  • 1. Data: 2011-06-12 12:21:42
    Temat: Księga adresowa synchronizowana w HTC D. Z
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Panowie i Panie, witajcie przede wszystkim.

    Pomóżcie mi rozwiązać pewien problem:

    1. Jest sobie SPV M650 z Win na pokładzie. Potrzebuję przenieść książkę
    do HTC Desire Z (Android 2.2)
    Połączyłem oba telefony przez Bluetooth, widzą się, uzgodniły się, ale
    HTC nie importuje niczego z SPV :(
    Przeniesienie przez kartę odpada, obcina nazwy, traci grupy i w ogóle
    kaszana jest.

    2. Pomyślałem o kompie, ale tutaj pojawia się jeszcze więcej
    komplikacji. Programy typu Activ Sync (przykładowo HTC Sync) wymagają
    jakiejś bazy adresowej do swojego działania (zazwyczaj Outlook, Outlook
    Express), a ja nie posiadam takowej i raczej nie chcę jej instalować.
    Znalazłem My Phone Explorer (wpisał bym wszystko od nowa) i już było
    cacy... ale z HTC nie połączę się, gdyż potrzebuję zainstalowany na nim
    klienta, a ten mogę pobrać jedynie przez GStore via telefon (wolał bym
    tego nie instalować).
    Przykładowo Nokia, Samsung mają dedykowane aplikacje do zarządzania, czy
    jest coś podobnego z HTC lub innego producenta nie wymagające
    jakiegokolwiek wsparcia ze strony innych programów/baz danych?

    Generalnie jestem zaskoczony burdelem jaki panuje wśród producentów (i
    telefonów i programów). Sądziłem że dwa kliknięcia wystarczą, aby
    telefony się dogadały, a jak mi się będzie chciało, to w sieci znajdę
    program producenta telefonu i będzie wygodnie z edytowaniem. A tu lipa i
    ciągła walka. Pewnie robić coś mocno nie tak... bo nie wierzę że mamy 19
    wiek w tej branży. Podpowiedzcie coś sensownego proszę.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2011-06-12 12:39:40
    Temat: Re: Księga adresowa synchronizowana w HTC D. Z
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 14:21:42 +0200, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > cacy... ale z HTC nie połączę się, gdyż potrzebuję zainstalowany na nim
    > klienta, a ten mogę pobrać jedynie przez GStore via telefon (wolał bym

    Na pewno nie Outlook Express, nigdy.
    Jest to zawsze Outlook. Nie trzeba kupować, wystarczy trial, w ciągu
    miesiąca spokojnie zrobisz wszystko i będziesz mógł odinstalować.
    Zresztą w przypadku M650 masz szansę jeszcze mieć licencjonowanego Outlooka
    na CD w pudełku z telefonem, to jest jedno z ostatnich urządzeń z WM które
    dostawało jeszcze pełnego Outlooka w pudełku.

    HTC Sync do Androida jest takie sobie i z kolejną wersją coraz gorsze.
    Lepszy jest Droid Explorer.
    A jak koniecznie nie chcesz niczego instalować, to podepnij do Artemisa
    konto google jako konto Exchange, wszystkie dane zsynchronizują się z tym
    kontem, a później wylądują w Androidzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 3. Data: 2011-06-12 13:07:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Na pewno nie Outlook Express, nigdy.

    Hmm... HTC Sync w okienku pokazywało OE, ale nie sprawdziłem dokładnie,
    przyznaję.

    > Zresztą w przypadku M650 masz szansę jeszcze mieć licencjonowanego Outlooka
    > na CD w pudełku z telefonem, to jest jedno z ostatnich urządzeń z WM które
    > dostawało jeszcze pełnego Outlooka w pudełku.

    Wyciągnąłem pudełko, ślicznie wtedy pakowali, dodatków dużo. Nawet nie
    wiedziałem że mam słuchawki, zapasowe gumki, rysik itp :) Zastanawia
    mnie fakt znalezienia zasilacza sieciowego... drugiego oryginalnego...
    nieużywanego... Hmm, nie pamiętam dlaczego, kilka lat minęło ;)
    W każdym razie Outlook jest, Trial 60 dni, wystarczy aż nadto do
    przekopiowania (szczęśliwie komp idzie pod format, więc dlaczego nie
    spróbować, przynajmniej kopiowanie bym załatwił).

    > HTC Sync do Androida jest takie sobie i z kolejną wersją coraz gorsze.
    > Lepszy jest Droid Explorer.

    Potrzebuje coś dodatkowego? Pytam, gdyż na przyszłość dobrze było by móc
    zarządzać.

    THX.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2011-06-12 13:22:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 15:07:40 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Potrzebuje coś dodatkowego? Pytam, gdyż na przyszłość dobrze było by móc
    > zarządzać.

    OIDP nie, jak nie zobaczy telefonu, to możesz musieć zainstalowac HTC Sync,
    bo on ma sterowniki.
    W ogóle Android jest kulawy, nie ma synchronizacji z pecetem by design. Bo
    tak. Telefony HTC się synchronizują, bo HTC dorobiło stosowny kawałek
    softu.
    Chociaż Droid Explorer to jakoś omija, bo radzi sobie nawet z czystym
    Androidem, który normalnie się nie synchronizuje.
    Do zarządzania masz konto google na www, jak nie przeszkadza ci fakt, że
    wielki brat będzie grzebał w twoich danych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 5. Data: 2011-06-12 13:36:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Do zarządzania masz konto google na www, jak nie przeszkadza ci fakt, że
    > wielki brat będzie grzebał w twoich danych.

    No właśnie mocno przeszkadza. Niby w kontaktach niczego tajnego nie ma,
    ale jakoś tak z definicji się hermetyzuję :)

    THX za pomoc, właśnie idzie instalka O.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2011-06-12 16:48:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam jeszcze jedno pytanie...zasadnicze.

    O. zainstalowany, synchronizacja (na początek z SPV) zrobiona.
    Wszystkie notatki przeszły, kontakty niestety nie.
    Teraz najciekawiej... jak dodam nowy kontakt z poziomu O. to mam go w
    telefonie, ale za Boga nie mogę zobaczyć tych z telefonu pobranych. Ki
    czort? Ktoś wie?

    Irek.N.

  • 7. Data: 2011-06-12 17:23:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 18:48:15 +0200, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > Teraz najciekawiej... jak dodam nowy kontakt z poziomu O. to mam go w
    > telefonie, ale za Boga nie mogę zobaczyć tych z telefonu pobranych. Ki

    Ustaw we właściwościach synchronizacji w Active Sync, zeby synchronizował w
    obydwie strony

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 8. Data: 2011-06-12 17:26:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2011 15:36:06 +0200, Irek N. wrote:

    >No właśnie mocno przeszkadza. Niby w kontaktach niczego tajnego nie ma,
    >ale jakoś tak z definicji się hermetyzuję :)

    trzeba zaczac dostrzegac zalety - np komorka sie rozladowala ... a
    jaki jest numer do zony ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-06-12 17:50:31
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > trzeba zaczac dostrzegac zalety - np komorka sie rozladowala ... a
    > jaki jest numer do zony ? :-)

    Aż taki stary nie jestem :) pamiętam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2011-06-12 17:51:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ustaw we właściwościach synchronizacji w Active Sync, zeby synchronizował w
    > obydwie strony

    Pomogło odinstalowanie wszystkiego i posadzenie od nowa.
    Za pierwszym razem nie miałem aktywowanego O., późniejsza aktywacja
    niczego nie naprawiła. Reinstalacja za to tak.
    THX za pomoc.
    Teraz w drugą strone (do HTC) :)

    Miłego.
    Irek.N.