  • 221. Data: 2015-04-01 18:04:51
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Apr 2015 15:53:09 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Dlaczego zaraz przeciwnicy? Jeźdź sobie swoim automatem ile chcesz.
    > Ale zauważ, że ten flame zaczął się od jawnego trollingu z
    wyzywaniem
    > od "niespełnionych organistów kościelnych".

    Oj tam zaraz trolling. Wszyscy się domyślamy, że i termostat obiegu
    chłodziwa w swoim samochodzie masz manualny nie autonatyczny, wszakże
    kierowca lepiej wie, kiedy przyłączyć obieg a manualnie opuszczane
    (korba) szyby to podstawa ;-).

    --
    Marek

  • 222. Data: 2015-04-01 19:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > tak, ale jest to realny problem więc lepiej przemęczyć się i zdać na
    > manualu - egzamin praktycznie taki sam, i tak trzeba przejeździć te 30h
    > więc oprócz wkuwania na pamięć na którym skrzyżowaniu można zawrócić
    > przy prawej, a na którym przy lewej krawędzi można też nauczyć się
    > ruszać wajchą od biegów

    Dlaczego Ty masz o tym decydowac?
    A moze zrobienie najpierw automatu a potem manuala poprawi bezpieczenstwo
    jazdy u nowych kierowców?

    > nie zawsze są, wielu ludzi nie stać na taksówkę czy wypożyczenie auta na
    > kilka dni (mi taniej jest utrzymywać dodatkowe auto niż wypożyczać przy
    > każdym odstawieniu do warsztatu)

    No widzisz. I problem z głowy.
    Dodatkowe auto.
    Nie demonizuj...

    > przecież nie bronię ludziom zdawać na automacie. Ale imo w naszym kraju
    > takie ograniczanie się wytłumaczyć można tylko niepełnosprawnością -

    Pytam ponownie - dlaczego Ty masz decydowac o tym, czy ktos kto chce
    jezdzic tylko automatem ma sie uczyc jezdzic manualem.
    Patrzac na to co niektore osóbki wyrabiaja na drodze mysle, ze moze automat
    byłby dla nich roziwazaniem - mogliby sie skupic na jezdzie zamiast na
    samochodzie.

    > jakby to jeszcze tańsze w zrobieniu było lub późniejszy "upgrade" do pj
    > na "manuale" był darmowy...

    To sa juz szczegoły techniczne.
    Powinno być łatwiejsze, bo powinno być tylko egzaminem praktycznym.
    Czy bedzie... tu juz wchodzi bylejakosc naszych urzedników...

  • 223. Data: 2015-04-01 19:52:37
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 14:08 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Serio?
    > U mnie wystarczy wcisnąć ostro gaz w pozycji "D". 143 KM wystarczają,
    > żeby piszczeć jak rasowy dres.

    Przeważnie ESP/ASR nie pozwala...
    Chyba żeby się bawić w naciskanie guzika ESP OFF.

    TG

  • 224. Data: 2015-04-01 20:15:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 10:17 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Czyli mam cztery pojazdy z cudowną skrzynią z czego jeden Jeep
    > ma niestety kiepską. Wiem bo miałem okazję tym jechać.
    > W dodatku to była wersja z benzyniakiem ponad trzy litrowym.
    > :-)

    Moja AM6 w cytrynie to jest modyfikacja popularnej TF-80SC montowanej w
    każdej z europejskim marek.
    Mają ją min. Fiaty, Ople, Volvo,Lancia, Alfa Romeo (czyli klasa średnia
    niska, zwykłe dupowozy)
    Zła sława automatów wiąże się z tym, że użytkownicy nie wymieniają w nich
    oleju (bo ASO nie zaleca :-)).
    Producent skrzyni, wbrew opinii ASO rożnych marek zaleca wymianę oleju co
    60kkm.
    Ja też kupując auto w salonie postępowałem wg "zaleceń" ASO Citroena
    (Wawa, al. Krakowska) i do przebiegu 90kkm nie zmieniałem oleju. Dzięki
    Internetowi i forum marki, wymieniłem olej przy tych 90kmm. Zlałem czarną
    smołę - syntetyczny, czerwony olej do automatów, miał po tym przebiegu
    konsystencje minerału i kolor ciemno brunatny. Nawet nie chce myśleć jak
    wygląda olej w automatach z importu co to tylko "w niedzielę do kościoła"
    serwisowanych tylko w niemieckim ASO.
    Z tego powodu zakup auta z automatem o dziadka z Niemiec to prawdziwa
    ruletka.
    Dlatego zawsze piszę/mówię, że w przypadku używanych aut trzeba się mocno
    zastanowić.
    Ale jeśli ktoś kupuje cywilny dupowóz do przemieszczania się z punktu A do
    B, wydaje kupę kasy na niepotrzebne bajery i zakup manuala uzasadnia
    "pełną kontrolą nad autem" to zostaje mi tylko pokiwać z politowaniem
    głową.

    TG

  • 225. Data: 2015-04-01 21:18:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisał(a):

    > Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to
    > im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty,

    Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 226. Data: 2015-04-01 21:20:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:56:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Wkurza mnie natomiast to, że tacy kreują u nas rynek

    Wiekszy popyt na manuale wynika chyba (poza przyzwyczajeniem) z tego, ze
    nadal skrzynia mechaniczna jest nadal tansza w utrzymaniu od automatu -
    zwlaszcza w budzetowych konstrukcjach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 227. Data: 2015-04-01 21:28:25
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-01 o 18:04, Marek pisze:
> [...]
    > chłodziwa w swoim samochodzie masz manualny nie autonatyczny, wszakże
    > kierowca lepiej wie, kiedy przyłączyć obieg a manualnie opuszczane

    a twoje auto za ciebie decyduje czy wewnątrz ma być 15 czy 25 stopni?
    pobiegać też nie wyjdziesz, a jak jedziesz nad wodę to pływasz
    motorówką, bo po co przepłynąć samemu i machać rękami

    Łukasz

  • 228. Data: 2015-04-01 21:31:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-01 o 19:00, Budzik pisze:

    > Dlaczego Ty masz o tym decydowac?

    przecież za nikogo nie decyduję

    > Pytam ponownie - dlaczego Ty masz decydowac o tym, czy ktos kto chce
    > jezdzic tylko automatem ma sie uczyc jezdzic manualem.

    tu tylko chciałem nawiązać do "niespełnionych organistów"
    czyli mamy wątek niespełnieni organiści vs. niepełnosprawni ruchowo

    > Patrzac na to co niektore osóbki wyrabiaja na drodze mysle, ze moze automat
    > byłby dla nich roziwazaniem - mogliby sie skupic na jezdzie zamiast na
    > samochodzie.

    myślę że nie w tym leży problem

    --
    Pozdrawam
    Łukasz

  • 229. Data: 2015-04-01 22:45:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:36, masti pisze:

    > a ile tych pojazdów by cię zadowoliło?

    Czytając niektórych jakie te automaty dzisiejsze są świetne
    liczyłem jednak na kilkadziesiąt modeli.

    > cztero :)

    Takich chyba nie mają, to było trzy z groszami, chyba 3,2 ale
    pisze z pamięci.

    Pozdrawiam

  • 230. Data: 2015-04-01 22:46:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 12:34, Hinek pisze:

    > Taki mały guziczek włączający tryb sport trzeba było nacisnąć...
    > I przełączyć na benzynę z gazu :)

    Tam nie było gazu. :-)
    I nie bardzo wiem po co tryb sport do jazdy zwykłą drogą.