  • 121. Data: 2013-02-18 19:00:11
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Zresztą i jego cena, (bodajże 200 zł miesięcznie kosztuje dobrowolne
    > objęcie ubezpieczeniem w NFZ) o tym świadczy.

    340...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 122. Data: 2013-02-18 20:03:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 19:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > 340...

    Z czego 86% jest odliczane od podatku, zatem dla pracującego realny
    koszt takiego ubezpieczenia wynosi około 50zł. I to jest powód, dla
    którego nie ma takich ubezpieczeń prywatnych, co nie znaczy, że by ich
    nie było, gdyby nie było NFZ.

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2013-02-18 21:03:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze im dodajmy prawo jazdy C, viatolle i wszystkie inne
    > ograniczenia dla ciężarówek i problem kratek sam się rozwiąże. Do
    > bankowozów licencję pracownika ochrony i konieczność jechania w aucie
    > kierowcy i konwojenta. Wszystko da się załatwić. :>
    >
    > Albo znajdźmy jakiegoś uczciwego człowieka, zróbmy go dyktatorem i
    > niech zaprowadzi porządek... Się rozmarzyłem.

    Albo przestańmy mnożyć kolrjne pomysły jak komuś dać, żeby zabrać i go
    jeszcze ukarać.
    Zamiast tworzyć setki wzajemnie wykluczjaących się przepisów prawnych
    dających możliwości i furtki oraz ktworzyć kolejne chore utrudnienia,
    zeby odebrać to co się dało to po prostu obniżmy podatki i zlikwidujmy
    wszystkie ulgi i furki prawne.
    Oczywiście wiem, ze jest to utopia z wiadomego powodu :)

  • 124. Data: 2013-02-18 23:35:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    platnosc-za-swiadcz

    > Tak, dokłądnie pytałem o ubezpieczenie które obejmowało by wszystko to co
    > obecnie NFZ (pomijam czas)

    No to się nie rozumiemy.

    Otóż świadczenia o których mowa *NIE SĄ* finansowane z ubezpieczenia
    zdrowotnego!
    Zajrzyj do zalinkowanego tekstu.
    A ten czynnik (iż najdroższe operacje i leczenia wcale nie są fundowane
    z NFZ, co zresztą ma pewne uzasadnienie - bo przy okazji "fundowana"
    jest nauka, rozwój) jest często pomijany przy porównywaniu
    z ubezpieczeniami prywatnymi.

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2013-02-19 10:30:08
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-18 20:03, Liwiusz pisze:

    > Z czego 86% jest odliczane od podatku, zatem dla pracującego realny
    > koszt takiego ubezpieczenia wynosi około 50zł.

    nie znam się, ale chyba jest kosztem więc z 340zł robi się 18% mniej
    czyli jakieś 270zł
    Na przykład od umowy na 2300zł płacę jakieś 1300zł ZUSu, na pewno nie
    pomniejsza to o tyle podatku, a jedynie mogę to wrzucić w koszty...
    No chyba że się mylę, ja tam specjalistą w innej dziedzinie jestem :)

    Lukasz

  • 126. Data: 2013-02-19 17:00:42
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]
    następuje:

    > Tak, dokłądnie pytałem o ubezpieczenie które obejmowało by wszystko to co

    A co gwarantuje ubezpieczenie w NFZ?

    Podaj cokolwiek. Jakiekolwiek świadczenie, którego mogę być PEWIEN.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 127. Data: 2013-02-19 18:13:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-19 17:00, Yakhub wrote:

    > A co gwarantuje ubezpieczenie w NFZ?
    >
    > Podaj cokolwiek. Jakiekolwiek świadczenie, którego mogę być PEWIEN.

    Pewności to nigdy nie ma. Ale np akty zgony zazwyczaj wypisują i nawet
    kolejki nie ma.

    Shrek.

  • 128. Data: 2013-02-19 19:51:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ddddddd wrote:

    > Na przykład od umowy na 2300zł płacę jakieś 1300zł ZUSu, na pewno nie
    > pomniejsza to o tyle podatku, a jedynie mogę to wrzucić w koszty...
    > No chyba że się mylę, ja tam specjalistą w innej dziedzinie jestem :)

    Mylisz się.
    Z tych Twoich 1300 co płacisz też część jest odliczana od dochodu,
    a zdrowotne od podatku.

  • 129. Data: 2013-02-19 20:10:31
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-19 18:13, Shrek pisze:
    > Pewności to nigdy nie ma. Ale np akty zgony zazwyczaj wypisują i nawet
    > kolejki nie ma.

    Wypisanie zaświadczenia w USC to świadczenie zdrowotne? :O

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 130. Data: 2013-02-19 20:41:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-19 20:10, R2r wrote:

    > Wypisanie zaświadczenia w USC to świadczenie zdrowotne? :O

    No nie wiem, ktoś ten zgon musi chyba stwierdzić?

    Shrek.