jedyne miejsce gdzie je znalazłem to DX ( http://dx.com/s/shrink+tube )
    - dwa razy już kupowałem zestawy kilka różnych po metrze za jakieś 2 USD
    i jak na razie jestem zadowolony.

    Michoo

  • 6. Data: 2012-12-30 20:01:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jedyne miejsce gdzie je znalazłem to DX ( http://dx.com/s/shrink+tube )
    > - dwa razy już kupowałem zestawy kilka różnych po metrze za jakieś 2 USD
    > i jak na razie jestem zadowolony.

    Widziałem je już dawno:) Nawet matowa powierzchnia mnie intrygowała i
    spłaszczony przekrój ale bałem się że to jakaś tandeta jak trzy czwarte
    towaru z DX gdzie zdarza mi się mimo wszystko robić świadome zakupy.
    Choć jak pisałem, zmieniłem zawód i nie są mi już niezbędne ale skoro są
    elastyczne to sobie nabędę parę metrów.

  • 7. Data: 2012-12-30 21:37:22
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Michoo wrote:

    > Jedyne miejsce gdzie je znalazłem to DX ( http://dx.com/s/shrink+tube
    > ) - dwa razy już kupowałem zestawy kilka różnych po metrze za jakieś
    > 2 USD i jak na razie jestem zadowolony.

    Takie koszulki to ja kupowałem w zwykłym sklepie elektrycznym, ale nie wiem
    czy one zapewną szczelność.
    Najlepsza jest taka z klejem tylko jak pisałem wcześniej, one mają strasznie
    grubą sciankę.
    Ale widzę że jest cienkościenna z klejem
    http://trytyt.com/index.php?site=art&idd=4&ida=14

    Piotr sq3ogx

  • 8. Data: 2012-12-31 12:00:24
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Takie koszulki to ja kupowałem w zwykłym sklepie elektrycznym, ale nie
    > wiem czy one zapewną szczelność.

    Co to znaczy "takie" - elastyczne kupowałeś? Czy takie jak dostępne w
    każdym sklepie?

  • 9. Data: 2012-12-31 13:58:01
    Temat: Odp: Koszulka termokurczliwa - specjalna
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja używam tego:
    http://allegro.pl/koncowka-izolowana-okragla-konekto
    r-601029-10szt-i2842349102.html
    Wywalam konektor, termometr do środka i zalewam poxipolem. Jeden taki leży
    już w wodzie od kilku lat.

    PC

  • 10. Data: 2012-12-31 21:48:20
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy "takie" - elastyczne kupowałeś? Czy takie jak dostępne w
    > każdym sklepie?

    Te spłaszczone z matową powierzchnią, one są delikatniejsze niż te z
    połyskującą powierzchnią ale czy będą szczelne to głowy nie dam.

    Piotr sq3ogx