  • 11. Data: 2010-07-04 23:05:31
    Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:5v7136ljnf5uduc77ucp691v0aqgau58ls@4ax.com...

    > Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.
    >
    > Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
    > impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
    > No ale jemu kontrolka sie nie palila.

    nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo
    nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten
    ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo
    aflabetycznie)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 12. Data: 2010-07-05 08:24:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 23:05:31 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    >nie wiem co to za samochód i co za awaria ale jest tak bardzo
    >nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym ten
    >ABS między Andersena i Brzechwe

    Mozna rzec ze widzialem osobiscie. Choc mechanikowi na rece nie
    patrzylem.

    J.

  • 13. Data: 2010-07-05 08:41:32
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > nieprawdopodobna, ze jesli tego nie widzialeś osobiście, to wsadziłbym
    > ten ABS między Andersena i Brzechwe (a dokladnie przed nich, zeby bylo

    Powinienes jednak uwierzyc.
    Mialem to samo w Alfie, ABS Boscha 5.3 juz z magnetycznymi pierscieniami.
    Sam ABS dziala juz w zasadzie od 0km/h (nie tak jak w starych wersjach
    od kilku km/h).
    Uszkodzenia: pierscien magnetyczny w przednim lozysku i czujnik w tylnym
    kole.
    Efekt: Kontrolka ABS nie swieci, bledow brak, ABS niby dziala, ale
    podczas hamowania czuc delikatne pulsowanie na pedale, a w koncowej
    fazie hamowania dosc mocne odbijanie i praktycznie zerowa sila hamowania
    i problemy z zatrzymaniem (wyjatkowo niebezpieczne).
    Diagnoza i wymienienie uszkodzonych elementow chwile trwala :/

    --
    Karolek