  • 31. Data: 2010-08-08 16:46:11
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    Peeter <p...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wolisz latem kisić się w gorącym samochodzie i po podróży wysiadać
    > przesiąknięty potem i roztaczający nienachalnie przyjemny aromat?
    >
    > Bo ja wolę włączyć klimatyzację i przeboleć wyższe spalanie.
    >
    > Tak samo wolę włączyć światła, żeby w cieniu pod drzewami kręgle
    > mnie widziały (tzn piesi) i nie wchodziły prosto pod koła.

    Ponawiam pytanie: od kiedy jest nakaz używania klimatyzacji?

  • 32. Data: 2010-08-08 16:48:17
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    Lew2 <w...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > dla
    > firm produkuj=B1cych =BFar=F3wki i innych.
    > Ani ten Tw=F3j koszt ani zysk (pozorny) pa=F1stwa nic nie znaczy w
    > por=F3wnaniu z ofiarami spowodowanymi przez niebezpieczne =B6wiecenie
    > =B6wiat=B3ami, Nie powinno si=EA w og=F3le dyskutowa=E6 o ekonomii gdy chod=
    > zi o
    > bezpiecze=F1stwo, a wiadomo =BFe u=BFywanie =B6wiate=B3 mijania w dzie=F1 p=
    > owoduje
    > wzrost zagro=BFenia w ruchu drogowym, ale dla niekt=F3rych liczy si=EA tylk=

    No wiem, 500 osób zabitych rocznie, to wiadomo już od dawna, ale ja teraz
    piszę o kosztach dla kierowcy, o których media typu Fakt czy innym RMF milczą,
    a przecież powinien to być dla nich łakomy kąsek.

  • 33. Data: 2010-08-08 21:08:38
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 7 Sie, 21:56, " Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > A gdzie ten niewidzialny samochód jechał? Swoim pasem, twoim pasem?

    On jechał swoim pasem, ja chciałem wyprzedzać, czyli byłaby czołówka,
    gdybym go nie zauważył.
    Oczywiście byłaby to moja wina :)

    Z włączonymi światłami jest podobnie jak z kierunkowskazami,
    kierującemu są niepotrzebne i tylko kosztują, ale innym uczestnikom
    ruchu są niezbędne :)

    PS: W Twojej odpowiedzi, mój tekst ma dziwne polskie czcionki, co jest
    grane? Ktoś coś z tego rozumie?
    Kodowanie czy co?

    Pzdr.

  • 34. Data: 2010-08-08 21:11:10
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 7 Sie, 15:46, "Adam Szewczak" <h...@u...poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    wiadomościnews:4c5d352b$0$27035$65785112@news.neostr
    ada.pl...

    >     Widzialem zuzyte odblysniki, pordzewiala i inne ktore sie juz nie
    > nadawaly w starych pojazdach.

    Ale chyba rdzewienie nie jest spowodowane zużyciem, tylko ...
    korozją :)?. A jak się potocznie uważa, auta rdzewieją szybciej od
    nieużywania :)

    Pzdr.

  • 35. Data: 2010-08-08 21:16:12
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 8 Sie, 09:24, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > bedziemy sie buntować. A moze by tak dzienne diodowe zamontować i dać
    > sobie spokój.... Tylko na co by było wtedy narzekać.....
    >
    > ToMasz
    >
    > PS
    >
    > W mojej miejscowości na obszarze 10km na 10km jest jedna wielka budowa.
    > koszmar. autostrada, obwodnica, wyburzenia, zalania rozbudowa,
    > przebudowa- gorzej być nie może. wsiadłem wiosną na rower, mam świety
    > spokój. Wiem ze to grupa smaochodowa, ale na litość boską, do sracza też
    > będziemy chcieli jeździć autami, a potem zrobimy obrażoną minę ze sie nieda?

    :)
    No to ponarzekam: przydałoby się więcej ścieżek rowerowych :D

    BTW: Google świetnie pozycjonuje reklamy, obok pojawiły mi się linki
    do dziennych świateł LED :D

    Pzdr.

  • 36. Data: 2010-08-09 00:20:42
    Od: z <z...@g...pl>

    Gwidon pisze:
> [...]
    > Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga

    W podobnym temacie wciskania ludziom kitu
    Ładowarka telefoniczna podłączona do prądu (bez ładowania telefonu)
    przez cały rok na okrągło zużywa prąd warty 0,65 zł !!!

    Może niech się ci "wspaniali" ekolodzy zajmą tematem świateł.
    Takie zwalczanie jednego kitu drugim :-)

  • 37. Data: 2010-08-09 09:19:58
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    jacek2v <j...@g...com> napisał(a):

    > On jecha=B3 swoim pasem, ja chcia=B3em wyprzedza=E6, czyli by=B3aby czo=B3=
    > =F3wka,
    > gdybym go nie zauwa=BFy=B3.
    > Oczywi=B6cie by=B3aby to moja wina :)

    Jak jechał swoim pasem, a ty nie byłeś pewny warunków to jaki prawem chciałeś
    wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

    > Z w=B3=B1czonymi =B6wiat=B3ami jest podobnie jak z kierunkowskazami,
    > kieruj=B1cemu s=B1 niepotrzebne i tylko kosztuj=B1, ale innym uczestnikom
    > ruchu s=B1 niezb=EAdne :)

    Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
    Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
    ONZ) &#8211; Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do
    urządzeń
    oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

    &#8222;Światło kierunkowskazu&#8221; oznacza światło używane do wskazania innym
    użytkownikom drogi
    zamiaru zmiany kierunku jazdy w prawo lub w lewo.

    &#8222;Światło mijania&#8221; oznacza światło używane do oświetlenia drogi z przodu
    pojazdu, niepowodujące
    olśnienia ani dyskomfortu dla kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i dla
    innych użytkowników drogi.

    Niby rzecz oczywista, ale jak widać niektórzy nie wiedzą takich podstawowych
    rzeczy.

  • 38. Data: 2010-08-09 09:22:03
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    http://dadrl.pl/images/motor5.jpg

  • 39. Data: 2010-08-09 11:25:09
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Jak jechał swoim pasem, a ty nie byłeś pewny warunków to jaki prawem chciałeś
    > wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

    Upewnił się że można. Tylko mu źle wyszło to upewnienie. Człowiek *jest*
    omylny i dlatego są wypadki.

    > Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
    [nonsensowna gadka w trzecią stronę ciach]

    ROTFL!

    Ręce opadają... Analfabetyzm funkcjonalny?

    Jeszcze raz, wyraźniej:

    Twój kierunkowskaz tobie samemu nic nie daje. Twoje światłą mijania
    tobie samemu nic nie dają. Jedno i drugie jest dla innych uczestników
    ruchu, nie dla ciebie.

    \SK

  • 40. Data: 2010-08-09 11:28:08
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > No wiem, 500 osób zabitych rocznie, to wiadomo już od dawna, ale ja teraz
    > piszę o kosztach dla kierowcy, o których media typu Fakt czy innym RMF milczą,
    > a przecież powinien to być dla nich łakomy kąsek.

    Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo
    lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

    \SK