  • 21. Data: 2009-08-09 21:46:31
    Temat: Re: Komu Cyfra+ odmówiła prawa do odstąpienia od umowy?
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > Też tak uważałem i w oparciu o to twierdziłem, ze jako konsument mam
    > prawo w przeciągu 10 dni odstąpić od tej zawartej przez telefon umowy.
    > Jednak Cyra+ jest innego zdania.

    No i według mnie może mieć rację.
    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem wyżej.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 22. Data: 2009-08-09 22:04:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Aug 2009 23:46:31 +0200, Adam Wołk-Jankowski napisał(a):

    > No i według mnie może mieć rację.
    > Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem wyżej.

    Mógłbyś wyjaśnić?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 23. Data: 2009-08-10 11:07:53
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    > Mógłbyś wyjaśnić?

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny:

    Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    1) o charakterze ciągłym lub okresowym, zawieranych na podstawie oferty
    sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników i innych
    informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób, jeżeli
    konsument mógł uprzednio zapoznać się z treścią otrzymanej oferty lub
    informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, a zarazem w tej ofercie lub
    informacji, jak i w umowie zastrzeżono prawo konsumenta do odstąpienia od
    umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia,

    Umowa z C+ jest umową o charekterze ciągłym, skoro mówimy o abonamencie.
    Na skorzystanie z ich oferty pewnie zdecydowałeś się po analizie oferty a
    nie zostałeś zaskoczony prz handlowca gdzieś w przejściu podziemnym, prawda?
    Skoro tak to można domniemywać, że doskonale wiedziałeś na co się
    decydujesz.
    Skoro tak to według ducha prawa ustawa nia powinna Cie bronić przed własną,
    nieprzemyślaną decyzją.
    Tutaj wchodzi kwestia umowy zawartej przez telefon. Umowa zawarta
    telefonicznie jest równoprawna z tą zapisaną na papierze.
    Pytanie tylko czy to ktoś z C+ zadzwonił do Ciebie i namówił na przedłużenie
    umowy, czy może sam zadzwoniłeś do nich i w oparciu o ofertę z którą się
    zapoznałeś podjąłeś decyzję o przedłużeniu umowy? Jeżeli to pierwsze to
    właśnie przed takimi przypadkami broni Ciebie, jako konsumenta ustawa.
    Jeżeli natomiast mamy do czynienia z drugim przypadkiem to jasne jest, że
    art.5 powstał właśnie po to, żeby bronić operatora przed naciąganiem prawa
    przez klienta.

    Właśnie z w/w powodów napisałem, że C+ MOŻE mieć rację. Może, ale nie musi -
    wszystko zależy od kontekstu.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 24. Data: 2009-08-10 18:57:35
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 13:07:53 +0200, Adam Wołk-Jankowski napisał(a):

    > Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    > przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:

    W tym wypadku zastosowanie ma Art. 6. Ustawy, bo te umowę zawarłem nie
    "poza lokalem przedsiębiorstwa" (Rozdział I Ustawy), lecz na odległość,
    przez telefon (Rozdział II Ustawy).

> [...]
    > nie zostałeś zaskoczony prz handlowca gdzieś w przejściu podziemnym, prawda?
    > Skoro tak to można domniemywać, że doskonale wiedziałeś na co się

    Nie zostałem zaskoczony w przejściu podziemnym, lecz zadzwonił do mnie
    przedstawiciel operatora.
    Nie miałem także możliwości zapoznania się z tą oferta operatora, gdyż
    złożona mi propozycja była całkowicie inna, od tej oferowanej dotąd
    oficjalnie.
    Co więcej, osoba dzwoniąca do mnie odmówiła mi wysłania tej oferty na
    e-maila twierdząc, że to jest specjalna oferta, przeznaczona wyłącznie
    dla wybranych dotychczasowych klientów, która może być oferowana tylko
    podczas rozmowy telefonicznej, i która nie może mieć formy pisemnej.
    Okazało się to kłamstwem, gdyż już następnego dnia pojawiły się w
    telewizji reklamy tej oferty, a w kilka dni później także jej
    szczegółowy opis na stronach internetowych operatora i dopiero wówczas
    mogłem zapoznać się ze szczegółami tej oferty.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 25. Data: 2009-08-10 19:15:07
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Jeżeli tak to wyglądało, to na mó gust C+ rzeczywiście powinna uznać prawo
    do odstąpienia od umowy.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 26. Data: 2009-08-10 19:24:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Chris wrote:

> [...]
    > dla wybranych dotychczasowych klientów, która może być oferowana tylko
    > podczas rozmowy telefonicznej, i która nie może mieć formy pisemnej.

    W tym momencie powinieneś się rozłączyć i zadzwonić do operatora z
    reklamacją, gdyż takie postępowanie jest łamaniem prawa. Operator ma
    obowiązek pisemnie potwierdzić warunki umowy.

    M.

  • 27. Data: 2009-08-10 20:16:50
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 21:24:08 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > W tym momencie powinieneś się rozłączyć i zadzwonić do operatora z
    > reklamacją, gdyż takie postępowanie jest łamaniem prawa. Operator ma
    > obowiązek pisemnie potwierdzić warunki umowy.

    Niestety, ja się wtedy generalnie wykazałem brakiem refleksu:(

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 28. Data: 2009-08-16 17:48:56
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Właśnie oto chodzi!

    Olej to! :-)
    Cyfra+ nie wystąpi na drogę sądową, frajerzy zapłacą,
    a reszta ludzi z głową nie. Cyfra kasuje tylko frajerów
    i w sumie robi prawidłowo, w myśl zasady nieznajomość
    prawa szkodzi.
    Nie oburzaj się ... ważne aby Ciebie nie strzygli, otwórz
    oprywatny interes i strzyż tych ludzi wokół którzy się dają strzyc,
    to kapitalizm ... tutaj nie ma miejsca na MORALNOŚĆ, jest
    tylko "uczciowość objawiona" w kodeksie karnym itp.
    póki do niej się stosujesz ... jesteś UCZCIWY :-)

    Cyfra+ na rozprawie z Tobą powiedziałaby że ... się pomyliła :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 29. Data: 2009-08-16 21:52:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 19:48:56 +0200, Tomy M. napisał(a):

> [...]
    > a reszta ludzi z głową nie. Cyfra kasuje tylko frajerów
    > i w sumie robi prawidłowo, w myśl zasady nieznajomość

    Miałem zamiar to olać, ale oni mnie wpisali do Krajowego Rejestru
    Długów.
    A to już jest dość poważna sprawa i właśnie dlatego zacząłem ten wątek.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 30. Data: 2009-08-19 16:33:18
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Miałem zamiar to olać, ale oni mnie wpisali do Krajowego Rejestru
    > Długów.
    > A to już jest dość poważna sprawa i właśnie dlatego zacząłem ten wątek.

    Krajowy Rejestr Dłużników to bzdura, trzeba płacić
    za utrzymanie wpisu ... znudzi im się :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com