  • 21. Data: 2012-07-02 08:51:28
    Temat: Re: Kontrola graniczna / celna
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-06-30 18:02, RadekNet pisze:
    > Czesc!
    >
    > Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
    > walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
    > powiedziec "auto jest Wasze"?

    Mi zdrowy rozsądek podpowiada, że póki to możliwe (póki jest się w
    stanie fizycznie toboły udźwignąć) lepiej to zrobić własnoręcznie. Wiesz
    co gdzie masz, jak upakowałeś, gdzie może się coś rozlać, a gdzie słoik
    zbić, że jak wyciągniesz tą torbę, to ci tamta poleci... No ja bym nie
    chciał, żeby mi ktoś obcy bagaże z samochodu wywalał, a potem jeszcze
    upychał byle jak (no bo jaki interes ma to robić dobrze?). A co do
    zasady kontrola celna jest dokonywana na koszt kontrolowanego, co
    oznacza, że trzeba udostępnić towary, bagaże organom celnym do kontroli.
    Zapewne od konkretnego funkcjonariusza zależy, czy otwarcie bagażnika
    jest wystarczające, czy zażyczy sobie wypakowania części bądź całości o
    pootwierania. Np. przy kontroli kontenerów to dysponent towaru płaci za
    wystawienie kontenera z bloku, otwarcie i ewentualny rozładunek oraz
    wszystko po kolei z powrotem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 22. Data: 2012-07-02 10:03:24
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 30 Jun 2012 21:30:40 +0200,
    Szymon Machel <s...@i...pl> screamed:

    > A co to jest "angielski celnik"? :)
    > Jak wp?ywa?em jachtem kiedy? (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od
    > Danii),
    > sie zwa? Fraseburg (albo co? podobnego) to nikogo podobnego nie
    > u?wiadczy?em:)

    Gdy wpływałem do Visby na Gotlandii to policja sprawdziła wszystkim
    dowody (zawsze mogliśmy przemycać Turków...). Inna sprawa, że dzień
    później...

    Popraw sobie kodowanie, wysyłasz śmieci.
    http://grush.one.pl/mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 10:02:06 user up 13217 days, 21:57, 1 user, load average: 0.09, 0.61, 0.45 ]

    And damn'd be him that first cries, 'Hold, enough!'

  • 23. Data: 2012-07-02 11:49:05
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Trzeci <n...@m...pl> napisał(a):

    > .
    > Lub ześle Cię do Tower i rozkaże ściąć.

    Myślisz że o parę tobołów tyle zachodu by sobie robiła. Na pewno by jątrzył i
    wysłał prośbę o ułaskawienie. Od razu na miejscu kamień do szyi i do kanału.

  • 24. Data: 2012-07-02 11:57:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Szymon Machel nabazgrał(a):

    > Fakt, na Heathrow, parę lat wcześniej, w moim podręcznym bagażu
    > prześwietlenie
    > wykryło NÓŻ. Qrna zapomniałem o nim. Ruski nożyk do chleba. Byłem na
    > delegacji,

    Mi kazali kiedyś rozpakować się bo wykryli baterię od laptopa, ja głupia
    zapasową schowałem do głównego a lapek z jedną baterią był w podręcznym i tu
    szybko poszło ale z głównym się namęczyłem żeby spakować to na szybko na
    lotnisku :)

  • 25. Data: 2012-07-02 12:06:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-30 16:02:14 +0000, RadekNet <r...@r...com> said:

    > Czesc!
    >
    > Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac walizki?

    Otworzyć bagażnik i wyjąć walizki.

    > Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod

    Nie, możesz polecić wykonanie tego swojemu służącemu ("Niech Jan
    otworzy bagażnik i wyładuje walizki na prośbę tego uprzejmego oficera").

    > czy moge powiedziec "auto jest Wasze"?

    Możesz, ale służby celne mogą nie chcieć twojego auta lub uznać to za
    żałosną próbę przekupstwa.

    > Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po
    > dach i kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

    Nie. Problem robi się wtedy, gdy jedziesz zapakowany aż do granicy, po
    czym robisz wszystko, by jej nie przekroczyć.

    --
    Bydlę

  • 26. Data: 2012-07-02 21:25:53
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 02 Jul 2012 07:30:59 +0100, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Nienienie.
    > Unia Europejska to m. in. unia celna (ale nie podatkowa).
    > A Schengen to układ o swobodnym przepływie osób pomiędzy państwami,
    > które go podpisały. Owszem - w dużej części się to pokrywa, ale np.
    > Norwegia nie jest w UE, a podpisała Schengen; a GB jest w UE, a w
    > Schengen nie do końca...

    Nie wiem co masz na mysli piszac nienienie, ale moim zdaniem jesli mowimy
    o kontroli granicznej to nalezy to wiazac z Schengen.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 27. Data: 2012-07-02 21:30:10
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 02 Jul 2012 07:51:28 +0100, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Mi zdrowy rozsądek podpowiada, że póki to możliwe (póki jest się w
    > stanie fizycznie toboły udźwignąć) lepiej to zrobić własnoręcznie.

    Czasami lepiej wiedziec co jest w przepisach niz stosowac do do polecen
    zdroworozsadkowo.

    > A co do zasady kontrola celna jest dokonywana na koszt kontrolowanego,
    > co oznacza, że trzeba udostępnić towary, bagaże organom celnym do
    > kontroli.

    Ups... no to moje nadzieje na "robcie z autem co chcecie" polegly.
    Moral taki, ze na granice wjezdzamy swiezo ogoleni, pod krawatem i
    usmiechnieci ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 28. Data: 2012-07-02 21:32:10
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 01 Jul 2012 11:49:46 +0100, WildS <f...@n...pl> wrote:

    > Mi w Dover calej naczepy nie kazali rozladowywac ;) Sami weszli z psem
    > do srodka a wszystkie zewnetrzne skrzynki sami sobie otwierali.
    > Wewnetrzne schowki w kabinie zreszta tez.

    To mi sie znowu kloci z zachowaniem przy kontoli na granicy na lotniskach
    - walizke musisz sam otworzyc i pokazac zawartosc.
    Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 29. Data: 2012-07-02 21:48:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-02 21:32, RadekNet pisze:

    > To mi sie znowu kloci z zachowaniem przy kontoli na granicy na
    > lotniskach - walizke musisz sam otworzyc i pokazac zawartosc.

    Odróżniasz kontrolę ciężarówki w porcie przeładunkowym od kontroli
    walizki na lotnisku?

    > Czyli jak zwykle na grupie - mamy pare opinii a zadnego paragrafu ;)

    Nie. Część przedstawia opinie, a część fakty.

  • 30. Data: 2012-07-02 21:53:54
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 02 Jul 2012 20:48:33 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    > Odróżniasz kontrolę ciężarówki w porcie przeładunkowym od kontroli
    > walizki na lotnisku?

    Przeczytaj jeszcze raz co kolega napisal.
    (pomoge Ci - jest czesc o naczepie, jest czesc o kabinie).

    > Nie. Część przedstawia opinie, a część fakty.

    Taaaa ... paragrafy lataly az milo. He he he. Ale i za opinie dziekuje -
    zawsze to szerszy oglad na sprawe.

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com