eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiegoRe: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28
    czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    Date: Sun, 23 Jun 2013 13:42:41 +0200

    On 22.06.2013 18:15, Tomasz Stiller wrote:
    > Ja cały czas analizuję stuację, w której to ja miałbym być tym kierowcą
    > nadjeżdżającym z naprzeciwka. Chcę skręcić w lewo, ale nie wiem czy gość
    > który czeka na zjazd z tego skrzyżowania najdechał z poporządkowanej czy
    > głównej. Kto w takiej sytuacji zgodnie z przepisami zjeżdza pierwszy?

    Zgodnie z przepisami (25.1 - "nadjeżdżającemu") to pierwszeństwo dotyczy
    WJAZDU na skrzyżowanie i w momencie gdy ktoś na nie już wjechał
    niezależnie czy z podporządkowanej czy nie masz mu umożliwić jego
    opuszczenie (25.4.1). Inna kwestia, że on nie powinien wjeżdżać nie
    mogąc zjechać, ale to jest jego wykroczenie, twoja sytuacja zastana to
    brak miejsca na skrzyżowaniu, więc nie jedziesz.

    Michoo