  • 11. Data: 2010-12-22 16:38:43
    Temat: Re: Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
    Od: Areq <a...@g...com>

    On 22 Gru, 15:22, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Masz dowód z jakim przebiegiem go kupiłeś? Mechanik wyraził chęć
    > zeznawania w tej sprawie i masz gwarancję, ze mu się nie odwidzi?

    Potwierdzenia przebiegu z jakim kupiłem nie mam, jedynie mam zrzut do
    pdf ich strony z ogłoszeniem o sprzedaży.
    Co do pytania Mleko, to prowadzi on ewidencję samochodów, które
    naprawia. Skojarzył samochód i sprawdził.

  • 12. Data: 2010-12-22 16:40:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-22 16:30, mleko pisze:

    > W lipcu mechanik robil zawieszenie i pamieta przebieg tego samochodu?
    > Ile dziennie przez warsztat tego mechanika przewija sie samochodow? Ile sie
    przewinelo od lipca do grudnia? Zna przebieg wszystkich? Notuje? W zadnym wypadku nie
    twierdze, ze mechanik klamie. Moze serwisowal to auto od dluzszego czasu, ale ta
    historia wyglada na naciagna.

    Wielu mechaników prowadzi taką ewidencję i notuje. Choćby na wypadek reklamacji.

  • 13. Data: 2010-12-22 16:43:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-22 14:31, Areq pisze:

    > Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
    > Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.
    > Co o tym sądzicie?

    No powiedzmy sobie szczerze że ścięcie zaledwie 50-60kkm, choć oczywiście
    jest oszustwem, to bardzo "umiarkowanym" na tle ogólokomisowym :)

  • 14. Data: 2010-12-22 16:50:14
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A mnie najbardziej wkurza to, ze wszyscy wiedza o tym
    > procederze, a osoby decyzyjne mogace to ukrocic nic nie
    > robia.

    A mnie najbardziej bawi to, że i tak prawie nikt nie wierzy
    w te cofane przebiegi ;-))). Skoro nikt nie wierzy to po co
    cofać? 99% kupujących mnoży te optymistyczne wskazania przez
    1,5-2 :-).

  • 15. Data: 2010-12-22 17:12:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w
    > A mnie najbardziej wkurza to, ze wszyscy wiedza o tym procederze,
    > a osoby decyzyjne mogace to ukrocic nic nie robia.
    > A mozna to ukrocic bez zadnych kosztow jednym malym
    > rozporzadzeniem np. obowiazkiem wpisywania przy kazdym
    > przegladzie przebiegu do dowodu rejestracyjnego czy karty
    > pojazdu. A do tego najlepiej jeszcze prowadzic centralna baze
    > danych.

    Niewiele by dalo, tylko korupcja by w spoleczenstwie wzrosla :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-12-22 18:04:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Areq

    > Potwierdzenia przebiegu z jakim kupiłem nie mam, jedynie mam zrzut do
    > pdf ich strony z ogłoszeniem o sprzedaży.

    Słaby dowód...

    > Co do pytania Mleko, to
    > prowadzi on ewidencję samochodów, które naprawia. Skojarzył samochód i
    > sprawdził.

    Ale jest chętny żeby zeznawać?

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2010-12-22 18:46:32
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 22.12.2010 14:31, Areq wrote:

    > Co o tym sądzicie?
    > Mieliście już kiedyś podobny przypadek?

    Ehhh, kiedyś nie było takich problemów - w 125p czy poldolocie licznik
    po 99 999km leciał od zera - problem z głowy, nic nie trzeba przestawiać (-;

  • 18. Data: 2010-12-22 19:17:18
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:iet65k$4n5$1@news2.ipartners.pl...
    > Wielu mechaników prowadzi taką ewidencję i notuje. Choćby na wypadek
    > reklamacji.

    Niektórzy mechanicy (lub sekretarki) zapisują w biurze. Zapisują co im
    klient powie (np. ja). Mnie przebieg każdego mojego auta mało obchodzi i
    mogłem się pomylić podając mu jakaś liczbę, którą wpisano.
    Nigdy jeszcze nie chciało mi się , ani nie byłem zmuszony, gonić w tym celu
    do auta, by sprawdzić przebieg.

  • 19. Data: 2010-12-22 19:18:41
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury
    o oszustwie.

    Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna
    szkodliwość społeczna, to donoś. ORMOwców nam brak.

  • 20. Data: 2010-12-22 21:13:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Dec 2010 19:18:41 +0100, grin wrote:
    >Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna
    >szkodliwość społeczna, to donoś. ORMOwców nam brak.

    No wiesz, moze akurat sa papiery na to, komisarz bedzie sie musial
    przyznac, warunkowe umorzenie dostanie, finansowo poplynie troche i
    zacznie uwazac na przyszlosc :-)

    J.