  • 121. Data: 2010-08-11 10:23:57
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Różnica jest taka, że to co wymieniłeś nikomu nie szkodzi,

    Jak to nie szkodzi?! Bez tego wszystkiego można by zrobić samochód parę
    set kg lżejszy -- paliłby sporo mniej.

    Ba, jak takimi wzmocnionymi ciężkimi drzwiamy przytniesz sobie paluszek
    to bardziej boli.

    > a światła tak.

    "Szkodzą" tak samo jak wzmocnienia drzwi.
    Neelix powrócił !?

    > Włącz sobie ogrzewanie tylnej szyby bez przerwy, nikomu nie szkodzi, a może
    > pomóc. Idziesz na to?

    Ogrzewanie nie pomoże a światła pomogą.

    \SK

  • 122. Data: 2010-08-11 10:24:54
    Temat: Re: Koszt jazdy na ?wiatłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Hm, albo ja przeceniam zarowke, albo Ty nie doceniasz.
    > Lupe w dlon i licz zwoje :-)

    Tez uwazam, ze zarowka - zwlaszcza dwuwloknowa - ma wiecej....

    --
    Axel

  • 123. Data: 2010-08-11 10:25:17
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Tym około 500 zabitym rocznie.

    To już zostało wykazane, że to bzdura. Jednorazowy Wzrost liczby
    zabitych nastąpił *zanim* wszedł obowiązek używania świateł wiosną i latem.

    \SK

  • 124. Data: 2010-08-11 10:26:11
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Lew2 wrote:

    > Ja nie chcę wchodzić w dyskusję o ekonomii, która jest marginalna z
    > punktu widzenia pojedynczego właściciela samochodu. Wiem, że podpiąłem
    > się do złego wątku, bo właśnie jest on o oszczędzaniu, ale...
    >
    > Wzmocnienie drzwi, strefy zgniotu itp. powodują wzrost bezpieczeństwa
    > jadących, natomiast świecące się światła wzrost zagrożenia w ruchu
    > drogowym.

    ROTFL!

    > I to jest zasadnicza różnica.

    Kolejne wcielenie Neeelixa?

    \SK

  • 125. Data: 2010-08-11 11:11:14
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > A co ma do rzeczy ile który samochód pali? Jaki procent, człowieku? Idź na
    > lekcje logiki i fizyki.

    Dziecko, co ty tu o lekcjach fizyki? Zapewniam cię, że znam fizykę
    zdecydowanie lepiej od ciebie z logiką wypadniesz jeszcze gorzej,
    zapewniam. I w przeciwnieństwie do ciebie umiem z nich skorzystać w
    praktyce.

    > Światła mają jednakową moc niezależnie do tego ile
    > pali samochód, w którym są zamontowane.

    Drogi nieuku, brawo że choć to zauważyłeś. To zauważ jeszcze, skąd
    energia na zasilenie świateł jest brana. Otóż idzie z alternatora. A z
    czego alternator ją wytwarza? Przekształca z dość wysoką sprawnością
    (rzędu 80%) energię mechaniczną uzyskaną z silnika zaś silnik uzyskuje
    ją ze spalania paliwa. Tyle że silnik ma niewielką sprawność, a co
    gorsza jego sprawność w różnych samochodach jest różna i w dodatku cały
    czas się zmienia w czasie jazdy (w zależności od obrotów, obciążenia,
    itd) -- zależnie od sytuacji to będzie pomiędzy ok 0.5% a ok 30-35%.

    Zatem, żeby to sensownie oszacować, trzeba wziąć średnią moc i średnie
    spalanie z którego ta średnia moc jest uzyskiwana. Moc 10KW, moc świateł
    130W (albo mniej jak są xenony). Możesz w to jeszcze sprawność
    alternatora włożyć to będzie ok. 150W.

    Programik pisany przez idiotów dla idiotów możesz sobie wsadzić gdzieś,
    bo ten programik zupełnie bzdurnie zakłada stałą sprawność silnika
    podczas pracy. Wyniki są więc od czapy i nie mają nic wspólnego z
    rzeczywistościa.

    > ROTFL

    Śmiej się, śmiej. Ale to twój brak samodzielnego myślenia i brak
    zrozumienia podstaw jest śmieszny.

    > Zmarnowana? A to ciekawe. A jak niby ta energia się marnuje? Co się z nią dzieje?

    Zamienia się w ciepło, dziecko.

    > Zaraz padnę ze śmiechu.

    A kogo to martwi, że jakiś troll padnie ze śmiechu? Będzie o jednego mniej.

    \SK

  • 126. Data: 2010-08-11 11:17:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    jacek2v wrote:

    > Hej,
    >
    > W sprawie świateł, proszę włączcie myślenie trochę "głębsze" niż 2+2.
    > 1. Program. Nie jestem wstanie zweryfikować czy metoda jest dobra, ale
    > na oko wygląda ok.

    Sama metoda jest do kitu. Zakłada stałą sprawność silnika podczas jazdy
    -- a to bzdura totalna. Sprawność zmienia się i znacząco (od ułamka
    procenta do niedużych kilkudziesięciu procent).

> [...]
    > = 21 900km dużo. Tylko ja robię w roku coś pod 40kkm i to w nocy, nad
    > ranem w deszczu, zawiei itd Dalsze wyjazdy zaczynam przeważnie w nocy,
    > staram się w dzień pracować a nie pracuje za kółkiem ;)
    > Znam sporo ludzi, którzy robią rocznie mniej niż 20kkm. Raz taksówkarz
    > przyznał mi się, że rocznie robi 15kkm - ale i tak mu nie wierzę :)
    > Reasumując kwota mocno zawyżona (95,81).
    > Ale zweryfikujmy dalej.
    > Przykład 2.
    > wpiszmy osobowy/diesel/2h dziennie/4,2ON -> 191,63 -> 43800 - tyle
    > zrobiłem rocznie tylko raz na przestrzeni kilkudziesięciu lat :)

    Programik i jego wyniki nadają się tylko do tego by lotem balistycznym
    wylądowac w najbliższym śmietniku

    > Oczywiście są korki i przebiegi będą mniejsze. Ale czy ten program
    > uwzględnia, że mam xenony, które zużywają mniej prądu?
    > Same gdybania.

    Program pokazuje bzdury. Ale nic dziwnego, przecież to z dadrl.pl --
    jego celem nie jest pokazanie prawdy tylko propaganda.

    pzdr
    \SK

  • 127. Data: 2010-08-11 11:20:08
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Axel wrote:
    > "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Ooo, naprawde? A jechales kiedys niemiecka autostrada? Bo tam w dzien bardzo
    > duzo samochodow na swiatlach jezdzi. A przeciez na autostradzie mala szansa
    > na czolowke....

    Przecież to zwykły troll, pewnie kolejne wcielenie Neelixa

  • 128. Data: 2010-08-11 11:23:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Nie rozumiem co ma do rzeczy moc, którą "zużywasz" (notabene, mocy się nie
    > zużywa, najwyżej energię)?
    > Światła mają stałą moc i do ich zasilenia jest potrzebna stała ilość energii.
    > A energia w samochodzie bierze się tylko z paliwa.

    Brawo. A teraz jescze pomyśl jak jest ze sprawnością przekształcania
    energii chemicznej w elektryczną.

    > Uważasz zatem, że żarówka 55W w czołgu będzie zużywała mniej energii niż w
    > maluchu?

    Chemicznej? Oczywiście że mniej

    \SK

  • 129. Data: 2010-08-11 11:26:29
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Rozmawiamy o 3 miliardach złotych rocznie,

    G. prawda. Rozmawiamy o ok 0.5 miliarda.

    > które partia okupacyjna bezkarnie,
    > jak do tej pory, kradnie Polakom.

    Neelix, spadaj skąd przypełzłeś

    \SK

  • 130. Data: 2010-08-11 11:28:28
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Gwidon wrote:

    > Najpierw ty mi powiedz jak to jest być mentalnym niewolnikiem,

    ROTFL!

    Głupek który nie umie sam policzyć, tylko powtarza bzdety geenrowane
    przez innych głupków.

    > który łyka
    > wszystko co zobaczy w esbeckiej stacji i mysli, ze to wszystko dla jego dobra.

    Idź się leczyć Neeelix.

    > Jeśli tak lubisz to ok, ale pomyśl o swoich dzieciach jaki gotujesz im los.

    ROTFL!

    \SK