  • 120. Data: 2019-08-12 19:59:59
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Oczywiście ze wyjeżdżam i oczywiście że za parkowanie gdzieś tam
    > płaciłem Ale tu zrobiła się odnoga dyskusji czy taniej nowe czy
    > używane- a koszt parkowania tu niewiele wnosi

    Troche racja - ilosc opłat za parkowanie nijak nie zmieni sie w funkcji
    posiadanego samochodu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 122. Data: 2019-08-12 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie podano na srebrnej tacy. Przykra sytuacja.

    Napisz jeszcze jak Zenek ze nie masz go wpisanego w dowód wiec nie musisz
    wyszukiwac argumentów na poparcie własnej tezy - niech sam sobie
    znajdzie! :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 123. Data: 2019-08-12 21:12:16
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 13:00:01 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Gdyby to jeszcze była prawda...

    Jest. Aut sie w kraju sprzedaje setki tysiecy.
    Nawalaja promile.

    Nie dramatyzuj.

  • 124. Data: 2019-08-12 21:15:30
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Aug 2019 06:11:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak to jakos wychodzi, pod warunkiem ze:
    > -auto za 3 tys wytrzyma 3 lata,
    > -ze nie trzeba w nim bedzie kosztownych napraw przeprowadzac,
    > -ze prestiz nie ucierpii przy jezdzie takim zlomem :-)
    >
    > ale:
    > -utrzymanie nowego auta tez kosztuje - choc to tylko kilka przegladow
    > w ASO, poki gwarancja sie nie skonczy,
    > -naprawy bywaja jeszcze bardziej kosztowne,
    > -ubezpieczenie AC tez kosztuje ...

    Wszystko sobie pięknie liczycie, ale nie bierzecie pod uwagę, że
    usterkowość nowych aut jest wysoka, a koszty napraw kosmiczne.
    Przykład: Ford Focus 1.5 diesel. Po 2,5 roku, przy przebiegu 80 tys. km
    strzelił pasek rozrządu - znana wada tego silnika. Koszt naprawy 18 tys.
    PLN +VAT. Używanych silników brak na rynku. Nie wiadomo co robić: naprawa
    droga, sprzedać jak jest za grosze też bez sensu. Przy aucie wartym 10
    tys. nie ma problemu: grata sprzedaję na części i idę do bankomatu po kasę
    na podobnego, ale niezepsutego.
    Leasing fur po 100k to jest fajny, jak trzeba robić koszty w spółce, a
    szkoda tyle kasy ZUSowi oddać. Dla takich rekinów biznesu jak ja, z
    jedoosobową działalnością, to topienie kasy w błocie. Za kilka rat leasingu
    takiego focusa można kupić fajne auto, które jeszcze kilka lat polata.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 125. Data: 2019-08-12 21:42:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2019 o 07:52, Marcin N pisze:

    > Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań?
    > Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich
    > baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności.

    To o ty;e zaskakujące, że znam człowieka co regenerował baterie w
    swojej. Może miał pecha;)

    Dlatego ma aktywne chłodzenie.

    --
    Shrek

  • 126. Data: 2019-08-12 21:57:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2019 o 19:45, d...@g...com pisze:

    > To, że nowy ma gwarancję, to nie zawsze oznacza, że koszty serwisu są tańsze.
    Niestety, ale jak się kupi nowy to chyba zwykle trzeba zrobić kilka razy serwis w
    ASO, żeby nie utracić gwarancji, co kosztuje dość dużo.

    Każdemu trzeba zrobić, jeśli chcesz jeździć.

    > Nie jestem ani zwolennikiem starych ani nowych, bo w rodzinie użytkujemy obecnie
    jeden samochód kupiony jako nowy a drugi jako stary. Jednak roczny koszt serwisu tego
    nowego samochodu w ASO przewyższa koszt serwisu tego starego samochodu (nie w ASO).

    O ile?
    Ostatnio płaciłem 300 zł za robociznę.
    Raz na dwa lata, to chyba nie tak duży koszt, prawda?

  • 127. Data: 2019-08-12 21:58:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2019 o 21:15, P.B. pisze:

> [...]
    > Przykład: Ford Focus 1.5 diesel. Po 2,5 roku, przy przebiegu 80 tys. km
    > strzelił pasek rozrządu - znana wada tego silnika. Koszt naprawy 18 tys.

    A co się z gwarancją stało?
    Jakiś ciućwol nie wiedział, że gwarancja jest ważniejsza niż auto i
    zaniedbał przedłużenia?

    No to sam sobie winien.

  • 128. Data: 2019-08-13 06:09:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2019 o 18:41, Poldek pisze:

    > Przekonałeś mnie swoją argumentacją.

    Dostałeś dokładne wyliczenia. Ty prezentujesz swoje głębokie przekonanie.

    --
    Shrek

  • 129. Data: 2019-08-13 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Jest. Aut sie w kraju sprzedaje setki tysiecy.
    > Nawalaja promile.
    >
    > Nie dramatyzuj.

    Pomijajac to co znam z pierwszej/ drugiej reki to mowisz ze te wszystkie
    artykuły rozpisujace sie o wadach nowoczesnych silników, o ich padaniu,
    awariach to bujdy na resorach? hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 130. Data: 2019-08-13 08:56:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 17:59:00 UTC+2 użytkownik Poldek n
    > Nie podano na srebrnej tacy. Przykra sytuacja.
    Nie masz takiego obowiązku oczywiście
    Nie masz tez obowiązku brać udziału w tej dyskusji. A jak już dołączyłeś do dyskusji
    i podałeś liczby(nowy samochód 90tys(koszt miesięczny używania nowego samochodu 417zł
    itp) to prosiłbym jednak o jakieś konkrety