    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Który ultrabook polecacie?
    Date: Thu, 14 Jun 2012 02:56:22 -0400

    On Wed, 13 Jun 2012 14:31:50 -0700 (PDT), Dyletant <d...@y...pl>
    wrote:

    >Witam,
    >
    >Mój komp ma już ponad 10 lat. Ojciec chce mi dać na nowego, ale chyba
    >tym razem to już nie będzie sprzęt stacjonarny.
    >
    >Chciałbym się zmieścić do 5 kawałków (5 tys. zł), najoptymalniej
    >byłoby to coś blisko czwórki.
    >
    >Myślę o ultrabooku Sony.
    >
    >http://www.chip.pl/news/sprzet/notebooki_i_netbooki
    /2012/05/13-calowy-ultrabook-vaio-t13-do-kupienia-w-
    polsce-2

    >Nic nie wiem o HP:
    >
    >http://www.kuzniewski.pl/k555,hp-envy.html?gclid=CN
    mn27yTzLACFUFG3wod1XnoWw

    >Trochę o tym czytałem, ale nie siedzę w sprzęcie (raczej nie jestem
    >ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.
    >
    >Proszę o wszelkie rady.
    >
    >Czy ten Soniak jest wart swojej kasy? Czy warto coś dołożyć do tej
    >ceny i mieć lepszy sprzęt? Potrzebuję rzeczy trwałej na której nowsze
    >oprogramowanie będzie bujać minimum 10 lat (jak na moim obecnym
    >kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się
    >zacinać).
    >
    >Dziękuję i pozdrawiam,
    >
    >D.

    widze, ze tutejsi spece dwoja sie i troja w pomaganiu.
    kwestia jest rowniez tego co bedziesz na nim chcial robic. te HP to
    nie ultrabooki. mam zle doswiadczenia z ta firma, ale to moze tylko
    ja. laptopy sony sa dosc delikatne. w tych z ktorymi mialem
    doczynienia, a byly solidnie uzywane, stosunkowo szybko padaly
    trackpady i klawiatury. jakby je moze oszczedniej/sensowniej uzywac,
    to by wytrzymaly dluzej. mam tez duze zastrzezenia do pomocy
    technicznej sony i dziwnej polityce dotyczacej uaktualnien
    sterownikow.
    pare miesiecy temu kupilem asusa z serii zenbook i sobie, na razie,
    chwale. w porownaniu z innymi ma solidniejsza obudowe, ale placi sie
    ciezarem. klawiatura mnie troche irytuje, ale ja mam specyficzne
    wymagania. nie wiem czy wytrzyma 5 lat (na pewno nie 10) ale nie
    liczylem na to przy zakupie.
    jak chcesz cos rownie solidnego, a dlugowiecznosc jest istotna, to
    moze makowke airbooka. mam pare laptopow applea, ktore po prostu nie
    chca pasc na dobre, a juz maja w okolicy 10 lat. znajomi maja airbooki
    i tez sobie chwala i wcale ich nie oszczedzaja. ale to zalezy jaki
    masz stosunek ideologiczny do tej firmy. <rs>