-
1. Data: 2011-02-17 02:09:39
Temat: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: scob <9...@t...pl>
No bo nie kupiłem latem zafiry :P
A babsztyl chce rodzinę powiększać, a do tego a4-ka po serwisie u
pewnego speca zdechła na amen i nie chce ruszyć z miejsca, gdzie stoi.
Jak już ją (a4-kę, nie babę!) zepchnę do Warty, albo oddam ubogim
ludziom, co to ją wypiorą i napiszą w ogłoszeniu "od starszego niemca"
(z grubsza się zgadza :P) - to będę kupował autko, co ma 3 rzędy
prawdziwych siedzeń: 1 rząd dorośli, 2-gi - przyszłe, potencjalne
potomstwo sztuk 1 i ew. obecne, co samo się gramoli i starczy przypiąć,
trzeci - obecne potomstwo, jak nie będzie chciało koło wyjca siedzieć,
albo teściowa (bo na przewożenie w przyczepie zona nie daje zgody). Za
trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..
I teraz: zafira, scenic 1 i 2, picasso, corolka verso, touran, caddy,
premacy i dacie MCV :D:D - odpadły, bo za małe, i albo nie ma trzeciego
rzędu, albo "udawany"
"Suwane" drzwi są atutem, mocny, dający sobie wetknąć sekwencyjny gaz
benzyniak - też. Jakieś takie prywatne uprzedzenie - wszystkie znajome
mi dizle poza VAG-owymi tej zimy miały przestoje spowodowane jakimiś
fuckupami.
Automatyczna skrzynia - może być, owszem, chętnie. Byle działała tak,
jak ZF-ka z VAG i się nie j***ła.
Webasto - powinno być, grzana przednia szyba - chętnie.
Szyberdachy, szyba w dachu, panoramadach - chętnie. Miło się takim czymś
jedzie.
Na placu boju pozostają:
- Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)
Ale że węże tylnej nagrzewnicy, zacierające sie silniki od zwalonego
napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to
CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintrą..
- Voyager i klony - blachy, milion usterek, silniki niewiadomojakie,
żałosny Euro-NCAP
- Espace IV - Śliiiczny. Takie pedalskie UFO ;) tylko że jest jakiś
wysyp takich w niezłej cenie.. Po zeszłorocznych powodziach we francji?
2,0T benzyna albo dCi 2,2 albo 3.0...
- Eurovan (powiedzmy; wiem, że eurovan to była poprzednia generacja): C8
/ 807 / ulysse / Pedra (taka pedalska nazwa :P )
Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" -
bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?
- Mazda MPV - najnowocześniej wygląda, Nikt nic nie wie, nikt nie zna. ;-/
- Mitsu Grandis - pono VAGowskie silniki, ale nikt tego na żywo nie
widział i za drogi w zakupie
- previa - za droga
- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie
zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są
tego miliony. I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.
Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?
1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
więc od bidy napędzi i vana..
Co tu kupic? doradźcie. Może jeszcze coś innego?
Opinie posiadaczy będą dla mnie cenniejsze, niż teoretyków, ale i za te
będę zobowiązany.
--
Scob
-
2. Data: 2011-02-17 07:59:52
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
[...]
>
> Na placu boju pozostają:
>
> - Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)
> Ale że węże tylnej nagrzewnicy, zacierające sie silniki od zwalonego
> napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to
> CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintrą..
>
[...]
Mój bardzo dobry znajomy ma Carnivala 2,9 CRDI z 2003 roku. od nowości w
jego rękach i bardzo sobie chwali. Jeździłem z nim sporo po Polsce
(służbowo) i samochód naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie. Wnętrze
ogromne, materiały całkiem solidne (fotele welurowe praktycznie nie
noszą śladu zużycia). Silnik pracuje w miarę cicho, jest elastyczny jak
na tą masę i wielkość auta. Skrzynie ma manualną, climatronik (w lato
dość szybko chłodzi wnętrze). Korozji brak. Ogólnie jest bardzo
zadowolony z autka.
-
3. Data: 2011-02-17 08:20:04
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> - Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
> minus za "uchylne" drzwi tylnie.
Żadna wada. Wcale nie przeszkadza, a ma też zalety (niższa masa,
prostsza konstrukcja).
> a to automaty ZFa - znam, lubię, nie
> zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
> webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są
> tego miliony.
Co to jest "Fort" ?
Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
(Sharan/Galaxy/Alhambra).
"Webasto" firmy Eberspacher jest w każdym TDI jako dogrzewacz, można
przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
fabryczna pełna.
Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie
mieć dogrzewacza.
I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
> przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.
Bzdury. W ogóle chcesz MK1 czy MK2? ile masz kasy do wydania?
Na 2.0 benzyna bym nie patrzył bo rzeczywiście za słabe.
1.9 TDI AFN (110 KM) w MK1 jest już wystarczający, dodatkowo kosztem ok.
800 zł można mu dodać ze 20 KM.
W MK2 silnik 1.9 TDI AUY (115 KM) jest spokojnie wystarczający, jak nie
to 800 zł i masz 140 KM i ~ 370 Nm i banan z gęby nie schodzi.
Silnik ASZ (130 KM) - tym lepiej.
Silnik 2.3 benzyna w Galaxy jest produkcji Forda, ma 145 KM, dobrze się
gazuje i zbiera raczej pozytywne opinie. O 2.8 VR6 się nie wypowiem bo
nie znam, ale jeździ na pewno super.
> Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?
TDCI to były w Galaxy MK3. W MK2 i Sharan/Alhambra były tylko diesle VW.
> 1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
> będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
> więc od bidy napędzi i vana..
1.8T myślę, że będzie jeździł bardzo dobrze i gazuje się bez problemów.
Polecam SGA, a z nich najbardziej polecam Galaxy - bo jest najtańsze,
przy czym wszystkie auta były składane na tej samej linii w tej samej
fabryce i w przypadku diesli różnią się tylko szczegółami zewnętrznymi i
wykończenia wnętrza.
-
4. Data: 2011-02-17 08:21:31
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
> No bo nie kupiłem latem zafiry :P
> Na placu boju pozostają:
> - Eurovan (powiedzmy; wiem, że eurovan to była poprzednia generacja): C8
> / 807 / ulysse / Pedra (taka pedalska nazwa :P )
Phedra... - jedna literka, a tyle zmienia... ;)
> Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" -
> bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?
Bać się - bo to na "F" - więc z definicji... ;)
Wszystkie - niezależnie od znaczka na masce powstają w tej samej fabryce
we Francji.
Wszystkie silniki też są francuskie - i to nie zależnie od znaczka na
klapie.
Z doświadczenia - zawieszenie jest lekko przewymiarowane, bo wspólne z
dostawczymi (Jumpy/Expert/Scudo) - więc na naszych drogach nie wybija
się tak szybko.
Silniki HDi - jeśli nie są zakatowane przez "mechaniora" to pracują.
--
Wojciech Smagowicz
-
5. Data: 2011-02-17 08:43:43
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>
stałem rok wstecz przed podobnym dylematem
na placu został Carnival i Viano ze względu na wielkość - moim zdniem
VAN zaczyna się wtedy gdy mozna spokojnie przejść między fotelami 1i2
rzędu do tyłu po płaskiej podłodze bez arobacji
wyszło Viano średniej długości , ASB , 2.2CDI
Carnivalem jeżdziłem wiele lat , i uważam że to niedocenione auto ,
temat pomp oleju to zaszłość (do 2001 roku w starym silniku ) , rurki
wstawia się miedziane i jest OK - brałbym znów gdyby nie żona :-)))
przy ASB oba spalają tyle samo 9.5-10/100 bez znbaczenia miasto/trasa w
moim przypadku , oba przyspieszają (to nieco przesadzone określenie )
podobnie
pozdrawiam
Andrzej
-
6. Data: 2011-02-17 08:45:54
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: LEPEK <n...@n...net>
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
> będę kupował autko, co ma 3 rzędy
> prawdziwych siedzeń: 1 rząd dorośli, 2-gi - przyszłe, potencjalne
> potomstwo sztuk 1 i ew. obecne, co samo się gramoli i starczy przypiąć,
> trzeci - obecne potomstwo, jak nie będzie chciało koło wyjca siedzieć,
> albo teściowa (bo na przewożenie w przyczepie zona nie daje zgody). Za
> trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..
> - Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
3 prawdziwe rzędy siedzeń - zgoda.
Ale przy takiej konfiguracji wnętrza, to będziesz musiał Yorka kupić, bo
bagażnika zostaje symbolicznie i to im wyżej, tym gorzej (oparcia
siedzeń są pochylone przeciwnie, niż tylna szyba przecież).
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
7. Data: 2011-02-17 09:16:32
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: RadekNet <r...@r...com>
W dniu 17.02.2011 02:09, scob pisze:
> - Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
> minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie
> zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
> webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są
> tego miliony. I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
> przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.
> Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?
> 1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
> będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
> więc od bidy napędzi i vana..
Psa traktuj jako osobofotel - moj ma 23kg i jazda z pelnym zestawem
foteli to zadna przyjemnosc dla psa. Ale z drugiej strony 7 osob (w tym
2 w fotelikach) plus 2 duze wozki plus pies dalo rade ;)
No i koniecznie kup wersje z obracanymi przednimi fotelami - idealna
sprawa na pikniki rodzinne.
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
-
8. Data: 2011-02-17 09:41:16
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Thu, 17 Feb 2011 02:09:39 +0100, scob <9...@t...pl> wrote:
>- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
>minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie
>zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
alhambra też miewa grzanie przedniej (moja z 2004 ma).
Nie wiem tylko czy te auta spełniają wymaganie miejsca dla labradora,
bo przy rozłożonym 3-cim rzędzie nie ma już wiele bagażnika.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
9. Data: 2011-02-17 10:53:40
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: Grzegorz <g...@g...com>
On 17 Lut, 08:20, omega_fan <o...@n...org> wrote:
> Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
> (Sharan/Galaxy/Alhambra).
> "Webasto" firmy Eberspacher jest w każdym TDI jako dogrzewacz, można
> przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
> fabryczna pełna.
> Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie
> mieć dogrzewacza.
Czyli co? Włosi swoimi autami nie jeżdżą na narty? :)
-
10. Data: 2011-02-17 11:11:00
Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
Od: omega_fan <o...@n...org>
On 02/17/2011 10:53 AM, Grzegorz wrote:
> On 17 Lut, 08:20, omega_fan <o...@n...org> wrote:
>
>> Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
>> (Sharan/Galaxy/Alhambra).
>> "Webasto" firmy Eberspacher jest w każdym TDI jako dogrzewacz, można
>> przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
>> fabryczna pełna.
>> Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie
>> mieć dogrzewacza.
>
> Czyli co? Włosi swoimi autami nie jeżdżą na narty? :)
:) dodatkowo w górach bywa naprawdę zimno, ale faktem jest, że spotkałem
się z SGA z silnikiem diesla, które nie miały nawet dogrzewacza -
właśnie import z Włoch.