    From: Lisciasty <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Komputer biurowo/projektowy, podsumowanie
    Date: Thu, 18 Feb 2010 12:50:19 -0800 (PST)

    W życiu tak się nie nabiegałem i nie nakombinowałem z komputerem jak w
    tym przypadku, chyba za bardzo fikuśną konfigurację wymyśliłem :> Ale
    do rzeczy.

    Obudowa jednak Antec P183. Metodą Macajewa badałem różne blaszanki i
    jednak ta mi pasowała najbardziej. Podczas montażu dobre wrażenie
    nawet się wzmocniło, przemyślana i solidna konstrukcja, mlaskałem co
    chwila odkrywając kolejne smaczki. Niestety wielkie rozczarowanie w
    postaci dwóch wiatraków 120mm na górze i z tyłu, takiego tandetnego
    badziewia dawno nie widziałem. Posiadają one suwaki regulujące
    prędkość ale nawet na minimum wyją, a po przyłożeniu ręki do obudowy
    czuć wibracje. Nie spodziewałem się podobnego szajsu w obudowie za 6
    stów :/ Wywaliłem wiatraki migiem i na drugi dzień zamontowałem
    zamiast nich 2x scythe gentle typhoon 500, tak toto wygląda:
    http://www.scythe-eu.com/en/products/fans/gentle-typ
    hoon-120-mm.html
    Są wyjątkowo ciężkie jak na wiatraki, ale wykonanie i widok ich w
    ruchu to poezja. Żadnego wibrowania, kompletnie niesłyszalne, cudo.
    Dodatkowa niedoróbka według mnie to dziury z tyłu obudowy. Przód jest
    cały zabudowany klapkami z filtrami kurzu, a o tyle jakoś inżynierki
    nie pomyślały, dziurawe śledzie, dziury na chłodzenie wodne oraz
    dziura po wywalonym spowalniaczu fabrycznych wentylatorów. Kilkanaście
    cm srebrnej taśmy załatwia sprawę ale...

    Dysk Samsunga 3,5" dodatkowo opakowany w puszkę dźwiękochłonną
    http://www.scythe-eu.com/en/products/hdd-cooler/himu
    ro.html
    rozwiązanie sprawdza się rewelacyjnie, dysk wyciszony całkowicie.

    Zasilacz jednak został zmieniony, przyglądałem się temu be-quiet za
    150 zł i jakoś nie przekonał mnie wentylator, koniec końców wziąłem
    http://www.enermax.pl/produkty/zasilacze/eco80.html
    znęcony wyglądem i marketingowymi hasełkami. Hasełka okazały się o
    dziwo zgodne z prawdą, mimo pędzenia komputera z pełną mocą nie
    słychać skubańca. Fakt, że jest przewymiarowany, po wziąłem wersję
    350W, więc zapewne dlatego jest cichy. W każdym razie zarzutów brak.

    Dałem ciała z chłodziwem do procka. Nie było nigdzie wiatraczków
    arctic-cooling które zawsze mi się sprawdzały i wziąłem takie coś:
    http://www.tagan.com.tw/page/products/products-coole
    r_hp-928.htm
    dużo złomu i gumki między korpusem a wiatrakiem zapowiadają, że
    producent zadbał o ciszę, lecz niestety po uruchomieniu kompletne
    rozczarowanie. Nie wiem czy to wina wiatraka, czy może za ostrych
    blaszek, w każdym razie już przy 1000 obr/min hałasuje a przy 1600
    jest już masakra. Zrobiłem zwyczajowy tuning i uchapawszy zasilanie
    wpiąłem go na stałe na 5V. Jest bezgłośny i daje się wyczuć pęd
    powietrza, wstępne obserwacje temperatury wydają się być obiecujące.

    Reszta bebechów jak planowano, bez ekscytacji.

    Podsumowując, udało mi się złożyć najcichszy, najcięższy i najbardziej
    stabilny (mechanicznie) komputer w życiu i jestem zadowolony. Nie
    bardzo widzę jak można go poprawić bo z odległości metra jest
    niesłyszalny, być może jakiś wielki drogi wypasiony radiator na
    procesor albo coś innego poprawiłby sytuację, aczkolwiek wydaje mi się
    iż szkoda kasy.
    Jak ktoś chce złożyć sobie niewyżyłowany sprzęt który ma być w miarę
    porządny i cichy to polecam powyższe klamoty, fakt że trzeba dorzucić
    kilkaset złotych aby osiągnąć zamierzony cel, ale jak wiadomo nic za
    darmo ;)

    Pzdr.
    L.