  • 11. Data: 2011-04-06 04:29:42
    Temat: Re: Koszt eksploatacji drukarki.
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-05 21:36, qwerty pisze:
    > Myślisz, że plujka nie ma EEPROMu?

    Znalazłem coś takiego
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1887034.html#9
    031646
    jestem całkiem zielony w tym temacie:
    jak wygląda działanie "zaklejasz taśmą pin" ?

  • 12. Data: 2011-04-06 04:39:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 05:52:23 +0200, Borneq napisał(a):

    > Z tego co widzę do epsona:
    > http://allegro.pl/tusz-epson-d78-d92-dx4000-dx4450-d
    x5000-dx8450-dx-i1524523172.html
    > droższy i mniejsza pojemność niż tusz do Brothera ale za to podwójna
    > ilość kolorowych a czarnych nawet poczwórna.
    Co podwojna/poczworna pojemnosc? W stosunku do czego?
    Brother masz 28ml/20ml, a w Epsonie masz wszystkie po 18.

    > Czyli drukarki Epson są bardziej ekonomiczne niż HP i w cenach
    > przystępniejszych niż Brother.
    > Z Epsonów jaki warto?

    > Jest np.
    > http://allegro.pl/epson-sx218-4-wieczne-400-ml-atram
    -do-sublimacji-i1529516064.html

  • 13. Data: 2011-04-06 07:24:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    > Znalazłem coś takiego
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1887034.html#9
    031646
    > jestem całkiem zielony w tym temacie:
    > jak wygląda działanie "zaklejasz taśmą pin" ?

    Wysil się i pomyśl.

  • 14. Data: 2011-04-06 08:48:51
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "user" <u...@u...org> napisał w wiadomości

    > w drukarkach laserowych przy tonerach sa chipy zliczajace, samo
    > uzupelnienie tonera bez wymiany chipa nic nie da,

    Zależy jaka drukarka laserowa. W większości HP i Canon kolorowych (np.
    LBP5000, LBP5050, HPCP1215, itd), a także w Lexmarku E260 nie trzeba
    wymieniać "chipa", bo drukarka nie blokuje drukowania, jedynie informuje
    komunikatem niski poziom toneru lub diodą LED na panelu.
    Najśmieśniejsze jest, że ludzie nie wiedzą jak wyłączyć blokowanie
    drukowania w ustawieniach drukarki i wymieniają tonery na nowe, a w tym niby
    zużytym jest jeszcze sporo proszku. :-)
    Drukarka nie wie ile jest tak naprawdę toneru w kasecie, bo zlicza tylko
    kartki papieru (no poza LBP5000, bo ta ma jeszcze czujnik optyczny).

  • 15. Data: 2011-04-06 12:12:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-06 09:24, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    031646

    > Wysil się i pomyśl.

    Wyobrażam sobie że zaklejam taśmą wszystkie piny, a co z jednym? trudno
    jest zakleić takim maleńkim skrawkiem.

  • 16. Data: 2011-04-06 12:40:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    > Wyobrażam sobie że zaklejam taśmą wszystkie piny, a co z jednym? trudno jest
    > zakleić takim maleńkim skrawkiem.

    Jak zaklejasz wszystkie piny? Przecież masz wyraźnie napisane:
    "wyjmujesz kartridz, zaklejasz taśmą pin oznaczony kolorem zielonym,wkładasz do
    drukarki, drukarka sygnalizuje błąd, wyjmujesz go, zaklejasz pin oznaczony na
    fioletowo, wkładasz, drukarka znów sygnalizuje błąd, wyjmujesz, odklejasz
    zaklejone piny, wkładasz kartridz do drukarki i stan tuszu jest zresetowany."

  • 17. Data: 2011-04-06 13:03:05
    Temat: Odp: Koszt eksploatacji drukarki.
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości grup
    > Z Epsonów jaki warto?

    na trzy sx415 wszystkie chodza z zamiennikami bezproblemowo, jednak
    na wszystkich wystapilo pogorszenie podczas druku czarnym tuszem
    widac ze kropki sa znacznie rozrzucone w poziomie, kolor wyglada jak z
    oryginalnymi tuszami

> [...]
    > bardzo mało drukuję, chyba gdy będę zmuszony, gdy zakupione tusze nie dadzą się

    jezeli chodzi o atramentowe to moim zdaniem na chwile obecna z nowych
    tylko epson (sprawdz czy do danego modelu sa dostepne zamienniki,
    nowsze drukarki moga ich nie miec jak np s22 i tusze T128x)

  • 18. Data: 2011-04-06 14:25:20
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-06 14:40, qwerty pisze:
> [...]
    > sygnalizuje błąd, wyjmujesz, odklejasz zaklejone piny, wkładasz kartridz
    > do drukarki i stan tuszu jest zresetowany."

    Chodzi o normalną przeźroczystą taśmę samoprzylepną? Czy od tego nie
    popsuje się drukarka?

  • 19. Data: 2011-04-06 15:43:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    > Chodzi o normalną przeźroczystą taśmę samoprzylepną? Czy od tego nie popsuje
    > się drukarka?

    Dokładnie o taką taśmę. Nie uszkodzisz, a jak zostanie odrobinę kleju i styk nie
    będzie kontaktować wystarczy wyczyścić cartidge.

  • 20. Data: 2011-04-09 09:32:45
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    W dniu 2011-04-05 11:27, Borneq pisze:

    > A może opłaci się kupić jakąś inną drukarkę, może atramentową ale o
    > znacznie mniejszym koszcie eksploatacji?

    Stanalem kiedys przed tym samym dylematem i kupilem do domu kombajn
    Brothera (starszy model DCP-540CN). Jestem bardzo zadowolony. Wczesniej
    mialem laserowke Olivetti i dosc szybko padly rolki prowadzace papier.
    Wracajac do atramentowki - Brother ma bardzo tanie zamienniki duzej
    pojemnosci, jesli trafisz na dobre ich zrodlo to juz sie go trzymaj. Ja
    kupuje raz na rok kilkanascie kartridzy, z przewaga czarnych oczywiscie.
    Taka dyskusja byla na grupie nie raz nie dwa i zazwyczaj wychodzilo
    (przynajmniej kiedys), ze najtansze w eksploatacji byly Brother i Epson.

    Pozdrawiam,
    Wojtek