  • 41. Data: 2012-07-03 14:45:20
    Temat: Re: Kontrola graniczna / celna
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-03 11:38:36 +0000, RadekNet <r...@r...com> said:

    > wyjęcia
    >
    > Nie myslalem, ze jestes az takim matolem...

    Taka ocena w twoich ustach to komplement.
    (pewnie też nie zrozumiesz)

    > od samego poczatku pytanie
    > bylo o generalna zasade

    Generalna zasada jest taka, że jeśli celnik prosi cię o wyjęcie walizki
    i jej otwarcie, to ją wyciągasz i otwierasz.

    > a UK to tylko przyklad byl...

    Czemu nie Chiny kontynentalne?
    Bo wybranie grupy o samochodowach do zadania pytania o podstawę prawną
    nie wzbudziło u ciebie żadnych wątpliwości?
    ;>

    Ale OK - na chwilę zapomnijmy o twych wpadkach - dlaczego o sprawy
    celne pytas straż graniczną, a nie celników?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 42. Data: 2012-07-03 14:50:52
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-07-03 13:38, RadekNet pisze:

    > Nie myslalem, ze jestes az takim matolem... od samego poczatku pytanie
    > bylo o generalna zasade a UK to tylko przyklad byl...

    Ty jesteś jednak odporny na wiedzę...
    Inne przepisy mają zapewne polskie służby graniczne, inne brytyjskie
    (nie są w Schengen), inne Ukraińskie, Chińskie, Tajlandzkie, Serbskie...
    Nasza SG posiada wiedzę na temat własnych uregulowań (tj. krajowe +
    Schengen).
    To samo tyczy się służb celnych - jest Wspólnotowy Kodeks Celny + tzw.
    RWKC obejmujący UE i jest polskie Prawo Celne uszczegóławia... które
    doprecyzowuje ;) pewne kwestie - ale to nie obowiązuje celnika w Serbii,
    Gwatemali, czy Czarnogórze.
    Jeśli interesują cię uregulowania dot. służb celnych, to:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?const=2&dzial=425&wys
    w=14&sub=sub18
    a w szczególności WKC (2913/92):
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&
    id=33730
    i RWKC (2454/93):
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&
    id=152335
    i polskie Prawo Celne:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&dzial=425&
    id=33683&typ=news

    Jeśli chodzi o przepisy dot. Straży Granicznej, to na pewno tu coś będzie:
    http://u.42.pl/2IK3 (link jest jakiś nieludzko długi)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 43. Data: 2012-07-03 16:02:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 03 Jul 2012 13:45:20 +0100, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Taka ocena w twoich ustach to komplement.
    > (pewnie też nie zrozumiesz)

    Wybacz, nie znize sie do Twojego poziomu.

    > Generalna zasada jest taka, że jeśli celnik prosi cię o wyjęcie walizki
    > i jej otwarcie, to ją wyciągasz i otwierasz.

    Bo?

    > Ale OK - na chwilę zapomnijmy o twych wpadkach - dlaczego o sprawy celne
    > pytas straż graniczną, a nie celników?
    > ;>>>

    Heh... Ty naprawde nie rozumiesz o czym mowa...

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 44. Data: 2012-07-03 16:04:16
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 03 Jul 2012 13:50:52 +0100, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Ty jesteś jednak odporny na wiedzę...

    No nie, nastepny ... tak trudno zrozumiec slowo "analogia"?

> [...]
    id=33683&typ=news

    > Jeśli chodzi o przepisy dot. Straży Granicznej, to na pewno tu coś

    Dzieki, zaraz sie wezme za ten linki i mam nadzieje rozwieja moje
    watpliwosci.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 45. Data: 2012-07-03 21:27:39
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Marek 'marcus075' Karweta wrote:

    > RadekNet, Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, pl.misc.samochody:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że takie ponowne pakowanie sprawia, że
    > nagle jest jakby więcej miejsca... :P

    Bo zabrali kontrabande? :>

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 46. Data: 2012-07-04 13:49:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-03 14:02:50 +0000, RadekNet <r...@r...com> said:

    > Wybacz

    Wybaczam.

    > elne
    >
    > Heh... Ty naprawde nie rozumiesz o czym mowa...

    Ależ wiem! Na grupie samochodowej pytasz o podstawy prawne pracy celnika.
    I o to, czy musisz wykonać polecenia brytyjskiego celnika, gdy chcesz
    wjechać do UK, a celnik prosi cię o wyciągnięcie walizek i ich otwarcie.
    Anwet dostałeś odpowiedź, że tak, musisz, jeśli chcesz wjechać do UK i
    nie, nie musisz, jeśli nie chcesz.
    Potem jeszcze zeznałeś, że o prawo celne zapytasz Straż Graniczną (no
    bo niby skąd celnicy mieliby o tym coś wiedzieć.

    Kochany - to wszystko jest w archiwum, więc bez względu na to jak
    będziesz kombinował, ślad zostanie...
    --
    Bydlę

  • 47. Data: 2012-07-04 19:20:13
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 04 Jul 2012 12:49:46 +0100, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Wybaczam.

    Ufff.

    > Ależ wiem! Na grupie samochodowej pytasz o podstawy prawne pracy celnika.

    O dzialanie alternatora bedziesz pytal na "elektryka"? ;>

    > Anwet dostałeś odpowiedź, że tak, musisz, jeśli chcesz wjechać do UK i
    > nie, nie musisz, jeśli nie chcesz.
    [cut]
    > Potem jeszcze zeznałeś, że o prawo celne zapytasz Straż Graniczną (no bo
    > niby skąd celnicy mieliby o tym coś wiedzieć.

    Ty naprawde masz jakies braki...uazasz, ze domysly kogutka, czy innego
    trola to zadowalajaca odpowiedz?

    > Kochany - to wszystko jest w archiwum, więc bez względu na to jak
    > będziesz kombinował, ślad zostanie...

    Kartek na walenynki mi nie wysylaj.

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 48. Data: 2012-07-04 19:26:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-04 19:20, RadekNet pisze:
    (...)

    > Kartek na walenynki mi nie wysylaj.

    To nie ma większego sensu - obłożą najpierw akcyzą, a jak zobaczą
    adres to odeślą na koszt nadawcy. No, ale prawdą jest, że zdarzenie
    będzie odnotowane i ślad zostanie :)

  • 49. Data: 2012-07-04 19:36:08
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 04 Jul 2012 18:26:12 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    > To nie ma większego sensu - obłożą najpierw akcyzą, a jak zobaczą
    > adres to odeślą na koszt nadawcy. No, ale prawdą jest, że zdarzenie
    > będzie odnotowane i ślad zostanie :)

    Pelna inwigilacja ;)

    Dobra, koniec karmienia troli, trza sie za robote wziac ;>

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 50. Data: 2012-07-07 13:35:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-04 17:20:13 +0000, RadekNet <r...@r...com> said:

    > nika.
    >
    > O dzialanie alternatora bedziesz pytal na "elektryka"? ;>

    (...)
    Zapytałbyś na rowerowej, gdybyś miał walizkę na rowerze?
    A gdybyś wiózł w tej walizce komputer, to na komputerowej?

    Ale cieszę się, że ponownie się przyznałeś.

    --
    Bydlę