  • 211. Data: 2015-04-01 16:10:57
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2015 13:31:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > masz KERS w samochodzie? Nie? Jak możesz tak jeździć?

    Co ma piernik do wiatraka?
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 212. Data: 2015-04-01 16:17:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Co ma piernik do wiatraka?

    mąkę.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 213. Data: 2015-04-01 16:39:59
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "masti" wrote in message news:mfgrv0$h2g$1@dont-email.me...

    > masz KERS w samochodzie? Nie? Jak możesz tak jeździć?

    Wyświetlacza na kierownicy też nie mam. Tyle, że w tym wątku mowa o ręcznej
    zmianie biegów ws. automatycznej, a KERS do tego ma się nijak.

    --
    Axel

  • 214. Data: 2015-04-01 16:51:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-30 00:09, Marek wrote:

    > Tak, tyko nie znam osobiście ani jednej osoby, która jeździła automatem
    > a później wolała jednak manuala. Być może to dlatego, że nie obcuję z
    > dziwakani.

    Od razu dziwakami. Ja jeżdziłem służbowymi automatami i prywatnym
    manualem. I osobiście wole manual. Może gdybym zaczął od automatów, to
    do manuala pewnie nie chciałbym wracać, ale jakoś mi zmiana biegów
    weszła w nawyk i zupełnie mi to nie przeszkadza (nawet w korkach), a
    mimo wszystko fajnie zredukować i wyciąć do przodu. W automacie można
    zrobić kickdown, ale jakoś nie ta sama frajda. Może i dziecinny jestem,
    ale jak ktoś lubi prowadzić to IMHO manual fajniejszy. Jak ktoś chce się
    przemieszczać z A do B, to z pewnością automat będzie dla niego
    przyjemniejszy. Ot i cała filozofia.

    Shrek.

  • 215. Data: 2015-04-01 16:58:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Axel wrote:

    > Wyświetlacza na kierownicy też nie mam. Tyle, że w tym wątku mowa o ręcznej
    > zmianie biegów ws. automatycznej, a KERS do tego ma się nijak.

    ma się tak samo do "argumentu"

  • 216. Data: 2015-04-01 17:38:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Masz rację. Ale gdy już zrobisz to prawko na automacie, pojeździsz dwa
    > lata - to zrobienie "upgrade'u" do manuala - będzie łatwe i bezstresowe.
    > O ile ktoś poczuje potrzebę takiego upgrade'u.

    Teoretycznie.
    W praktyce musiałbys ponownie zdać egzamin teoretyczny, egzamin na
    automacie i dopiero potem egzamin na manuala.
    A jak by ktoś chciał mi napisac ze przesadzam, to niech najpierw odpowie
    dlaczego osoba majaca PJ B i chcaca zrobic A musi zdawać cały egzamin
    teoretyczny?
    Dobrze ze po nie zdaniu nie zabieraja PJ B chociaz w sumei jest to kolejna
    niekonsekwencja :)

    > Tymczasem w Polsce wszystko bez sensu - ludzie męczą się manualem,
    > skupiają się na kursie na samej obsłudze biegów (która na początku jest
    > cholernie trudna) zamiast na innych aspektach jazdy. Po co? Bo taki mamy
    > klimat?

    Zapewne dlatego, ze jeszcze 10 lat temu automatów praktycznie nie było a
    urzednicy nie maja w zakresie obowiazków zapisane nadarzania za
    rzeczywistościa...

  • 219. Data: 2015-04-01 17:38:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Nie ośmieszaj się. Głupie odstawienie auta do serwisu może cię
    > unieruchomić - bo warsztat albo znajomi akurat będą mieli manuale. Nie
    > spotkałem się z serwisem samochodowym proponującym jako zastępcze auto
    > Kamaza, nikt ze znajomych także nie proponował mi pożyczenia autobusu.
    > Może w USA to by nie było ograniczenie, ale na pewno nie u nas.

    Nie uwazasz, ze to juz byłby problem osoby mającej takie PJ?
    Taksówek nie ma? Rowerów nie ma? Komunikacji miejskiej nie ma? Wreszcie
    wypozyczalni samochodów nie ma?
    Pamietaj - jest popyt, bedzie i podaż.

  • 218. Data: 2015-04-01 17:38:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > F1 jeździ na ręcznej zmianie biegów. Powinno ci to dać do myślenia.

    A ja myslałem ze na polautomatycznej...

  • 217. Data: 2015-04-01 17:38:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bo PJ tylko na automat jest jak już napisałem niekompletne.
    > Jak budujesz dom to stawiasz tylko parter i robisz dłuższą
    > przerwę bo to tańsze i mniej stresujące ?

    Jak robie PJ to robie tylko na małe auto, ciezarówką juz jechac nie mogę -
    jakei to niekompletne...

  • 220. Data: 2015-04-01 17:49:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-01 o 17:38, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > Nie uwazasz, ze to juz byłby problem osoby mającej takie PJ?

    tak, ale jest to realny problem więc lepiej przemęczyć się i zdać na
    manualu - egzamin praktycznie taki sam, i tak trzeba przejeździć te 30h
    więc oprócz wkuwania na pamięć na którym skrzyżowaniu można zawrócić
    przy prawej, a na którym przy lewej krawędzi można też nauczyć się
    ruszać wajchą od biegów

    > Taksówek nie ma? Rowerów nie ma? Komunikacji miejskiej nie ma? Wreszcie
    > wypozyczalni samochodów nie ma?

    nie zawsze są, wielu ludzi nie stać na taksówkę czy wypożyczenie auta na
    kilka dni (mi taniej jest utrzymywać dodatkowe auto niż wypożyczać przy
    każdym odstawieniu do warsztatu)

    > Pamietaj - jest popyt, bedzie i podaż.

    przecież nie bronię ludziom zdawać na automacie. Ale imo w naszym kraju
    takie ograniczanie się wytłumaczyć można tylko niepełnosprawnością -
    jakby to jeszcze tańsze w zrobieniu było lub późniejszy "upgrade" do pj
    na "manuale" był darmowy...

    Łukasz