  • 51. Data: 2013-11-12 21:26:05
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Z lat chyba końcówki 80. pamiętam, chyba ZRK wypuściły nowy magnetofon
    > szpulowy, z wychyłowymi, ale liniowo, wskaźnikami wysterowania. Nie
    > można było gorszego gówna zrobić, gdyby to były wychyłowe, to obojętnie,
    > czy obok siebie, czy jeden nad drugim. Ale te liniowe dali w ciągu,
    > jak nagrywający chciał zrównoważyć poziomy nagrania w obu kanałach, to
    > musiał zwichnąć sobie gałki oczne, aby to ogarnąć...

    Ze wskaźnikami, to za PRL były grubsze jaja. Te wychyłowe (kątowe) zdaje
    się cały czas były japońskie i stanowiły wsad dewizowy. Miałem japoński
    magnetofon z połowy lat '70 -- były w nim takie same jak w radmorze.

    W roku 1980 w zakładach Kasprzaka rozmawiałem z jakimś inżynierem z
    laboratorium badawczo-rozwojowego. Pytałem, czy może by się udało jakoś
    tak w ramach RWPG zrobić porządny wskaźnik, co by go potem montować do
    różnych sprzętów. Odpowiedź była długa i wyczerpująca, brzmiała mniej
    więcej tak "wicie rozumicie, że ten tego... bo jakby to powiedzieć...
    w nawiązaniu do tez referatu programowego... żeby być precyzyjnym...
    nie da się".

    Później przyszedł Jaruzel ze swoją wojenką i nawet to się skończyło.
    Zostały te liniowo-wychyłowe. A w radmorze, który był znakomicie
    wzorniczo zaprojektowany i oryginalnie miał pięć tych imperialistycznych
    wskaźników z wychyleniem prawicowo-nacjonalistycznym, przestano frezować
    dziury na nie i ni w pięć ni w dziewięć wsadzono jakieś do niczego nie
    pasujące ledy.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-11-12 21:36:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 21:11:07 +0100, "Dariusz K.
    Ładziak"<d...@n...pl> wrote:
    > Nie było. Do chwili upadku maszt pod Gąbinem był najwyższą budowlą
    > świata - dopiero potem coś wyższego zbudowano.

    Burdż Chalifa w Dubaju ale przekroczenie 646m nastąpiło dopiero coś
    około 2008 roku. Budowniczowie tego wieżowca nawet uczcili
    przekroczenie rekordu 646 m - najwyższej konstrukcji zbudowanej przez
    człowieka, był to miły gest w stronę Polskiej konstrukcji.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2013-11-12 21:37:05
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Niestety, w Orange siedzi pełno debilków.
    > Niedawno był u mnie technik. Był dość "sztywny". Dopiero, jak okazało
    > się w czasie rozmowy, że ja też pracowałem trochę na centrali (jeszcze
    > Strowger), to zaczął być "normalny". Powiedział m.in., że normą jest, iż
    > "starych", zasłużonych, doskonale znających się na swojej robocie
    > (łącznie z technologiami cyfrowymi) ludzi zwalnia się, bo młodzi po
    > studiach są tańsi :(
    > A że taki nie odróżnia wybieraka od podbieraka ;) to już nikogo nie
    > obchodzi.

    Nic nowego. Póki nie wdrożono ADSL i nie powstały sztywne, nie
    wymagające w zasadzie myślenia procedury sieci, to w TPSA jeszcze, był
    sieciowy burdel klasy transgalaktycznej - a sam dział sieciowy TPSA
    służył za płatna do kieszeni szkolonych akademię - znaczy przychodzili
    ludzie prosto po szkole, popracowali z rok - półtora za pieniadze nie
    dające umrzeć z głodu - a po załapaniu o co chodzi szli zarabiać
    prawdziwe pieniadze gdzie indziej - zaś na ich miejsce przychodzili
    kolejni do przeszkolenia...

    --
    Darek

  • 54. Data: 2013-11-12 21:47:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > A Hitler, to kim był (wg liberalnej wersji TEGO prawa, gdzie dopuszcza
    > się również dziedziczenie TEGO po ojcu)? :P

    Widziałem jego akwarelki -- daltonistą nie był (TO się dziedziczy
    na chromosomie X, recesywnie, po matce i dziadku).

    --
    Jarek (a może o co innego chodziło?)

  • 55. Data: 2013-11-12 23:43:08
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.11.2013 00:08, J.F. wrote:

    > Bo one z Chin, krajowe predzej nie mialyby srednich :-)

    > A jak powiesz ze jesli nie zaplaca abonamentu to radio wylaczymy -
    > myslisz ze pobiegna i zaplaca ? :-)
    >
    > J.

    Nie zapłacą, jak większość radiosłuchaczy i pudłooglądaczy. Media i tak
    utrzymują się z reklam.

    Jakub Rakus

  • 56. Data: 2013-11-13 00:14:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Nie zapłacą, jak większość radiosłuchaczy i pudłooglądaczy. Media i tak
    > utrzymują się z reklam.

    W zasadzie tak. Się utrzymują. Albo nawet przynoszą zyski (w prywatnych
    po prostu akcjonariuszom, a w publicznych -- krewnym i znajomym królika,
    którzy dostają zlecenia na obsługę). Wróćmy jednak do tego naszego
    nadajnika AM 225 kHz. Teraz w tyczkę idzie 1,2 MW. Niech będzie, że do
    zasilenia nadajnika trzeba 2 MW. Licząc lekko po 500 zł za MWh, mamy
    1000 zł na godzinę za sam prąd. Czyli jakieś 0,75 Mzł na miesiąc, albo
    9 Mzł rocznie. Wpływy z abonamentu RTV, to 550 Mzł rocznie. Porównując
    stawki opłat za R+TV i samo R wychodzi, że radio powinno otrzymac 30%
    tego. Czyli 165 Mzł. Jeśli porównać z tym 9 Mzł na prąd dla nadajnika,
    o którym chyba wszyscy zapomnieli, to dużo wychodzi. Czy aby nie za dużo?
    Za dziewięć baniek rocznie, to już można niezłe radio zrobić, gdyby tak
    to ludziom zapłacić.

    Jarek

    --
    Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju
    Nadajemy audycję z ptasiego kraju

  • 57. Data: 2013-11-13 00:18:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 16:59:47 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Wizowanie - nakierowanie się na wiązke. Jeśli to ma być z satelity
    >geostacjonarnego (a to jest ok. 36kkm nad Równikiem), to ja zwyczajnie, nie
    >uwierzę, że ot tak sobie tam nadaje i wszyscy na kawałeczku druta odbierają.

    To nie jest kawaleczek druta. Jak zgubisz antene, to kosztuje 60
    dolcow.

    >Bo Alaska to też USA przecież, a tam jest już sporo na północ. Że luda tyle,
    >co w Krakowie? Ale oni chyba nie gorsi? A Hawaje?

    Nie wiem jak jes tna Alasce i na Hawajach. Wiem ze jest w "continental
    USA" i poludniowej Kanadzie.

    >Do takiego satelity
    >nakierować się, to trzeba bardzo precyzyjnie, a auto trzęsie, a raczej z
    >talerzem nie będzie jeździć.

    Nic sie nie tzreba nakierowywac. W domu antena moze lezec byle gdzie,
    o ile dom nie jest betonowy.

    >Więc wtedy pewnie moc na tyle duża, że mimo
    >oddalenia, mimo tego, ze wiązka mocno pod kątem (a to ją osłabia), autko
    >sobie wesoło popyla, podskakując w takt jazdy i odbiór nie ginie... Nie, to
    >nie może być odbiór bezpośrednio z satelity.

    Jest.

    >No i jeszcze tak precyzyjnie
    >zawężone do obszaru USA...? Nie spotkałem się, aby satelita tak precyzyjnie
    >mial wykreowaną wiązkę o odpowiedniej mocy, żeby utrzymać te granice.

    Granice sa rozmyte.

    >Tam
    >MUSI być albo sieć nadajników naziemnych, zgoda, zasilanych sygnałem z
    >satelity, albo musi być sieć małych satelitów, coś na kształt Iridium, bądź
    >innych podobnych projektów.

    Satelitow jest teraz pare sztuk

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sirius_XM_Radio#Satelli
    tes

    Radia naziemne, owszem, sa, w miastach gdzie sa wiezowce, na przyklad
    na Manhattanie w Nowym Jorku. Bo wiezowce, jak sie jedzie "wawozem"
    zaslaniaja widok na satelite. To gdzie jestem (Midwest) nijakich
    stacji naziemnych nei ma

    >Jestem poważnie zainteresowany, skąd tak naprawdę bierze sygnał ów
    >transponder, jak to jest zrealizowane tam na górze.

    Transponder to male pudelko ktore ma antene satelitarna. tak jak
    wszystkei inne, wielkosci pudelka do papierosow. Mzoe byc umiesczona
    byle gdzie jezeli dom nei ekranuje, albo kolo okna gdy ekranuje. Na
    nala antenke na 900 MHz. Do odbiornika dolacze aie antene 900 mHz (tez
    wielkosci pudelka papierosow) zamiast anteny satelitarnej. Transponder
    kupuje sie w sklepie, kosztuje stowe.

    Stoi u mne w domu na polce na ksiazki.

    >Nie mam potrzeby takiej rejestracji. Skoro mogę mieć za darmo, to po co mam
    >płacić? Łącze mam szybkie i jest to prawdziwe 150Mbit/s, więc spoko mogę
    >sobie takich sygnałów naraz więcej, niż jeden ściągać. W szpitalu Jedynki
    >słuchałem przez Aero2, które jest wolne, mimo to nie rwało.

    Dlatego ze ja chce sluchac KONKRETNEGO programu, a nie "radia w
    ogole". NA przykald "Jazz from Lincoln Center" na zywo lub
    Metropolitan Opera na zywo.

    >Najpierw wspominasz o satelicie, cytuję
    >^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    >a potem
    >
    >to ja już się pogubiłem...
    >Skoro firma tak zaciekle kryje się, aby nie ujawnić techniki, jaką się
    >posługuje, to hmm... chyba bym nie zaufał i nie skorzystał, gdyby przyszło
    >co do czego... Mnie nie jest tak łatwo wziąć.

    Rzeczywiscie sie pogubiles. Domowy transponder jest po to zeby w domu
    mozna bylo odbierac radio satelitarne w miejscach gdzie jest slaby
    sygnal satelitarny, na przykald w piwnicy. Transponder tez mam w pracy
    (moj wlasny, prywatny) bo budynek jest betonowy. Wiec transponder stoi
    pry oknie a ja moge sluchac radia gdzie chce.

    A program radiowy radia SiriusXM jest TEZ dostarczany pzrez normalny
    internet. Po drucie. Jak ktos nie ma mozliwosci sluchania pzrez radio,
    akurat

    A.L.

  • 58. Data: 2013-11-13 00:37:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

> [...]
    > na Manhattanie w Nowym Jorku. Bo wiezowce, jak sie jedzie "wawozem"
    > zaslaniaja widok na satelite. To gdzie jestem (Midwest) nijakich

    Te radia na Manhattanie, to całkiem niezależnie, czy transmitują to, co
    satelity? I czy w ogóle ostały się gdzieś w USA jeszcze jakieś klasyczne
    radia? AM, zdaje się, trzymało się tam dobrze. Może lepiej niż FM i lepiej
    niż w Europie -- co akurat ze względu na rozległość niektórych stanów jest
    zrozumiałe. Nawet bywały jakieś osobliwe wynalazki w rodzaju AM-stereo.

    Jarek

    --
    Dokuczanie radiem z góry
    Wymuszanie przez tortury

  • 59. Data: 2013-11-13 00:45:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:52828b5c$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie było. Do chwili upadku maszt pod Gąbinem był najwyższą budowlą
    > świata - dopiero potem coś wyższego zbudowano.

    Hmm... kiedyś zasłyszałem, i to z radia, na pytanie "czy był wyższy",
    odpowiedź "był, ale się wywrócił". Stąd moje zastrzeżenie "podobno".

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 60. Data: 2013-11-13 00:51:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Widziałem jego akwarelki -- daltonistą nie był (TO się dziedziczy

    A prawdaż, lanszafciki nawet prokurował możebne. Ale nie to akurat było by w
    pewnych środowiskach problemem.

    > na chromosomie X, recesywnie, po matce i dziadku).

    Ja chyba tego nie mam, wydaje mi się, że widzę kolory, test z tablicy
    kropkowej zdaję na piątkę, błyskawicznie. :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.