  • 1. Data: 2012-07-08 01:52:42
    Temat: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
    Od: Janusz Nowak <j...@a...pl>

    Witam,

    Planuję zakupić auto, w końcu moje finanse pozwalają na to. Jako, że od
    dwóch lat jeżdżę i30 (będąc zadowolonym) i w związku z pojawieniem się
    II generacji tego modelu pomyślałem, że swoje pieniądze zainwestuję
    właśnie w samochód tego koncernu. Niestety dla siebie, zobaczyłem także
    nową KIA Cee'd. :) Teoretycznie to bliźniacze auta (dlatego rozważam
    również tą drugą).

    Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
    ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?
    Oczywiście są to nowe modele, dlatego nie spodziewam się znaleźć tu
    nikogo, kto by przejechał już tymi samochodami 20, czy może nawet tylko
    z 10 tys.km.

    Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
    pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
    stwierdzenie. :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-08 07:53:17
    Temat: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jul 2012 01:52:42 +0200, Janusz Nowak napisał(a):
> [...]
    >
    > Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
    > ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?

    wsiadz sobie do obu ... roznice beda minimalne i zapewne zauwazalne.
    Inne kratki na nawiewach ? Nie, forma za droga :-)

    > Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
    > pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
    > stwierdzenie. :)

    Kryzys musi. normalnie to bym wolal sprzedac 5 aut dla pracownikow, niz
    tylko jedno dla szefa :-)

    A moze sie myle ? Moze wieksza prowizja jest za jedno wypasione auto dla
    szefa niz za 5 golasow dla pracownikow ? :-)

    Zreszta pracownicy nie musza golasami jezdzic :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-07-08 08:01:24
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    > Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
    > pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
    > stwierdzenie. :)

    Kryzys: byli na tym samym szkoleniu sprzedażowym ;)

  • 4. Data: 2012-07-08 08:50:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Janusz Nowak" <j...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > samochód tego koncernu. Niestety dla siebie, zobaczyłem także nową KIA
    > Cee'd. :) Teoretycznie to bliźniacze auta (dlatego rozważam również tą

    Nawet nie teoretycznie, to jest to samo auto z innymi blachami.
    Więc bierze ten który tańszy lub bardziej Ci się podoba.
    Z nowych mnie bardziej podoba się Hultaj, z poprzedniej wersji Proceed. ;-)

  • 5. Data: 2012-07-08 20:35:09
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Witam,
    >
    > Planuję zakupić auto, w końcu moje finanse pozwalają na to. Jako, że od
    > dwóch lat jeżdżę i30 (będąc zadowolonym)

    KIA to tańsza marka hyundaia. Odpowiedniki modelowe KIA mają przeważnei
    nieco gorszej jakości lub tańsze materiały wykończeniowe. Mają też
    skromniejszy design. Kwestia co się komu podoba.
    W przypadku i30 vs cee'd mnie znacznie bardziej podobał mi się i30 w środku
    a cee'd z zewnątrz :)
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2012-07-09 00:22:16
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-08 01:52, Janusz Nowak pisze:
    > Teraz pytanie, ktoś jest w stanie powiedzieć czym się różnią i
    > ewentualnie doradzić który dla 30 letniego faceta będzie lepszy?

    Pomijając oczywiste różnice w wyglądzie wydaje mi się, że Ceed ma
    minimalnie twardsze zawieszenie, a może to kwestia foteli nie wiem.

    > Oczywiście są to nowe modele, dlatego nie spodziewam się znaleźć tu
    > nikogo, kto by przejechał już tymi samochodami 20, czy może nawet tylko
    > z 10 tys.km.

    10kkm już mam na koncie i30 II. :) Pytaj...

  • 7. Data: 2012-07-09 02:58:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-08 01:52, Janusz Nowak pisze:
    > Teraz coś zabawnego, w salonie Hyundaia usłyszałem, że KIA kupuje się
    > pracownikom, Hyundaie sobie, a salonie KIA dokładnie odwrotne
    > stwierdzenie. :)

    To ja ci napisze ciekawostkę, w obydwu markach występuje silnik 1.4 CRDI
    WGT 90KM z 6-cio biegową skrzynia biegów. W serwisach obydwu marek
    potwierdzają, że mówimy o tym samym silniku i teraz w katalogach
    producenta czytamy:

    Zużycie paliwa w trybie miejskim:
    Hyundai: 5,3 KIA: 5,6

    Zużycie palia w trybie pozamiejskim: 3,5 / 4,3
    Hyundai: 3,5 KIA: 4,3

    Zużycie paliwa w trybie mieszanym: 4,1 / 4,7
    Hyundai: 4,1 KIA: 4,7

    Moment obrotowy [Nm / obr./min.]

    Hyundai: 220/1500-2750 KIA 220/1750-2750

    Realnie w i30 wygląda to tak:

    Zużycie paliwa na trasie przy prędkości rejsowej ~100km/h nocą -
    4,4l/100km (w dzień 4,6-4,8)

    Zużycie paliwa w mieście - 6,2-7,5 l/100km (podałem dwa skrajne wyniki
    jakie uzyskałem)

    Średnie zużycie paliwa z ponad 12000 km - 5,66 l/100km (tu wynik lekko
    jest zawyżony bo przez jakiś czas jeździłem z uszkodzonym czujnikiem
    ciśnienia barycznego. Myślę, że 5,2 jest realnym).

    Badanie na hamowni podwoziowej pokazuje, że maksymalny moment obrotowy
    jest od ~1760 obrotów do ~2655.

    Najzabawniejsze jest to, że w ofercie Hyundai podaje Ci ten maksymalny
    moment obrotowy od 1500 i według prawników można by teoretycznie z
    wykresem z hamowni iść po roku używania auta i zareklamować go jako
    niezgodny z ofertą.

  • 8. Data: 2012-07-09 07:13:12
    Od: 'Tom N' <n...@0...dyndns.org.invalid>

    anacron w <news:jtdahc$ta3$1@mx1.internetia.pl>:

    > silnik 1.4 CRDI WGT 90KM z 6-cio biegową skrzynia biegów. [...]w katalogach
    > producenta czytamy:

    > Zużycie paliwa w trybie miejskim:
    > Hyundai: 5,3 KIA: 5,6

    i30 - 5
    ceed/sw/pro - 4,7/5,2/4,7

    > Zużycie palia w trybie pozamiejskim: 3,5 / 4,3
    > Hyundai: 3,5 KIA: 4,3

    i30 - 4,1
    ceed/sw/pro - 3,9/4,1/3,9

    > Zużycie paliwa w trybie mieszanym: 4,1 / 4,7
    > Hyundai: 4,1 KIA: 4,7

    i30 - 4,4
    ceed/sw/pro - 4,2/4,5/4,2

    > Moment obrotowy [Nm / obr./min.]

    > Hyundai: 220/1500-2750 KIA 220/1750-2750

    i30 - 240/1900-2600
    ceed - 230/1750-2500

    masy własne:
    i30 - 1291
    ceed - 1419 do 1510

> [...]
    > moment obrotowy od 1500 i według prawników można by teoretycznie z
    > wykresem z hamowni iść po roku używania auta i zareklamować go jako

    Do komendanta!

    Znowu piszesz bajki, albo czytać nie potrafisz.

    <http://hyundai.pl/systemUploadFiles/CModelMainSite/
    (3)_i30.pdf>
    <http://www.kia.pl/~/media/PL/Forms/Brochure/PDF/Kia
    -ceed-cennik.pdf>

    --
    Tomasz Nycz

  • 9. Data: 2012-07-09 07:20:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Badanie na hamowni podwoziowej pokazuje, że maksymalny moment obrotowy
    > jest od ~1760 obrotów do ~2655.
    >

    > Najzabawniejsze jest to, że w ofercie Hyundai podaje Ci ten maksymalny
    > moment obrotowy od 1500

    LOL !!!!
    A jeszcze niedawno upierałeś się jak to fajnie auto ciągnie od 1500....
    Nie mówiłem, że to brandzlowanie się instrukcją, a nie realne odczucia?

  • 10. Data: 2012-07-09 12:03:03
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-09 07:13, 'Tom N' pisze:
    > <http://hyundai.pl/systemUploadFiles/CModelMainSite/
    (3)_i30.pdf>
    > <http://www.kia.pl/~/media/PL/Forms/Brochure/PDF/Kia
    -ceed-cennik.pdf>

    To ja powtórzę: 1,4 CRDI WGT 90KM. Widzisz w linku od KIA ten silnik w
    broszurce na którą się powołujesz palancie i podważasz to co piszę?