  • 1. Data: 2011-06-09 20:31:12
    Temat: Laptop 17' poniżej 2k zł.
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Poproszono mnie o pomoc w zkaupie laptopa. Wymagania; 17' matryca i cena
    poniżej 2000zł. Reszta w zasadzie nieważna. Przeznaczenie; laptop jako
    stacja internetowa dla starszej osoby. Sporadycznie Office, czasem jakiś
    film. Laptop będzie pracował w 90% stacjonarnie. Okazyjnie będzie
    przewożony w parę miejsc.

    Rozważam zakup tego urządzenia;
    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/2248028_techn
    iczne

    Proszę o komentarze, ewentualnie rady - może warto kupić coś innego?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "Always look on the bright side of life."

  • 2. Data: 2011-06-10 00:03:27
    Temat: Re: Laptop 17' poniżej 2k zł.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Frydel" s...@l...bzyk.dyndns.org

    > Proszę o komentarze, ewentualnie rady - może warto kupić coś innego?

    Ja bym celował w używany za przysłowiową stówkę. :)
    Nie potrzebujesz:

    -- baterii/akumulatora w dobrym stanie
    -- wielkich mocy obliczeniowych CPU czy GPU
    -- ogromnej RAMki
    -- cudownej matrycy
    -- nowiuteńkiej klawiatury
    -- nagrywarki
    -- dużego dysku

    Do ,,internetu'' (przeglądania stron WWW) lepiej mieć dwa słabe
    za 200 złotych niż jeden dobry za 2 tysiące złotych. Nowa grafika
    szybko straci na swej wartości, choć nie będzie używana, podobnie
    z akumulatorem, zaś nadmiarowo duży dysk nie będzie [nad]używany
    przez pięć lat, a do tej pory straci na swej wartości tyle, że
    nie będzie nic warty...

    Zaoszczędzone pieniądze można wydać na wakacje, :) dobre
    nagłośnienie (filmy) lub dobry monitor czy nawet telewizor...
    (ja celuję w ten -- Panasonic TX-P42G30E)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-06-10 07:05:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:isrn0q$kfu$1@inews.gazeta.pl...
    > Zaoszczędzone pieniądze można wydać na wakacje, :) dobre
    > nagłośnienie (filmy) lub dobry monitor czy nawet telewizor...
    > (ja celuję w ten -- Panasonic TX-P42G30E)

    To się nie zmieści w 2000zł.
    Lepiej Panasonic TX-P42C3E i zostaje 500zł na używanego lapka. :-)

  • 4. Data: 2011-06-10 07:58:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-09, o godz. 20:31:12
    Artur Frydel <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    iczne

    > Proszę o komentarze, ewentualnie rady - może warto kupić coś innego?

    Dołóż ciut więcej. Najtańszych modele po roku/dówch używania
    zaczynają się rozsypywać. Parametry OK ale co z tego jak jakość
    wykonania jest po prostu żałosna. :-( Po pewnym czasie całośc skrzypi,
    pojawiają się pęknięcia obudowy etc. Przećwiczone na kilkunastu tanich
    notebookach. Zastanów się czy mobilność jest naprawdę potrzebna - jeśli
    to ma być zamiast komputera stacjonarnego to może się okazać że nigdy
    nie ruszy z biurka. Jeśli nie musiałoby to byc mobilne to zerknij np.
    na jakiś nettop - np. na Asusa eee EB1501P czy coś podobnego plus
    monitor. Jeśli ma to być jednak przenośne to może jakiś netbook ~12
    cali plus większy monitor tam gdzie będzie stał? To co ma robić ten
    komp jest na tyle proste że właściwie każda maszyna podoła a jakość
    komputera i wyświetlanego na monitorze obrazu będzie zdecydowanie
    lepsza niż na tanim laptopie 17 cali. Czasami warto na spokojnie
    jeszcze raz oszacować potrzeby i nie iść za modą że każdy musi mieć
    notebook.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2011-06-10 14:16:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    > Lepiej Panasonic TX-P42C3E i zostaje 500zł na używanego lapka. :-)

    Taki szmelc polecasz?

  • 6. Data: 2011-06-10 22:06:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nom" issfom$mlr$...@i...gazeta.pl

    > To się nie zmieści w 2000zł.

    Dlaczego? Ceny stale spadają. :)

    > Lepiej Panasonic TX-P42C3E i zostaje 500zł na używanego lapka. :-)

    Chaderedy? :) Na co komu taka mała rozdzielczość? :)

    Ja TV zamierzam podłączać do notebooka. :)

    () czas reakcji jedna tysięczna milisekundy
    () kontrast 5 milionów do jednego
    (ciekawe, jaki to kontrast, bo jest ich kilka -- na
    przykład luminancji i chrominancji oraz lokalny i globalny)
    () FullHD
    () RJ45 (z jego dobrodziejstwem)
    () 600 Hz (TV generuje dodatkowe klatki pośrednie)
    () USB/SDHC z możliwością nagrywania

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-06-10 22:15:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek Babcia Dobosz" 20110610095856.1aad81a0@babcia-workstation

    > Dołóż ciut więcej. Najtańszych modele po roku/dówch używania
    > zaczynają się rozsypywać. Parametry OK ale co z tego jak jakość
    > wykonania jest po prostu żałosna. :-( Po pewnym czasie całośc skrzypi,

    Mój ma prawie 3 lata i nie skrzypi ani trochę. :)

    > pojawiają się pęknięcia obudowy etc.

    Nic nie popękało. (chyba, że wewnątrz)

    Matrycę zalałem wodą od wewnątrz -- jest ślad,
    ale widoczny tylko na jasnym tle.
    Żadne gniazdo (z chyba 13) nie połamało się -- każde jest w dobrym stanie.
    (nie wiem, jak ExpressCard -- nie używałem ani razu i nie wiem, jak z RJ11)

    Jest nadal w pełni sprawny.

    Netbook po ponad 8 miesiącach wyglądem niewiele różni się od nówki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-06-11 06:11:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > () kontrast 5 milionów do jednego
    > (ciekawe, jaki to kontrast, bo jest ich kilka -- na
    > przykład luminancji i chrominancji oraz lokalny i globalny)

    Myślisz, że zauważysz taki kontrast? Ludzkie oko chyba potrafi max 1000:1

    > () 600 Hz (TV generuje dodatkowe klatki pośrednie)

    Wiesz chociaż jak jest tworzone te 600 Hz? Są wstawiane klatki pośrednie, ale
    one są całkowicie czarne.

    > () USB/SDHC z możliwością nagrywania

    Tak jak większość samygo.

  • 9. Data: 2011-06-11 14:19:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-06-2011 o 22:31:12 Artur Frydel <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Poproszono mnie o pomoc w zkaupie laptopa. Wymagania; 17' matryca i cena
    > poniżej 2000zł. Reszta w zasadzie nieważna.

    W Makro będzie teraz(od wtorku) na promocji 17" za niecałe 1300zł.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-06-11 14:44:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" isv10f$ct0$...@i...gazeta.pl

    > Myślisz, że zauważysz taki kontrast? Ludzkie oko chyba potrafi max 1000:1

    {w tle terkotanie tarczy telefonicznej;
    po chwili przerywany sygnał w słuchawce...}

    -- Pogotowie psychiatryczne, słucham...
    -- Proszę o interwencję... ;)

    Daleko telewizorom do kontrastu widzianego przez ludzi
    a jeszcze dalej do obserwowanego w przyrodzie. :)
    Inna sprawa, że oko ludzkie widzi inaczej niż
    matryca aparatu fotograficznego.

    > Wiesz chociaż jak jest tworzone te 600 Hz? Są wstawiane klatki
    > pośrednie, ale one są całkowicie czarne.

    Ciekawa propozycja... [kiedyż wreszcie przyjadą? obiecali bezzwłoczną pomoc]

    > Tak jak większość samygo.

    I tu niespodziewanka -- oczywiście nagrywanie jest możliwe od strony
    technicznej, ale jest zabronione od strony prawnej, więc producent
    blokuje nagrywanie większości ciekawych programów...

    -=-

    Co gorsza -- tym telewizorem nie można posługiwać się jak zwyczajną
    przeglądarką inetrnetową, a szkoda. Ani tym, ani innymi telewizorami
    tak nie można. Zapewne to ulegnie :) naciskom/zmianie, czyli zmieni
    się, ale na razie jest jak jest. Gdyby te telewizory pracowały jako
    przeglądarki intermetowe -- ludzie zaprzestaliby kupowania komputerów? :)
    Pewnie spadłaby drastycznie liczba kupowanych komputerów. Ponadto taki
    telewizor musi pracować stabilnie -- tylko Gates wmówił ludziom, że są
    imbecylami, gdy marudzą, iż ich komputer zawiesił się. :) W sieci są
    wirusy i inne szkodniki, oprogramowanie komputera niejako samoistnie
    (bez wiedzy użytkownika) ulega modyfikacjom (zwykle nieskoordynowanym)
    i efekty tego są smutne. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'