  • 21. Data: 2009-10-05 21:33:47
    Temat: Re: Komputer się zawiesza, ciąg dalszy
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Natomiast obecnie po zawieszce wciśnięcie resetu nic nie daje, komp nadal
    > wisi. Jedyne co można zrobić to wyłączyć go głównym przyciskiem i to po
    > kilkusekundowym przytrzymaniu.

    Bo taka juz zaleta plyt ATX, ze wylacznik jest elektroniczny a nie
    mechaniczny:) I dla zabezpieczenia przypadkowego wylaczenia stosuje sie
    opoznienie 5 sekundowe.

    > I teraz istotna sprawa: po ponownej próbie uruchomienia komputer się nie
    > włącza. To znaczy włącza się dioda power, zaczyna coś tam rzęzić w dyskach
    > czy w wiatrakach, ale nie ma "piknięcia" startowego, ekran jest czarny.
    > Trzeba go znowu wyłączyć na amen i dopiero po ok. 3-5 minut odpoczynku da
    > się normalnie uruchomić (jest już "pik" i pokazują się wpisy Biosu i
    > wszystko normalnie sie uruchamia). Tak jakby coś się przegrzewało i
    > wymagało ostudzenia. Ki diabeł?

    Przeczysc dokładnie wszelkie elementy gdzie przylega radiator lub
    wiatraczek. W BIOS ustaw wszystko na "domyslne" i jesli na pl;ycie sa
    zainstalowane czujniki porawnie BIOS powinien monitorowac najwazniejsze
    miejsca na plycie. Poszukaj tez programow monitorujacych do twojej plyty, i
    ustaw alerty tak by przed zwisem informawala o nienormalnym stanie
    temperatury. Wowczas przynajmniej bedziesz miec informacjie ktory to dostaje
    goraczki.
    Zasilacz 350W na twoj komputer spokojnie wystarczy:) bez przesady... Ja mam
    ze dwa razy wiecej "smieci" a zasilacz 300W i daje bez problemu rade ze
    wszystkim.
    Raz jeszcze uczulam, gdzies jest problem z odprowadzaniem ciepla (wskazuje
    na to, twoje ostatnie zdanie dotyczace przymusowego studzenia) i tu szukaj
    przyczyny.