  • 11. Data: 2013-06-22 15:31:44
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 15:09:31 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Wtedy Ty byś miał pierwszeństwo.

    Jasne. Pytanie skąd ten który nadjechał z naprzeciwka ma to wiedzieć. Nie
    widział mojego wjazdu.

    > Czyli próbowaliście się przepychać?

    Nie... Ja sobie grzecznie stałęm z włączonym kierunkiem - puszczałem
    pieszych. W pewnym momencie z 28 czerwca nadjechał koleś, rozpoczął
    manewr skrętu w sikorskiego blokując przeciwległy pas 28 czerwca i
    również zatrzymał się puszczając pieszych. Jak piesi łaskawie skończyli
    się przetaczać, gość dał w palnik i pojechał z bluzgiem na twarzy. Ot
    cała sytuacja.

    Tomek

  • 12. Data: 2013-06-22 16:51:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jun 2013, Tomasz Stiller wrote:

    > W tej konkretnej opisanej przezemnie sytuacji nie.

    No i już.

    > Niemniej kierowca, który nadjechał z
    > naprzeciwka tego nie wiedział - bo nie widział mojego wjazdu na
    > skrzyżowanie. Mogłem nadjechać z ulicy z pierwszeństwem i wtedy formalnie
    > to ja powinienem zjechać pierwszy. O taką sytuację pytam.

    Ale tu nie ma problemu - jak miał pierwszeństwo, to miał,
    a jak nie miał, to nie miał. Fakt jego niewiedzy (skąd by
    nie wynikała) nie zmieni stanu, bo w przepisie nie ma
    "jeśli kierowca wie".
    Ma wybór - dostosować się do wiedzy o swojej niewiedzy :>
    albo zaryzykować "założenie". Do tego ostatniego nie
    jest uprawniony, niemniej, jak się to mawia, "nie
    wolno ale się da".

    > W praktyce to gość ruszył z piskiem opon i bluzgiem zostawiając mnie
    > nieco zdziwionego za sobą.

    A może on jednak wiedział że ma pierwszeństwo, a Ty
    nie wiedziałeś że on wie?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-06-22 17:00:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jasne. Pytanie skąd ten który nadjechał z naprzeciwka ma to wiedzieć. Nie
    > widział mojego wjazdu.

    Primo, *zakładasz* że nie widział.
    Dalej, zakładasz że skoro nie widział to nie wie.
    Na koniec, nawet jeśli tak było, to nie był Twój problem,
    więc jedynym pytaniem mogłoby być "co ja miałbym zrobić
    w jego sytuacji".
    A co robisz, ja wjeżdżasz i zastanawiasz się "nie wiem
    czy tam był zakaz czy nie, bo mi akurat ciężarówka
    zasłaniała", znaczy mamy stan "wiem że nie wiem"?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-06-22 17:06:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > pieszych. W pewnym momencie z 28 czerwca nadjechał koleś, rozpoczął
    > manewr skrętu w sikorskiego blokując przeciwległy pas 28 czerwca

    Coś musiał zablokować, skoro chciał skręcić w lewo, a nie było gdzie,
    prawda?

    > również zatrzymał się puszczając pieszych. Jak piesi łaskawie skończyli
    > się przetaczać, gość dał w palnik i pojechał z bluzgiem na twarzy.

    A dlaczego bluzgał, coś mu zrobiłeś wcześniej?

  • 15. Data: 2013-06-22 18:15:42
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 16:51:14 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale tu nie ma problemu - jak miał pierwszeństwo, to miał,
    > a jak nie miał, to nie miał.

    Ja cały czas analizuję stuację, w której to ja miałbym być tym kierowcą
    nadjeżdżającym z naprzeciwka. Chcę skręcić w lewo, ale nie wiem czy gość
    który czeka na zjazd z tego skrzyżowania najdechał z poporządkowanej czy
    głównej. Kto w takiej sytuacji zgodnie z przepisami zjeżdza pierwszy?

    > A może on jednak wiedział że ma pierwszeństwo, a Ty
    > nie wiedziałeś że on wie?

    Nie wiem. Nie siędzę w jego głowie. Wiem tylko, że widziałem jak się
    wyłaniam z załamania 28 czerwca. Ja w tym momencie już stałem na tym
    skrzyżowaniu czekając na możliwość zjadzu. Może wiedział, bo ma dar
    jasnowidzenia, może założył że ma pierwszeństwo, a może po prostu był
    burakiem.

    Tomek

  • 16. Data: 2013-06-22 18:17:30
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 17:00:14 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Primo, *zakładasz* że nie widział.
    > Dalej, zakładasz że skoro nie widział to nie wie.

    Nie zakładam. Widziałem jak się facet wyłania z załamania uliczy 28
    czerwca. W tym momencie już stałem na tym skrzyżowaniu. Zatem nie widział
    z jakiego kuierunku ja przyjechałem i nie mógł widzieć czy ma
    pierwszeństwo czy nie. Tu jest cały pies pogrzebany.

    Tomek

  • 17. Data: 2013-06-23 10:47:12
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Hello Tomasz,
    >

    > Oddaj prawo jazdy.

    Nie po to kupował żeby oddawać! :-D

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2013-06-23 13:42:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.06.2013 18:15, Tomasz Stiller wrote:
> [...]
    > który czeka na zjazd z tego skrzyżowania najdechał z poporządkowanej czy
    > głównej. Kto w takiej sytuacji zgodnie z przepisami zjeżdza pierwszy?

    Zgodnie z przepisami (25.1 - "nadjeżdżającemu") to pierwszeństwo dotyczy
    WJAZDU na skrzyżowanie i w momencie gdy ktoś na nie już wjechał
    niezależnie czy z podporządkowanej czy nie masz mu umożliwić jego
    opuszczenie (25.4.1). Inna kwestia, że on nie powinien wjeżdżać nie
    mogąc zjechać, ale to jest jego wykroczenie, twoja sytuacja zastana to
    brak miejsca na skrzyżowaniu, więc nie jedziesz.

    Michoo

  • 19. Data: 2013-06-23 14:23:29
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 23 Jun 2013 13:42:41 +0200, Michoo wrote:

> [...]
    > mogąc zjechać, ale to jest jego wykroczenie, twoja sytuacja zastana to
    > brak miejsca na skrzyżowaniu, więc nie jedziesz.

    Czyli jednak miałem uzasadnione wątpliwości :)

    Tomek

  • 20. Data: 2013-06-23 20:05:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Czyli jednak miałem uzasadnione wątpliwości :)

    Nie bardzo.
    Ty też powinieneś zgodnie z literą tego samego przepisu przepisu czekać
    PRZED skrzyżowaniem aż piesi zejdą z pasów zanim.
    Wtedy żadne wątpliwości co do pierwszeństwa jak mniemam by nie istniały,
    wiedziałbyś że musisz go puścić.