eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiegoRe: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 22 Jun 2013 16:51:14 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28
    czerwca/przemysłowa/sikorskiego

    On Sat, 22 Jun 2013, Tomasz Stiller wrote:

    > W tej konkretnej opisanej przezemnie sytuacji nie.

    No i już.

    > Niemniej kierowca, który nadjechał z
    > naprzeciwka tego nie wiedział - bo nie widział mojego wjazdu na
    > skrzyżowanie. Mogłem nadjechać z ulicy z pierwszeństwem i wtedy formalnie
    > to ja powinienem zjechać pierwszy. O taką sytuację pytam.

    Ale tu nie ma problemu - jak miał pierwszeństwo, to miał,
    a jak nie miał, to nie miał. Fakt jego niewiedzy (skąd by
    nie wynikała) nie zmieni stanu, bo w przepisie nie ma
    "jeśli kierowca wie".
    Ma wybór - dostosować się do wiedzy o swojej niewiedzy :>
    albo zaryzykować "założenie". Do tego ostatniego nie
    jest uprawniony, niemniej, jak się to mawia, "nie
    wolno ale się da".

    > W praktyce to gość ruszył z piskiem opon i bluzgiem zostawiając mnie
    > nieco zdziwionego za sobą.

    A może on jednak wiedział że ma pierwszeństwo, a Ty
    nie wiedziałeś że on wie?

    pzdr, Gotfryd