-
11. Data: 2012-07-25 16:29:22
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
> Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
> conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
> kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.
A nie myślałeś o innym podejściu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów
z licznika prędkości (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika
paliwa (oczywiście puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas
wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do
pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy
się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się
w ten sposób mierzyć:
- pozostałą ilość paliwa (litry)
- pozostałą odległość (km)
- spalanie (litry na setkę)
Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km.
Oczywiście "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przełączyć na rezerwę.
Widzisz jakieś przeciwwskazania?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
12. Data: 2012-07-25 22:16:15
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-25, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
> AZ <a...@g...com> wrote:
>
>> Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
>> conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
>> kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.
>
> A nie myślałeś o innym podejściu? Ja się zastanawiam nad braniem impulsów
> z licznika prędkości (i w ten sposób mierzyć dystans) i sygnału z czujnika
> paliwa (oczywiście puszczonego przez odpowiedni LPF - interesuje nas
> wolnozmienny sygnał a nie piki). Po odpowiednim wyskalowaniu (zalewam do
> pełna, wciskam przycisk, procek zapamiętuje napięcie, potem jadę aż skończy
> się paliwo, wciskam przycisk, procek zapamiętuje drugie napięcie) dałoby się
> w ten sposób mierzyć:
>
> - pozostałą ilość paliwa (litry)
> - pozostałą odległość (km)
> - spalanie (litry na setkę)
>
> Spalanie nie byłoby chwilowe tylko całkowite, np. przez ostatnie 50km.
>
> Oczywiście "koniec paliwa" to punkt w którym trzeba przełączyć na rezerwę.
>
> Widzisz jakieś przeciwwskazania?
>
Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej
interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.
Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie
tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2012-07-25 23:02:59
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jupk6f$t6c$...@n...news.atman.pl...
> interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
> odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.
Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie
sie nie zmieni.
Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
malo.
> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
> pytanie
> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen
ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
14. Data: 2012-07-26 08:53:07
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: "ARO" <a...@p...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości :
> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
> pytanie
> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
Możesz przyjąć że na jedno pompnięcie przypada taka sama dawka paliwa. To
przykładzie FJ1200, bo miałem i swojego czasu bawiłem się w pomiary spalania
przez zliczanie impulsów z pompy - badałem czy prąd płynie przez pompę czy
nie. FJuta sprzedałem, zanim cokolwiek sensownego z tego powstało. Przekrój
takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z
ostatnich 5 sekund może być ciężko określić, bo przecież wiemy jak działa
cały układ zasilania, ale oszacowanie ilości przepompowanej wachy w znacznie
dłuższym okresie np. w ciągu ostatniej np. minuty będzie bardziej
miarodajne.
--
ARQ
transalp
-
15. Data: 2012-07-26 08:58:54
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-25, Ivam <f...@p...fm> wrote:
>> interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
>> odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.
>
> Koszt? Gaz se zaloz - bedzie najtaniej, a ze tramwaj to i tak prowadzenie
> sie nie zmieni.
>
> Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
> malo.
>
Wiesz, w zeszlym roku do Chorwacji zajechalem na trzech zbiornikach a wrocilem
na szesciu, to jest lekka roznica ;-)
Zasieg to druga sprawa - u mnie w zaleznosci od jazdy wacha sie miedzy 260
a 400 km.
>> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
>> pytanie
>> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
>
> W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
> ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac pelen
> ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
>
Pobawie sie w weekend. Bo tu sprawe komplikuja dwie pompy ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2012-07-26 09:01:34
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-26, ARO <a...@p...pl> wrote:
>> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa,
>> pytanie
>> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
>
> Mo?esz przyj?ae ?e na jedno pompniecie przypada taka sama dawka paliwa. To
> przyk?adzie FJ1200, bo mia?em i swojego czasu bawi?em sie w pomiary spalania
> przez zliczanie impulsów z pompy - bada?em czy pr?d p?ynie przez pompe czy
> nie. FJuta sprzeda?em, zanim cokolwiek sensownego z tego powsta?o. Przekrój
> takiej pompki: http://fj1200.republika.pl/fuelpump.pdf Spalanie chwilowe z
> ostatnich 5 sekund mo?e byae cie?ko okre?liae, bo przecie? wiemy jak dzia?a
> ca?y uk?ad zasilania, ale oszacowanie ilo?ci przepompowanej wachy w znacznie
> d?u?szym okresie np. w ci?gu ostatniej np. minuty bedzie bardziej
> miarodajne.
>
Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
17. Data: 2012-07-26 09:23:06
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-07-26 09:01, AZ pisze:
> Dzieki za info, duzo mi to upraszcza :-)
Daj znać, jak Ci pójdą próby. Fajnie by było, gdyby się okazało, że
prosty licznik rowerowy potrafi wyłapywać impulsy elektryczne od pompy.
--
MN
-
18. Data: 2012-07-26 09:42:00
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
> Nie widze, mozna i taki sposob OIDP stosuje sie we flotach, ale mnie bardziej
> interesowalo biezace spalani co przy dluzszych trasach pozwala utrzymac na
> odpowiednio niskim poziomie i przeklada sie jakos na koszt wachy.
W sumie spalanie to iloczyn obrotów i położenia przepustnicy, nie? Może
wystarczyłby wskaźnik położenia przepustnicy (np. w procentach) - bo to
jest ciężko wyczuć.
> Ale mam tez inny pomysl jeszcze, brac po prostu impulsy z pomp paliwa, pytanie
> tylko czy taka pompa na jednego pompniecie wpycha tyle samo paliwa.
U mnie nie ma pomp :(
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
19. Data: 2012-07-26 09:44:03
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Ivam <f...@p...fm> wrote:
> Ja bym dal inny powod - zasieg. U mnie w okolicach 250-280km. Troszke mi
> malo.
To i tak dobrze, ja mam w mieście 220, a w trasie nawet 260 - od zatankowania
pod korek to momentu gdy muszę przełączyć na rezerwę (16l + 5l rezerwy).
> W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
> ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac
> pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach?
Jest jakiś inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
20. Data: 2012-07-26 09:51:09
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-26, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
>> W sumie dobry pomysl - pompa powinna za jeden impuls pompowac jednakowa
>> ilosc - tam jest cylinderek o okreslonej objetosci i tlok musi wykonac
>> pelen ruch, zeby ten patent sterujacy zadzialal prawidlowo.
>
> O jakich wy pompach mówicie? Bo chyba nie o pompie paliwa przy wtryskach?
> Jest jakiś inny patent zasilania silnika z elektrycznymi pompami?
>
Gazniki. W moto gdzie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komor plywakowych
sa elektryczne pompy, u mnie akurat dwie.
--
Artur
ZZR 1200