  • 1. Data: 2010-03-18 18:06:24
    Temat: Konwerter Octo czy Quatro i multiswitch ?
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Chciałbym się dowiedzieć jakie jest lepsze rozwiązanie?
    1. Konwerter Octo

    2. Konwerter Quad + multiswitch

    Moim zdaniem Octo bo niema multiswitch'a czyli niem się co popsuć i
    niema poboru energii elektryczne. Czy są może jakieś inne uwarunkowania
    typu wielkość anteny długość przewodów??

    PS1 Czy to prawda, że multiswitch wymaga większej anteny, np. 120 cm ?

    PS2 Czy jest jakaś możliwość poza multiswitch'em przy potrzebie
    dostarczenia sygnału do 9 lub więcej punktów.

  • 2. Data: 2010-03-18 18:28:00
    Temat: Re: Konwerter Octo czy Quatro i multiswitch ?
    Od: crazy <c...@g...pl>

    Andrzej pisze:

    > Chciałbym się dowiedzieć jakie jest lepsze rozwiązanie?
    > 1. Konwerter Octo
    >
    > 2. Konwerter Quad + multiswitch
    >
    > Moim zdaniem Octo bo niema multiswitch'a czyli niem się co popsuć

    Mylisz się, konwerter nie może się popsuć? Może. W razie awarii kupujesz
    nowy konwerter, który jest droższy od Quattro.

    > niema poboru energii elektryczne.

    Niewygoda jesli nie masz w miejscu instalowania (np poddasze)
    pociągniętej instalacji elektrycznej.
    Pobór energii jest, ale to nie czajnik czy mikrofala, bez przesadyzmu.

    > PS1 Czy to prawda, że multiswitch wymaga większej anteny, np. 120 cm ?

    Nie.

    > PS2 Czy jest jakaś możliwość poza multiswitch'em przy potrzebie
    > dostarczenia sygnału do 9 lub więcej punktów.

    Raczej nie.

    Jeśli ma być aż 9 punktów, to multiswitch.

  • 3. Data: 2010-03-19 06:49:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Andrzej pisze:
    > Chciałbym się dowiedzieć jakie jest lepsze rozwiązanie?
    > 1. Konwerter Octo
    > 2. Konwerter Quad + multiswitch

    rozwiązanie z multiswitchem jest lepsze, gdyż pierwsze przy prawidłowo
    wykonanej instalacji antenowej przewody w wszystkich gniazdek wychodzą
    np na strychu, łatwo rozbudowywać i nie ciągniesz niepotrzebnych kabli
    do anteny.
    po drugie doprowadzasz do multiswitcha sygnał z anteny zaniemnej.
    po trzecie musisz założyć iż w którymś punkcie będziesz potrzebował
    dwóch sygnałów np. do nagrywarki, więc jak rozprowadzasz przewody to
    ciągniesz po dwa do gniazda.

    > PS1 Czy to prawda, że multiswitch wymaga większej anteny, np. 120 cm ?

    nie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 4. Data: 2010-03-19 19:55:23
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Andrzej wrote:

    > Witam
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jakie jest lepsze rozwiązanie?
    > 1. Konwerter Octo
    >
    > 2. Konwerter Quad + multiswitch

    Zdecydowanie Konwerter Quad + multiswitch.

    Jak kupisz 5/8 to jeszcze wpuścisz sygnał tv
    naziemnej w jeden kabel. Gdy np. będziesz
    potrzebował dodać nowe odbiorniki, to wtedy
    wymieniasz multiswitch nie reszty instalacji.

    Zachce Ci się konfiguracja do odbioru z 2
    anten, to samo, zmieniasz multiswitch oraz
    dociągasz kolejną czwórkę kabli, zaś nie
    ingerujesz w już położone kable i mniejsze
    zmiany po stronie anteny (z)robisz.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2010-03-22 06:14:07
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > Zdecydowanie Konwerter Quad + multiswitch.

    nie quad tylko quatro + multiswitch

  • 6. Data: 2010-03-22 13:17:36
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    pawell32 wrote:

    > nie quad tylko quatro + multiswitch

    racja, to są skutki robienia copy-paste by wygodnie(j)
    (od)pisać. dziękuję za sprostowanie mojego błędu.

    Albert Einstein (1879-1955)