-
21. Data: 2020-09-17 10:44:39
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
-- bo hybryda jezdzaca na silniku spalinowym smrodzi wiecej niz auto tylko z
silnikiem spalinowym
Bzdura, silniki w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach (i
mają obniżone moce, często też pracują w cyklu Atkinsona), bo są wspomagane
silnikami elektrycznymi które działają wtedy gdy silnik spalinowy
najbardziej kaleczy sprawność. Do tego (P)HEVy odzyskują energię z
hamowania i to jest blisko 30% w mieście. Dla przykładu mój PHEV
(przypominam, klocowaty Outlander) spala w mieście (na pustej baterii)
około 6-7L benzyny, zaś odpowiednik spalinowy 10-11. Jedyny wniosek jaki z
tego płynie jest taki, że zwykłe spaliniaki jeszcze bardziej smrodzą niż
kłamią w kartach producenci.
oczywiscie
DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu pojazdy jak
zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada zdecydowanie szybciej niż w
zwykłych autach elektrycznych. Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa
wynikające z faktu, że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym
obciążeniem wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
napędu elektrycznego.
adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe fachowej
dyskusji z ekspertami
https://www.duh.de/home/
-
22. Data: 2020-09-17 11:05:52
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 17 Sep 2020 01:44:39 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
> DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu
> pojazdy jak zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada
> zdecydowanie szybciej niż w zwykłych autach elektrycznych.
Co jest oczywistą bzdurą, skoro pracują w bezpiecznym dla siebie zakresie
20-80% -- co zresztą pokazują wieloletnie doświadczenia z HEV Toyoty, gdzie
akumulatory nie wymagają wymiany nawet po 10 latach.Ja swojego PHEVa
pompuję do 100% (pomijając opisywane hopki z BMU) i nadal, po 5 latach, mam
w ponad 95% pojemne akumulatory.
> Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa wynikające z faktu,
> że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym obciążeniem
> wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
> napędu elektrycznego.
Co jest oczywistą bzdurą, znowu, bo silnik spalinowy nie musi się mierzyć z
dodatkowym obciążeniem, a jeśli nawet to pracuje z większą sprawnością --
naładowane podczas tej pracy akumulatory zasilą za chwilę silnik
elektryczny, ergo, ta energia nie jest tracona tak jak przy zwykłym
spaliniaku pracującym na jałowo gdy stoi np. w korku albo pracuje podczas
hamowania (bez odzysku energii). Sprawność tego systemu jest tu kluczem.
HEV a nawet PHEV nie jest drastycznie cięższy, a nawet jeśli, to pomaga to
z kolei przy odzysku energii przy hamowaniu.
Żeby wyszły takie absurdy jak w przytoczonej prasówce to trzebaby
faktycznie jechać w korku w trybie charge i co gorsza przedstawić wyniki
emisji bez konsumpcji energii zebranej w akumulatorze.
> adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe
> fachowej dyskusji z ekspertami
Nie dyskutuję z "ekpertami", bo widać że do ekspertów to im daleko, tylko z
takimi jak ty, co te głupoty bezsensownie powielają i jeszcze dorabiają
swoje.
--
Pozdor
Myjk
-
23. Data: 2020-09-17 11:51:37
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rjv3ql$i4u$...@g...aioe.org...
W dniu 2020-09-16 o 00:06, RadoslawF pisze:
>> Toyota czy volkswagen są w pierwszej dziesiątce zadłużonych
>> korporacji.
>> Połowa tej dziesiątki to firmy motoryzacyjne.
>> Oni teraz walczą o przeżycie a nie pomnażanie pieniędzy.
>Niewiele się znasz na biznesie. Po pierwsze mylisz korporację z
>panami, którzy kierują tą korporacją. Korporacja zadłużona, a panowie
>biorą coraz więcej milionowe wynagrodzenia.
Ba - jak chcesz wyciagnac firme z klopotow, to potrzebujesz dobrego
prezesa, a dobry jest drogi :-)
Oczywiscie bywaly i odwrotne przyklady - prezes wciagnal firme w
klopoty, ale wynagrodzenie i odprawe wzial :-)
>Odrębna sprawa, że zadłużanie firmy, to klasyczna metoda wyciągania
>pieniędzy. Tylko frajer prowadzi firmę, która wykazuje duże zyski.
Dodaj jeszcze do tego
-"jak spolka ma za duzo pieniedzy, to zarzad sie nie stara, wiec
trzeba jej pieniadze zabrac".
-akcjonariusze moga miec rozne zdanie w kwestii dlugow - np wola, zeby
im spolka zysk wyplacila jako dywidende, a inwestycje zrobila na
kredyt.
J.
-
24. Data: 2020-09-17 11:53:09
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Nie dyskutuję z "ekpertami", bo widać że do ekspertów to im daleko, tylko z
takimi jak ty, co te głupoty bezsensownie powielają i jeszcze dorabiają
swoje.
niesmialo przypominam ze jest to spora organizacja ktora nieraz dowalila
niemieckiemu rzadowi i VW przed sadem :-)
https://www.duh.de/presse/pressemitteilungen/pressem
itteilung/deutsche-umwelthilfe-gewinnt-klagen-gegen-
das-bundesverkehrsministerium-ministerium-muss-akten
-des/
rozumiem ze twoj dorobek zawodowy/naukowy jest rowny jesli nie wiekszy ? jakos tak
sie sklada ze internety pelne sa ekspierdow na szczescie nie trzeba z nimi dyskutowac
-
25. Data: 2020-09-17 12:04:10
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 17/09/2020 10:51, J.F. wrote:
> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rjv3ql$i4u$...@g...aioe.org...
> W dniu 2020-09-16 o 00:06, RadoslawF pisze:
>>> Toyota czy volkswagen są w pierwszej dziesiątce zadłużonych korporacji.
>>> Połowa tej dziesiątki to firmy motoryzacyjne.
>>> Oni teraz walczą o przeżycie a nie pomnażanie pieniędzy.
>
>> Niewiele się znasz na biznesie. Po pierwsze mylisz korporację z
>> panami, którzy kierują tą korporacją. Korporacja zadłużona, a panowie
>> biorą coraz więcej milionowe wynagrodzenia.
>
> Ba - jak chcesz wyciagnac firme z klopotow, to potrzebujesz dobrego
> prezesa, a dobry jest drogi :-)
>
> Oczywiscie bywaly i odwrotne przyklady - prezes wciagnal firme w
> klopoty, ale wynagrodzenie i odprawe wzial :-)
Bo moze takie zalozenie przed nim postawili?
-
26. Data: 2020-09-17 12:12:21
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 17/09/2020 09:44, Przemek Jedrzejczak wrote:
>
> DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu pojazdy jak
zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada zdecydowanie szybciej niż w
zwykłych autach elektrycznych. Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa
wynikające z faktu, że napęd spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym
obciążeniem wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
napędu elektrycznego.
>
> adres do korespondencji na stronie gdybys jednak nadal odczuwal potrzebe fachowej
dyskusji z ekspertami
>
> https://www.duh.de/home/
>
I to najlepiej widac ma przykladzie Toyoty.
-
27. Data: 2020-09-17 12:41:34
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-09-17 o 09:41, Poldek pisze:
>>> Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze
>>> dzieci nie przeżyły osobiście końca świata.
>>
>> Dlatego koniecznością jest samochód na węgiel;)
>
>
> Koniecznością jest generalna zmiana myślenia polegającego na kulcie
> zapierdalania i kasy.
Najlepiej połóż się pod palmą i poczekaj aż kokos z niej sam spadnie.
Tylko ciepło się ubierz bo lato się kończy.
Albo jednak trochę pozapierdalaj i zapłać czynsz za to
ogrzewane mieszkanie. :-)
Pozdrawiam
-
28. Data: 2020-09-17 13:23:32
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-17 o 12:41, RadoslawF pisze:
> W dniu 2020-09-17 o 09:41, Poldek pisze:
>
>>>> Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze
>>>> dzieci nie przeżyły osobiście końca świata.
>>>
>>> Dlatego koniecznością jest samochód na węgiel;)
>>
>>
>> Koniecznością jest generalna zmiana myślenia polegającego na kulcie
>> zapierdalania i kasy.
>
> Najlepiej połóż się pod palmą i poczekaj aż kokos z niej sam spadnie.
> Tylko ciepło się ubierz bo lato się kończy.
> Albo jednak trochę pozapierdalaj i zapłać czynsz za to
> ogrzewane mieszkanie. :-)
Raczej ustawię czwarty samochód, tym razem wyścigówkę z ryczącymi
wydechami, gdyż mam już SUV, i 2 terenówki, polecę samolotem 4 razy do
roku na wczasy na inny kontynent i pobuduję kolejny dom jeszcze większy,
bo 250 metrów to bida, więc teraz na osiedlu eko w środku lasu.
-
29. Data: 2020-09-17 13:38:22
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-09-17 o 10:04, Myjk pisze:
> Jak już pisałem, jedyna opcja aby to ukrócić to EV. Wtedy kontrola emisji
> ograniczać się będzie tylko do "instytucji" produkujących prąd, użytkownik
> nie wyjedzie "zadymiaczem" na ulicę nawet gdyby chciał.
Nieskończenie łatwiej jest kontrolować emisję w kilku dużych
elektrowniach, niż w dziesiątkach milionów pojazdów.
-
30. Data: 2020-09-17 15:32:57
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rjvhr8$18h0$...@g...aioe.org...
W dniu 2020-09-17 o 10:04, Myjk pisze:
>> Jak już pisałem, jedyna opcja aby to ukrócić to EV. Wtedy kontrola
>> emisji
>> ograniczać się będzie tylko do "instytucji" produkujących prąd,
>> użytkownik
>> nie wyjedzie "zadymiaczem" na ulicę nawet gdyby chciał.
>Nieskończenie łatwiej jest kontrolować emisję w kilku dużych
>elektrowniach, niż w dziesiątkach milionów pojazdów.
Nie wiadomo. Przyjdziesz na kontrole - to bedzie tyle ile trzeba :-)
Albo wylacza elektrownie, i zaraz przybiegnie minister ustalac warunki
wlaczenia i nasylania kontroli.
Albo wcale nie bedzie przybiegal, bo jak to elektrownia "panstwowa",
to ustalą na dlugo przed wyłączeniem, bo suweren zyczy sobie pradu :-)
No i jeszcze mozna elektrownie wylaczyc, prad z Bialorusi czy Ukrainy
ciagnac, i nie pytac sie gdzie maja komin :-)
J.