  • 1. Data: 2011-06-10 20:51:08
    Temat: Komputer się wiesza jak jest zimny
    Od: z <z...@g...pl>

    Nie mam pomysłu jak to zdiagnozować.
    Od jakiegoś czasu przez pierwszych kilka minut po włączeniu (nie zawsze)
    komputer się zawiesza. Czasem trzeba zrobić nawet 3 restarty. Jak już
    ruszy to zero problemów.
    Sprawdzałem na dwóch różnych instalacjach (dyskach) z linuxem (LMDE).
    Płyta to jakiś Asus 946GZ procesor IntelPentiumE 1.8
    + Aver TVStudio303 + SBLive1024

  • 2. Data: 2011-06-10 21:04:46
    Temat: Re: Komputer się wiesza jak jest zimny
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-10 22:51, Użytkownik z napisał:
> [...]
    > Sprawdzałem na dwóch różnych instalacjach (dyskach) z linuxem (LMDE).
    > Płyta to jakiś Asus 946GZ procesor IntelPentiumE 1.8

    Zimne luty lub wyschnięte elektrolity.
    Zanieś płytę jakiemuś elektronikowi z pytaniem czy zrobi
    tak aby nie podwoić lub potroić wartości płyty.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-11 02:31:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" isu041$p16$...@i...gazeta.pl

    > Od jakiegoś czasu przez pierwszych kilka minut po włączeniu (nie zawsze) komputer
    się zawiesza. Czasem trzeba zrobić nawet 3
    > restarty.
    > Jak już ruszy to zero problemów.

    U mnie pomagało dopychanie DIMMów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-06-11 08:24:51
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprawdzałem na dwóch różnych instalacjach (dyskach) z linuxem (LMDE).
    > Płyta to jakiś Asus 946GZ procesor IntelPentiumE 1.8

    sproboj wymienic zasilacz

  • 5. Data: 2011-06-12 14:59:03
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2011-06-10 22:51, z pisze:
> [...]
    > Sprawdzałem na dwóch różnych instalacjach (dyskach) z linuxem (LMDE).
    > Płyta to jakiś Asus 946GZ procesor IntelPentiumE 1.8

    Rada z kategorii "tak strasznie głupia, że aż może być skuteczna".
    Sam się zmagałem ostatnie kilka miesięcy z nie wstającymi na zimno dwoma
    konfigami na AM3 i S939 Asusa i Asrocka. Jak już zaskoczyły to działały
    OK, ale często nie wstawały za nic w świecie - można było przez pół dnia
    próbować po kilkadziesiąt razy, potem następnego wstawały jak gdyby
    nigdy nic.

    Sprawdzane i podmieniane prawie wszystko - RAM, zasilacze, inna grafika.
    Nic. Wychodziło że "płyty się kończą". W obu wyszło to po około 1,5 roku
    od kupna.
    Nie zaszkodzi zacząć od wyjęcia i przeczyszczenia RAMów jak pisał
    Leszek (kurzy/brudzi się zwłaszcza pierwszy od coolera), ale u mnie nie
    pomogło. Odpukać w obu konfigach pomogło ...zdjęcie coolerów i wyjęcie
    CPU z ZIFów oraz ponowne ich założenie. Przy okazji nie zaszkodzi
    przesmarowanie od nowa, ale u mnie nie temperatura była problemem -
    podobnie jak u Ciebie konfig nie wstawał na zimno). Wszystkie pozostałe
    elementy sprawdzane i wyjmowane/podmieniane po kilka razy, nawet mobo z
    założonym CPU przekładane do innej obudowy (nie miałem nadmiarowych CPU
    do sprawdzenia). Kondensatory na pierwszy ogień sprawdzone dość
    dokładnie (zwłaszcza elektrolity na S939, bo na AM3 same polimerowe
    i też wyglądają OK).
    Podkreślam, że to nie ewidentny błąd montażowy - pecety składam sobie
    od 20 lat, ponadto na obu płytach przez ~1,5 roku od złożenia wszystko
    działało w pełni stabilnie. Pasta też po prostu nie wyschła, bo problem
    był tylko na zimnym konfigu przy starcie, a przy zmianie była w
    normalnym stanie.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to lekka utrata kontaktu w gnieździe
    - niby na obu spore coolery (ale nie bardzo duże - Arctic Cooling
    Silencer64 Ultra i Freezer64 PRO) zapięte solidnie na wszystkie
    6 zaczepów), ale po półtora roku mogły lekko stracić kontakt - a to
    ciężarówka przejedzie tuż obok, czy nawet przy drewnianej podłodze
    wystarczy bardziej energiczne chodzenie/bieganie w pobliżu komputera.
    Odpukać - pomogło jak ręką odjął - nie zaszkodzi i u Ciebie spróbować
    - to tylko parę minut roboty, ale by odszukać przyczynę straciłem kilka
    miesięcy. Nie przyszło mi do głowy wyjmować CPU z podstawki, a
    przyczyny szukałem gdzie indziej. Czasem po prostu nie pomyśli się o
    najprostrzym rozwiązaniu. Inna sprawa, że jak patrzę na dzisiejsze
    coolery, porównując je choćby z pierwszymi aktywnymi stosowanymi w
    80486, to nie dziwię się że taka kupa żelastwa z czasem przy wibracjach
    może i doprowadzić do gorszego kontaktu na którejś z ~1k nóżek CPU, mimo
    że mieszkanie u mnie nie wibruje jak w "Siedem" Finchera ;>

    --
    MB

  • 6. Data: 2011-06-12 19:10:50
    Od: z <z...@g...pl>

    Michal pisze:

    > Odpukać - pomogło jak ręką odjął - nie zaszkodzi i u Ciebie spróbować
    > - to tylko parę minut roboty, ale by odszukać przyczynę straciłem kilka
    > miesięcy.

    Od paru lat już komputerów nie składam. Z procesorami na nóżkach nigdy
    takich problemów nie było :-)
    Dzisiaj pojechałem ratować kolegę któremu nie startuje XP a i
    zainstalować też się nie daje. Pierwsze podejrzenie 8,5-letni dysk
    twardy :-) Dysk w porządku (Baracuda40G to były sprzęty :-) ). Jak już
    zacząłem rozbierać, podmieniać dyski to wszelkie choroby nagle minęły.
    Reszta bebechów jeszcze na gwarancji, rok temu kupiona.
    Zacząłem się przyglądać i zauważyłem poluzowane jedno zapięcie na
    radiatorze procesora. Nie mam pewności że o to chodziło. Po prostu jakiś
    "niestyk" :-)