-
11. Data: 2010-11-28 15:50:21
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-27 17:25, Lisciasty pisze:
> Witam,
>
> Kobita pogubiła gdzieś 2 kołpaki, nie żebym za nimi specjalnie
> tęsknił, ale patrząc teraz na felgi z kołpakami i bez, zastanawiam się
> czy przy większej prędkości na germańskiej autostradzie ich brak nie
> spowoduje w jakimś stopniu większej konsumpcji paliwa.
W zasadzie kołpaki mogą zarówno zwiększać jak i zmniejszać opór powietrza.
Zależy jaka felga i jakie kołpaki.
Ale tak czy siak efekty będą raczej niezauważalne.
-
12. Data: 2010-11-28 20:00:09
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 27 Lis, 23:06, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
> Ale chyba zdajesz sobie sprwe, ze oni nie skonczyli podstawowki/gimnazjum i
> fizyka to dla nich taka pani co ich zaczepia na parkingach ?!
> A te ich oszczednosci to pozniej niewiadomoskad straty wlasciciela ciagniaka
A co ma do tego kierowca jak właściciel ciężarówki robi modyfikacje?
http://moto.onet.pl/1549258,1,oszczedna-ciezarowka-r
enault,artykul.html?node=25
Takie jeździdło żre 40 l/100 km, jeżeli nawet domorosły tuningowiec
doczepi górny i 2 boczne spoilery żeby powietrze omijało tę dziurę
między budą a naczepą, to na pewno będzie mniej palił.
Ci z artykułu chwalą się 15% zmniejszeniem spalania co daje 6 litrów,
całkiem nieźle :>
Pzdr.
L.
-
13. Data: 2010-11-28 21:26:50
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-28 20:00, Lisciasty pisze:
> On 27 Lis, 23:06, "P_ablo"<o...@o...pl> wrote:
>> Ale chyba zdajesz sobie sprwe, ze oni nie skonczyli podstawowki/gimnazjum i
>> fizyka to dla nich taka pani co ich zaczepia na parkingach ?!
>> A te ich oszczednosci to pozniej niewiadomoskad straty wlasciciela ciagniaka
>
> A co ma do tego kierowca jak właściciel ciężarówki robi modyfikacje?
>
> http://moto.onet.pl/1549258,1,oszczedna-ciezarowka-r
enault,artykul.html?node=25
>
> Takie jeździdło żre 40 l/100 km, jeżeli nawet domorosły tuningowiec
> doczepi górny i 2 boczne spoilery żeby powietrze omijało tę dziurę
> między budą a naczepą, to na pewno będzie mniej palił.
> Ci z artykułu chwalą się 15% zmniejszeniem spalania co daje 6 litrów,
> całkiem nieźle :>
Poniżej piszą że udało im po zastosowaniu wszystkich udoskonaleń się
zaoszczędzić 4.5l/100km.
Przy czym zastosowano też specjalne paliwo dające więcej energii przy
spalaniu (znając takie paliwa stosowane w sporcie, cena jest 3x wyższa
niż normalnego paliwa).
Obawiam się raczej, że zrobili te wszystkie cuda, ale wynik okazał się
słaby. Sięgnęli po specjalne paliwo i wtedy wynik dopiero nadawał się do
publikacji w prasie :)
Inna sprawa że w ciężarówce aerodynamika będzie raczej mniej istotna niż
w osobówce.
-
14. Data: 2010-11-28 22:27:27
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:cd663c8a-1df2-4e95-874b-178839d55264@n10g2000yq
d.googlegroups.com...
>
> A co ma do tego kierowca jak właściciel ciężarówki robi modyfikacje?
Myslalem, ze piszesz o jakis modyfikacjach wykonanych przez kierowcow.
> http://moto.onet.pl/1549258,1,oszczedna-ciezarowka-r
enault,artykul.html?no
> de=25
> Takie jeździdło żre 40 l/100 km, jeżeli nawet domorosły tuningowiec
> doczepi górny i 2 boczne spoilery żeby powietrze omijało tę dziurę
> między budą a naczepą, to na pewno będzie mniej palił.
> Ci z artykułu chwalą się 15% zmniejszeniem spalania co daje 6 litrów,
> całkiem nieźle :>
>
Ale te owiewki to patent stosowany od wielu lat, nie wiem gdzie oni tu widza
nowosc. Wogole ten artykul brzmi nieco smiesznie - cos mi ta data nie pasuje
bo sezon ogorkowy przypada na lipiec/sierpien...
--
Picasso
-
15. Data: 2010-11-29 11:36:04
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-11-27 23:06, P_ablo pisze:
> Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:86b6bc84-167b-4b97-9463-44ad2facf4c3@30g2000yql
.googlegroups.com...
>>
>> Tirowcy montują sobie w paru miejscach kawałki plastiku co im pozwala
>> oszczędzić tego litra czy 2 na 100km
>
> Ale chyba zdajesz sobie sprwe, ze oni nie skonczyli podstawowki/gimnazjum i fizyka
to dla nich taka pani co ich zaczepia na parkingach ?!
> A te ich oszczednosci to pozniej niewiadomoskad straty wlasciciela ciagniaka ?
Ale owiewki kabiny które odchylają strumień ponad plandekę (pionowa ściana
ustawiona czołowo w kierunku jazdy) to są odczuwalne oszczędności.
Natomiast kołpaki śmiem wątpić, czy mają mierzalny wpływ.
One znajdują się i tak w obszarze mocno turbulentnym.
Jakieś znaczenie to może by miał profil przekroju opony a zwłaszcza
kształt jej "krawędzi natarcia" :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
16. Data: 2010-11-29 18:37:14
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 27 Nov 2010 13:15:55 -0800 (PST), w
<8...@3...goo
glegroups.com>, Lisciasty
<l...@p...pl> napisał(-a):
> On 27 Lis, 19:59, Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl> wrote:
>
> > Ty tak serio z tym spalaniem przy duzych predkosciach podczas jazdy bez
> > kolpakow? :-)>
>
> A dlaczego nie? Przy 140-150 km/h aerodynamika ma bardzo duże
> znaczenie, cholera wie czy płaskie kołpaki bez dziur nie powodują np.
> mniejszych zawirowań powietrza niż dziurawe wklęsłe felgi?
Widziałeś bolid F1 z kołpakami?
-
17. Data: 2010-11-29 19:14:41
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 29 Nov 2010 18:37:14 +0100 osobnik zwany
r...@k...pl wystukał:
> Sat, 27 Nov 2010 13:15:55 -0800 (PST), w
> <8...@3...goo
glegroups.com>,
> Lisciasty <l...@p...pl> napisał(-a):
>
>> On 27 Lis, 19:59, Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl> wrote:
>>
>> > Ty tak serio z tym spalaniem przy duzych predkosciach podczas jazdy
>> > bez kolpakow? :-)>
>>
>> A dlaczego nie? Przy 140-150 km/h aerodynamika ma bardzo duże
>> znaczenie, cholera wie czy płaskie kołpaki bez dziur nie powodują np.
>> mniejszych zawirowań powietrza niż dziurawe wklęsłe felgi?
>
> Widziałeś bolid F1 z kołpakami?
proszę :)
http://www.carsmagz.com/wp-content/uploads/2009/10/M
cLaren-MP4-24-F1-2009-Side.jpg
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
18. Data: 2010-11-29 19:26:02
Temat: Re: Kołpaki a spalanie na autostradzie
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 29 Nov 2010 18:14:41 +0000 (UTC), w <id0qih$mo7$1@news.onet.pl>, masti
<g...@t...hell> napisał(-a):
> Dnia pięknego Mon, 29 Nov 2010 18:37:14 +0100 osobnik zwany
> r...@k...pl wystukał:
>
> > Sat, 27 Nov 2010 13:15:55 -0800 (PST), w
> > <8...@3...goo
glegroups.com>,
> > Lisciasty <l...@p...pl> napisał(-a):
> >
> >> On 27 Lis, 19:59, Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl> wrote:
> >>
> >> > Ty tak serio z tym spalaniem przy duzych predkosciach podczas jazdy
> >> > bez kolpakow? :-)>
> >>
> >> A dlaczego nie? Przy 140-150 km/h aerodynamika ma bardzo duże
> >> znaczenie, cholera wie czy płaskie kołpaki bez dziur nie powodują np.
> >> mniejszych zawirowań powietrza niż dziurawe wklęsłe felgi?
> >
> > Widziałeś bolid F1 z kołpakami?
>
> proszę :)
> http://www.carsmagz.com/wp-content/uploads/2009/10/M
cLaren-MP4-24-F1-2009-Side.jpg
To nie kołpak, tylko spojler :).