-
111. Data: 2011-02-21 20:12:22
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: Alex81 <a...@g...com>
On 18 Lut, 01:18, " Michał" <m...@g...pl> wrote:
> Które z bajerów jakie widzieliście w autach, nazwijmy
> to "po 2003" są użyteczne ?
Pomijajac "oczywiste oczywistosci" w rodzaju elektrycznie sterowanych
szyb, lusterek czy klimatyzacji, trzy rzeczy:
- ESP;
- elektrycznie podgrzewana przednia szyba;
- poduszki, taka prawda - im wiecej tym lepiej.
--
pzdr
Alex
-
112. Data: 2011-02-21 20:19:50
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 19 Feb 2011 21:37:20 +0100, Axel napisał(a):
> Kolezanko v-tec ;-P (to tak a propos ostatniego zdania)
> Wlacznik kierunkow w Vectrze to zdecydowanie porazka (komu przeszkadzalo
> sprawdzone rozwiazanie?), ale jezdzilem roznymi autami z normalnym
> wlacznikiem kierunkow, a mrugacymi 3x po krotkim nacisnieciu.
Wszyscy jęczący na temat 3 mignięć - w Vectrze C którą miałem nieszczęście
jeździć to się ustawiało w komputerze, czy mają migać raz czy trzy razy.
Jak komuś nie pasuje, to może warto podjąć heroiczny wysiłek przeczytania
instrukcji?
Jak dla mnie wynalazek fajny, jedna z niewielu rzeczy które mi się w
Vectrze podobały. Ale samo wykonanie dźwigienek masakryczne. I to ciągłe
wrażenie, że na następnym skrzyżowaniu dźwigienka zostanie mi w rękach.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
113. Data: 2011-02-21 21:43:13
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
news:1m8ysawubpjgi.dlg@lepper.institute.com...
>> Kolezanko v-tec ;-P (to tak a propos ostatniego zdania)
>> Wlacznik kierunkow w Vectrze to zdecydowanie porazka (komu przeszkadzalo
>> sprawdzone rozwiazanie?), ale jezdzilem roznymi autami z normalnym
>> wlacznikiem kierunkow, a mrugacymi 3x po krotkim nacisnieciu.
>
> Wszyscy jęczący na temat 3 mignięć - w Vectrze C którą miałem nieszczęście
> jeździć to się ustawiało w komputerze, czy mają migać raz czy trzy razy.
> Jak komuś nie pasuje, to może warto podjąć heroiczny wysiłek przeczytania
> instrukcji?
Tu masz instrukcje od Vectry:
http://instrukcja.pl/i/opel_vectra_c_20022005_instru
kcja_obslugi/pdf/309
A teraz znajdz mi w niej cokolwiek o wylaczaniu 3 migniec. Dla ulatwienia
dodam, ze w mojej instrukcji tez nic na ten temat nie ma. I w instrukcji od
poliftowej vectry mojej siostry tez nie.
Poza tym - w zlym miejscu odpowiadasz. Ja nie narzekam na potrojne
migniecie, tylko na sposob dzialania dzwigni w Vectrze. Zreszta, Witkowi tez
chyba bardziej o to chodzilo.
> Jak dla mnie wynalazek fajny, jedna z niewielu rzeczy które mi się w
> Vectrze podobały. Ale samo wykonanie dźwigienek masakryczne. I to ciągłe
> wrażenie, że na następnym skrzyżowaniu dźwigienka zostanie mi w rękach.
Ty na pewno Vectra C jezdziles? Bo dzwignie robia raczej solidne wrazenie...
--
Axel
-
114. Data: 2011-02-21 21:44:43
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-02-21 09:02, Tengu pisze:
> W dniu 2011-02-19 10:19, megrims pisze:
>> Napęd na tylną oś, szpera, wyłączalny ESP i powyżej 400KM
>>
>
> ... oraz umiejętności i trochę pokory.
>
Oczywiście.
-
115. Data: 2011-02-21 22:25:20
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 21 Feb 2011 21:43:13 +0100, Axel napisał(a):
> Tu masz instrukcje od Vectry:
> http://instrukcja.pl/i/opel_vectra_c_20022005_instru
kcja_obslugi/pdf/309
>
> A teraz znajdz mi w niej cokolwiek o wylaczaniu 3 migniec. Dla ulatwienia
> dodam, ze w mojej instrukcji tez nic na ten temat nie ma. I w instrukcji od
> poliftowej vectry mojej siostry tez nie.
Ja tam nie wiem - bawiłem się komputerem i znalazłem stosowne ustawienie.
Widocznie producent założył, że i tak nikt tego nie czytał
> Poza tym - w zlym miejscu odpowiadasz. Ja nie narzekam na potrojne
> migniecie, tylko na sposob dzialania dzwigni w Vectrze. Zreszta, Witkowi tez
> chyba bardziej o to chodzilo.
O sposobie działania również pisałem, jak i o jakości materiału - stąd w
tym miejscu.
> Ty na pewno Vectra C jezdziles? Bo dzwignie robia raczej solidne wrazenie...
A 2008 roku robili inne? Plastik tandetny, jakby pusta w środku, trzeszczy,
zgrzypi, masakra. W porównaniu z tym samym w moim aucie niebo a ziemia.
Cóś w ten deseń to było:
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/47/15/
12/1447151288
w dodatku nie z boku osłony kolumny kierownicy, ale z z góry i z boku.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
116. Data: 2011-02-22 08:25:15
Temat: Re: Które z bajerów są BEZUŻYTECZNE w Aucie ?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-02-21 11:48, *Axel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>>> 3. automatyczne wycieraczki
>>
>> Ja sobie bardzo chwalę - ale u mnie to dobrze działa ;)
>
> No patrz, a ja jezdzilem dwiema vectrami z tym wynalazkiem i w obu
> dzialalo bez sensu - albo za rzadko, jak na deszcz, albo za czesto przy
> slabej mzawce. Oczywiscie - da sie z tym jezdzic, ale komfort to to nie
> jest.
>
Od tego jest przełącznik czułości - jak praktycznie cały czas jeżdżę na
drugim stopniu od lewej. Zgarnia wodę jak trzeba i jest nieocenione przy
mijaniu/wyprzedzaniu ciężarówek w deszczu - nie trzeba w panice szukać
wajchy jak woda spod kół zaleje szybę.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
117. Data: 2011-02-22 08:28:24
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-02-21 11:40, *Axel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>>> Wlacznik kierunkow w Vectrze to zdecydowanie porazka (komu przeszkadzalo
>>
>> Etam :) - ja sobie chwalę :)
>
> No to powiedz mi, jaka to ma przewage nad "klasycznym" rozwiazaniem, bo
> wada jest taka, ze trzeba sie przyzwyczaic. Ja uzywam, nie mam problemow
> z wlaczeniem (no, jest pewien problem z zamruganiem na zmiane
> kierunkami, ale to przez to trzykrotne mruganie), ale wole normalne
> kierunki.
O przewadze tu mówić nie można raczej - po prostu podoba mi się, że
przełącznik jest zawsze w tym samym miejscu :)
Pamiętam też że klasyczne przełączniki często przy lekko skręconych
kołach trzeba było "przełamywać" jak w złym miejscu znalazł się "garb"
od wyłącznika - sam nie wiem jak to nazwać :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
118. Data: 2011-02-22 08:46:36
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-02-21 22:25, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
>> Tu masz instrukcje od Vectry:
>> http://instrukcja.pl/i/opel_vectra_c_20022005_instru
kcja_obslugi/pdf/309
>>
>> A teraz znajdz mi w niej cokolwiek o wylaczaniu 3 migniec. Dla ulatwienia
>> dodam, ze w mojej instrukcji tez nic na ten temat nie ma. I w instrukcji od
>> poliftowej vectry mojej siostry tez nie.
>
> Ja tam nie wiem - bawiłem się komputerem i znalazłem stosowne ustawienie.
> Widocznie producent założył, że i tak nikt tego nie czytał
Skąd wziąłeś Techa2 - a i tam pewności nie mam ;)
W komputerze zmienić się tego nie da - chyba, że w zhackowanym - samo
bawienie się nic nie da :)
>
>> Poza tym - w zlym miejscu odpowiadasz. Ja nie narzekam na potrojne
>> migniecie, tylko na sposob dzialania dzwigni w Vectrze. Zreszta, Witkowi tez
>> chyba bardziej o to chodzilo.
>
> O sposobie działania również pisałem, jak i o jakości materiału - stąd w
> tym miejscu.
>
>> Ty na pewno Vectra C jezdziles? Bo dzwignie robia raczej solidne wrazenie...
>
> A 2008 roku robili inne? Plastik tandetny, jakby pusta w środku, trzeszczy,
> zgrzypi, masakra. W porównaniu z tym samym w moim aucie niebo a ziemia.
> Cóś w ten deseń to było:
> http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/47/15/
12/1447151288
O paru rzeczach w Vectrze C można napisać, że jest tandetne, ale akurat
o dźwigniach przy kierownicy nie - są z bardzo dobrego plastiku i
solidne. Na pewno nie skrzypią powszechnie.
> w dodatku nie z boku osłony kolumny kierownicy, ale z z góry i z boku.
?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
119. Data: 2011-02-22 09:57:00
Temat: Re: Które z bajerów są użyteczne w Aucie ?
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
news:ijvpkt$d9j$1@news.onet.pl...
>> Ja tam nie wiem - bawiłem się komputerem i znalazłem stosowne ustawienie.
>> Widocznie producent założył, że i tak nikt tego nie czytał
> Skąd wziąłeś Techa2 - a i tam pewności nie mam ;)
> W komputerze zmienić się tego nie da - chyba, że w zhackowanym - samo
> bawienie się nic nie da :)
Dokladnie. Jesli juz, to mozna przestawic w trybie serwisowym.
>> A 2008 roku robili inne? Plastik tandetny, jakby pusta w środku,
>> trzeszczy, zgrzypi, masakra. W porównaniu z tym samym w moim aucie
>> niebo a ziemia. Cóś w ten deseń to było:
>> http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/47/15/
12/1447151288
> O paru rzeczach w Vectrze C można napisać, że jest tandetne, ale akurat o
> dźwigniach przy kierownicy nie - są z bardzo dobrego plastiku i solidne.
> Na pewno nie skrzypią powszechnie.
Na znane mi egzemplarze - nic nie skrzypi.
>> w dodatku nie z boku osłony kolumny kierownicy, ale z z góry i z boku.
> ?
Tez nie rozumiem, co chcial przez to powiedziec.
--
Axel
-
120. Data: 2011-02-22 10:00:41
Temat: Re: Które z bajerów są BEZUŻYTECZNE w Aucie ?
Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
"Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
news:ijvoct$99p$1@news.onet.pl...
>>> Ja sobie bardzo chwalę - ale u mnie to dobrze działa ;)
>> No patrz, a ja jezdzilem dwiema vectrami z tym wynalazkiem i w obu
>> dzialalo bez sensu - albo za rzadko, jak na deszcz, albo za czesto przy
>> slabej mzawce. Oczywiscie - da sie z tym jezdzic, ale komfort to to nie
>> jest.
> Od tego jest przełącznik czułości - jak praktycznie cały czas jeżdżę na
> drugim stopniu od lewej.
Przelacznik czulosci nie ma nic do rzeczy - no, chyba, ze trzeba go
przestawiac w zaleznosci od deszczu, ale wtedy rownie dobrze mozna samemu
wlaczac wycieraczki ;-)
> Zgarnia wodę jak trzeba i jest nieocenione przy mijaniu/wyprzedzaniu
> ciężarówek w deszczu - nie trzeba w panice szukać wajchy jak woda spod kół
> zaleje szybę.
Ogolnie pomysl jest dobry, ale IMHO wykonanie Oplowskie jest dalekie od
idealu.
--
Axel