  • 1. Data: 2012-06-13 23:31:50
    Temat: Który ultrabook polecacie?
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    Witam,

    Mój komp ma już ponad 10 lat. Ojciec chce mi dać na nowego, ale chyba
    tym razem to już nie będzie sprzęt stacjonarny.

    Chciałbym się zmieścić do 5 kawałków (5 tys. zł), najoptymalniej
    byłoby to coś blisko czwórki.

    Myślę o ultrabooku Sony.

    http://www.chip.pl/news/sprzet/notebooki_i_netbooki/
    2012/05/13-calowy-ultrabook-vaio-t13-do-kupienia-w-p
    olsce-2

    Nic nie wiem o HP:

    http://www.kuzniewski.pl/k555,hp-envy.html?gclid=CNm
    n27yTzLACFUFG3wod1XnoWw

    Trochę o tym czytałem, ale nie siedzę w sprzęcie (raczej nie jestem
    ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.

    Proszę o wszelkie rady.

    Czy ten Soniak jest wart swojej kasy? Czy warto coś dołożyć do tej
    ceny i mieć lepszy sprzęt? Potrzebuję rzeczy trwałej na której nowsze
    oprogramowanie będzie bujać minimum 10 lat (jak na moim obecnym
    kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się
    zacinać).

    Dziękuję i pozdrawiam,

    D.

  • 2. Data: 2012-06-14 00:10:23
    Temat: Re: Który ultrabook polecacie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dyletant" 2...@b...goog
    legroups.com

    : kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się zacinać).

    Co Ci zacina się? Dziś przeglądarka internetowa potrzebuje 4 GiB RAMek.
    Miałeś tyle 10 lat temu? A oglądanie filmów wymaga kilku rdzeni
    chodzących na 2 GHz -- miałeś tyle 10 lat temu? :)

    -=-

    Odwiedziłem dziś MediaMarkt. Jakieś dziewczyny oglądały
    prezentowany tam złom. Jedna z nich niemal parsknęła
    śmiechem:

    - Patrz, 1 gigabajt ramu!!!

    Netbook z atomowym napędem (N450) nie radzi sobie
    z tunerem DVB-T przy HD...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-06-14 00:22:49
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    Eneuel wrote:
    > "Dyletant" 2...@b...goog
    legroups.com

> [...]
    > Miałeś tyle 10 lat temu? A oglądanie filmów wymaga kilku rdzeni
    > chodzących na 2 GHz -- miałeś tyle 10 lat temu? :)

    2 G Ramu i rdzeń 3 G 10 lat temu. Komp kosztował 6 tysięcy. Teraz to
    już jest złomik.

    Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word i
    Excel długo się odpalają.

> [...]
    > śmiechem:
    >
    >  - Patrz, 1 gigabajt ramu!!!
    >
    > Netbook z atomowym napędem (N450) nie radzi sobie

    Dlatego właśnie proszę, żebyś mi coś polecił, tak?

    Co polecasz, żeby bujało właśnie tak do 10 latek? Nie wiem jakie są
    realia, może do 5, tak?

    Nic o tym nie wiem, dlatego pytam. Gdybym się znał, to bym się nie
    pytał.

    Mnie jak ktoś o coś pytam, to po prostu odpowiadam tak jak wiem, żeby
    koledze pomóc, i tyle.

    Akurat w tym temacie nie wiem nic. Jestem bardziej humanistyczny.

    To jak? Da radę coś mi doradzić? :)

  • 4. Data: 2012-06-14 07:41:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Co Ci zacina się? Dziś przeglądarka internetowa potrzebuje 4 GiB RAMek.

    Slyszalem ze 40 ;)

  • 5. Data: 2012-06-14 08:31:57
    Od: Dyletant <d...@y...pl>

    On 14 Cze, 09:14, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Dyletant napisa?(a):

    > Kup taki, ktory wyglada na najbardziej humanitarny ;)

    http://www.kuzniewski.pl/k555,hp-envy.html?gclid=CNm
    n27yTzLACFUFG3wod1XnoWw

    Nie wyglądają źle, co? Delikatne i nienarzucające się. Soniak jak dla
    mnie trochę rzuca się w oczy. Najmniej by mi o to właśnie chodziło.

    Chciałbym, żeby bujał gitara, ale żeby nie rzucał się w oczy.

    Tylko nie mam pojęcia, czy i3 i5 i7, ile ramu to minimum itd.

    Nie chcę się wpakować w coś co za 2 lata padnie. Jak Dellik mojego
    kumpla, pochodził 2 latka i padł. Może to pech, ale na pewno nie o to
    mi chodzi.

    Chodzi mi o coś solidnego bez niespodzianej.

    Możecie coś powiedzieć? Proszę Was.

  • 6. Data: 2012-06-14 08:56:22
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 13 Jun 2012 14:31:50 -0700 (PDT), Dyletant <d...@y...pl>
    wrote:

> [...]
    >oprogramowanie będzie bujać minimum 10 lat (jak na moim obecnym
    >kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się

    widze, ze tutejsi spece dwoja sie i troja w pomaganiu.
    kwestia jest rowniez tego co bedziesz na nim chcial robic. te HP to
    nie ultrabooki. mam zle doswiadczenia z ta firma, ale to moze tylko
    ja. laptopy sony sa dosc delikatne. w tych z ktorymi mialem
    doczynienia, a byly solidnie uzywane, stosunkowo szybko padaly
    trackpady i klawiatury. jakby je moze oszczedniej/sensowniej uzywac,
    to by wytrzymaly dluzej. mam tez duze zastrzezenia do pomocy
    technicznej sony i dziwnej polityce dotyczacej uaktualnien
    sterownikow.
    pare miesiecy temu kupilem asusa z serii zenbook i sobie, na razie,
    chwale. w porownaniu z innymi ma solidniejsza obudowe, ale placi sie
    ciezarem. klawiatura mnie troche irytuje, ale ja mam specyficzne
    wymagania. nie wiem czy wytrzyma 5 lat (na pewno nie 10) ale nie
    liczylem na to przy zakupie.
    jak chcesz cos rownie solidnego, a dlugowiecznosc jest istotna, to
    moze makowke airbooka. mam pare laptopow applea, ktore po prostu nie
    chca pasc na dobre, a juz maja w okolicy 10 lat. znajomi maja airbooki
    i tez sobie chwala i wcale ich nie oszczedzaja. ale to zalezy jaki
    masz stosunek ideologiczny do tej firmy. <rs>

  • 7. Data: 2012-06-14 08:58:43
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Dyletant nabazgrał(a):

    > Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word i
    > Excel długo się odpalają.

    Tu wystarczy inwestycja w dysk SSD, reinstal systemu na W7 i będzie śmigać.

  • 8. Data: 2012-06-14 09:01:53
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Dyletant nabazgrał(a):

    > Myślę o ultrabooku Sony.
    > Nic nie wiem o HP:

    HP to nie ta klasa sprzętu, chcesz tanio kupi HP, chcesz drożej za to lepszy
    sprzęt weż Sony, na pewno Sony cię nie zawiedzie do tego wygląda dużo
    lepiej.

  • 9. Data: 2012-06-14 09:06:57
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Chris" napisał:

    > Tu wystarczy inwestycja w dysk SSD, reinstal systemu na W7 i będzie
    > śmigać.

    "Mój komp ma już ponad 10 lat".
    Oj, będzie "śmigać", aż powietrze zawyje.
    W wentylatorach...

    JoteR

  • 10. Data: 2012-06-14 09:14:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dyletant napisa?(a):

    > Trochę o tym czytałem, ale nie siedzę w sprzęcie (raczej nie jestem
    > ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.

    Kup taki, ktory wyglada na najbardziej humanitarny ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!