-
1. Data: 2013-07-18 09:14:43
Temat: Którą tarcze wybrać
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Hej,
Kupiłem zestaw kół supermoto do DR-Z i przełożyłem na koła SM tarcze 250mm z
kół enduro i niestety hamowanie na asfalcie jest kiepskie. Muszę tak czy
inaczej kupić dodatkową tarczę, bo nie chcę za każdym razem przekładać tej
jednej, która już mam. I teraz mam dylemat, czy kupić drugą tarcze 250mm i
pogodzić się z kiepskim hamowaniem czy dołożyć drugie tyle i kupic tarczę
270mm z adapterem i być może poprawić hamowanie ale dołożyć sobie roboty
przy przekładaniu kół.
Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
2. Data: 2013-07-18 09:56:18
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-07-18 09:14, Piotr Klimek pisze:
> Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
>
>
tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
3. Data: 2013-07-18 10:10:37
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
>>
>>
>
> tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.
Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.
Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
4. Data: 2013-07-18 10:59:44
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
>>>
>>>
>>
>> tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.
>
> Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
> 310mm z adapterem w podobnej cenie.
>
> Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
> kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?
>
absolutnie tak
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
5. Data: 2013-07-18 11:10:54
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 10:59:44 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>>> Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
>>>>
>>>>
>>>
>>> tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.
>>
>> Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
>> 310mm z adapterem w podobnej cenie.
>>
>> Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
>> kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?
>>
>
> absolutnie tak
Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i
zaczynam się rozglądać za adapterem i tarczą 310mm.
Tutaj ktoś sprzedaje adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-cal
iper-adapter-bracket.htm
A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozsądne pieniadze:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZ
OD/743
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
6. Data: 2013-07-18 11:11:57
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?
>>>
>>>
>>
>> tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.
>
> Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
> 310mm z adapterem w podobnej cenie.
>
> Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
> kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?
>
pozwolisz ze rozwine:
wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.
Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:
lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i
jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie
tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.
Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni
jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi
zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
7. Data: 2013-07-18 11:17:33
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-07-18 11:10, Piotr Klimek pisze:
> Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i
> zaczynam się rozglądać za adapterem i tarczą 310mm.
>
> Tutaj ktoś sprzedaje adapter:
> http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-cal
iper-adapter-bracket.htm
> A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozsądne pieniadze:
> http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZ
OD/743
No ja akurat bym sobie adapter zrobil sam ale pewnie ten da rade.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
8. Data: 2013-07-18 11:18:48
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>
Kuczu pisze:
>
> wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
> jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.
A nie jest tak, że większa tarcza -> większy promień -> mniejsza siła
wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa
tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej
ciepła, które trzeba odprowadzić.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
9. Data: 2013-07-18 11:33:56
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 11:11:57 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
>> 310mm z adapterem w podobnej cenie.
>>
>> Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
>> kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?
>>
>
> pozwolisz ze rozwine:
Bardzo proszę :)
> wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
> jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.
Fabrycznie DR-Z SM wychodziło z taką samą pompą i zaciskiem jak wersje
enduro. Różnica jest tylko wielkości tarczy enduro - 250mm, SM - 310mm.
> Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:
>
> lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i
> jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie
> tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
> sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.
Wymiane zacisku biorę pod uwagę jako etap drugi, jeśli większa tarcza nie
będzie dla mnie zadowalająca.
> Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni
> jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi
> zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
> dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.
Docelowo chcę jeżdzić na SM w 90% po torach. Jednak na razie muszę w ogóle
ogarnąć ten motocykl na afalcie, bo po przesiadce z SV1000S trzeba trochę
zmienić styl jazdy :) Na pewno na seryjnym zacisku ten motocykl nie będzie
konkurencyjny na torze, ale żeby się takim stał to najpierw ja muszę się
nauczyć na nim jeździć a do tego długa droga. Poza tym przekładanie kół
będę pewnie robił raz w tygodniu, więc zależy mi na tym, żeby to nie była
skomplikowana operacja.
Zadałem pytanie o tarcze bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle jest sens
się bawić w większe tarcze. Teraz już wiem, że jest.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
10. Data: 2013-07-18 11:36:14
Temat: Re: Którą tarcze wybrać
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-07-18 11:18, Piotr Rezmer pisze:
> Kuczu pisze:
>
>>
>> wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
>> jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.
>
> A nie jest tak, że większa tarcza -> większy promień -> mniejsza siła
> wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa
> tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej
> ciepła, które trzeba odprowadzić.
>
nie wdaje sie w dyskusje teoretyczne. Z praktyki wiem ze jest jak napisalem.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X