  • 1. Data: 2010-04-13 08:47:13
    Temat: Ksiazki C#
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Książki do C#, jakby odpowiedniki Thinking in Java Eckela, czy Joshua
    Blocha, takie typowe "drugie książki".

    Drugie pytanie, jakiś tutek, wskazanie kierunku odnoście weba. Jestem
    przyzwyczajony do konkurencji i wielości webowych frameworków w Javie,
    czy tu wyłącznie dominuje ASP-NET ?
    Widzę np. odpowiedniki backendowych uznanych bibliotek j. jak Spring,
    Velocity, Hibernate i coraz wiecej innych, ale z urozmaiceniem
    front-endu się nie spotkałem.

  • 2. Data: 2010-04-13 10:37:49
    Temat: Re: Ksiazki C#
    Od: Tomasz Przybyła <t...@g...com>

    On 13 Kwi, 10:47, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
> [...]
    > Widzę np. odpowiedniki backendowych uznanych bibliotek j. jak Spring,
    > Velocity, Hibernate i coraz wiecej innych, ale z urozmaiceniem

    Jeśli chodzi o web to spróbuj Visual WebGui. Jest to coś na wzór GWT -
    kodujesz tak samo jak aplikację WindowsForms, ale działa na webie.
    Framework bardzo fajnie zaprojektowany no i działa całkiem sensownie
    (przynajmniej na IE i Firefoxie).

    Link do pobrania: http://www.visualwebgui.com/Developers/Downloads/tab
    id/110/Default.aspx
    Prezentacja komponentów: http://companionkit.visualwebgui.com/main.wgx

    Pozdrawiam, Tomek

  • 3. Data: 2010-04-14 07:34:17
    Od: "Wiktor Zychla" <w...@n...com>

    > Książki do C#, jakby odpowiedniki Thinking in Java Eckela, czy Joshua
    > Blocha, takie typowe "drugie książki".

    Thinking in C#, Release Candidate, stara ale do namierzenia na sieci
    Illustrated C#, przez moment była darmowa więc pewnie też jest do
    namierzenia

> [...]
    > Widzę np. odpowiedniki backendowych uznanych bibliotek j. jak Spring,
    > Velocity, Hibernate i coraz wiecej innych, ale z urozmaiceniem front-endu

    jeśli chodzi o klasyczny potok req-reply, to trudno konkurować z klasycznym
    ASP.NET - tam jest zwyczajnie za dużo rzeczy już porobionych. powtórzenie
    tego w innej, alternatywnej architekturze byłoby zadaniem karkołomnym.
    ludzie raczej próbują to jakoś rozszerzać - jest tysiąc i jeden frameworków
    dla Ajax itd.

    jest też kilka dla MVC, ale jakoś mam wrażenie że to się słabo przyjmuje, a
    przynajmniej nie tak, jak można by oczekiwać.

    chyba że myślisz o innych paradygmatach programowania weba - wtedy z jednej
    strony jest server-side ajax (VisualWebGUI, ciągle jeszcze zabugowany i do
    dużych projektów nie polecam), z drugiej - Silverlight (super).

    Wiktor Zychla

  • 4. Data: 2010-04-14 07:50:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wiktor Zychla pisze:

> [...]
    >
    > jest też kilka dla MVC, ale jakoś mam wrażenie że to się słabo
    > przyjmuje, a przynajmniej nie tak, jak można by oczekiwać.
    Coś podobnego bym powiedział... Co jest grane... tyle lat obecności
    technologii i strasznie mało.

    > chyba że myślisz o innych paradygmatach programowania weba - wtedy ...
    Wiesz, na Javie stale produkcyjnie pracuję z Wicket'em. Gdzieś na boku
    towarzyszę JSF. Z tego co piszesz, poprzeczka (zbyt) wysoko...