    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komarzyce atakują
    Date: Mon, 14 Jun 2010 13:13:10 +0000 (UTC)

    Pan Konop napisał:

    > Może kolega jest na diecie i obecnie nie je, ale większość żyjątek na
    > tym świecie jeść coś musi...

    Ta uwaga nie dotyczy owadów. Tu akurat dość często się zdarza, że postać
    dorosła w ogóle nie przyjmuje pokarmu. Wystarcza im to, że nażarły się
    w stadium larwalnym. Niestety z komarzycami tak nie jest.

    > komarzyce akurat piją krew... I się tego obejść nie da :(....

    A komary (samce) są wegetarianami, spijają nektar z kwiatków. Komarzym
    babom też by to wystarczyło, gdyby nie prokreacja. Podejrzewam, że
    akurat modyfikacja behawioru komarzyc polegająca na tym, że zainteresują
    się samczą dietą, była by względnie najprostsza (ale oczywiście nie ma
    szans przeniesienia się na następne pokolenia).

    > Co najwyżej możnaby je modyfikować tak, żeby zapach ludzkiego potu
    > je zniechęcał, ale nie wiem na ile to możliwe ;)...

    Może jakoś kulturowo? Ludzie też nie mają wrodzonej niechęci do zapachu
    potu, nabywają go w trakcie wychowania. Jakąś kampanią outdorową na te
    insekty podziałać, albo co.

    --
    Jarek