  • 71. Data: 2023-04-12 20:45:22
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 11:58, io pisze:

    > A Tyś kiedy jechał elektrykiem?

    Nie raz. Nie podoba mi się.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 72. Data: 2023-04-12 20:46:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 11:56, io pisze:

    > Tak k.., w przyblokowym ogródku

    Nie, na polu. Od cholery jest ugorów.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 73. Data: 2023-04-12 22:16:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 20:02, cef pisze:

    > Nikt nie mówi, że ma być tanio  - tylko eko.
    > Autobusy elektryczne (?) finansowane przez grupy
    > mieszkańców podmiejskich osiedli?
    > NIe, to nie przejdzie... ( :-) )

    Ależ przejdzie. Właśnie odkryłeś słowo: TROLLejbus :D

    Stosowane dawno i z powodzeniem. W wielu krajach nadal,nawet w Polsce
    finansowane często przez miasto :)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Polsce

    Co ciekawe, nie ma śladu węglowego w postaci akumulatorów...chociaż nie
    wykluczam obecnie małego, byle się dokulać do przystanku jeśli wystąpi
    lokdałn albo słoneczko zajdzie:)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 74. Data: 2023-04-12 22:32:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 22:32, Shrek pisze:

    > I to te bardziej efektywne energetycznie. Ogólnie elektrokuce mają dobrą
    > radę - należy się wyprowadzić za miasto, żeby móc dalej dojeżdzać;)

    No i wyjebać 50kzł na 10kW PV, czyli wybudować sobie "stację paliw" i
    chwalić się później, że jeżdżą za darmo.

    Gdybym wyjebał kasiorę na zbiornik ropska i go napełnił, to też bym
    mówił, że jeżdżę za darmo. No pojeby :D:D:D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 75. Data: 2023-04-12 22:36:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 20:29, Shrek pisze:
    [...]
    > Wiesz - odkąd społeczeństwa popełniają zbiorowe sepuku i domagają się
    > żeby ci co się sprzeciwiają popełniali harakiri to już nic mnie nie zdziwi.

    Ale to tylko 35% społeczeństwa w Polsce + pół promila prątkowców :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 76. Data: 2023-04-12 23:15:49
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Gdybym wyjebał kasiorę na zbiornik ropska i go napełnił, to też bym
    > mówił, że jeżdżę za darmo. No pojeby :D:D:D

    A to już nie jest takie proste i jednoznaczne.

    Instalacja fotowoltaiczna 10kW da rocznie około 10000kWh energii, przy
    założeniu że wszystko trafia do samochodu a ten potrzebuje na
    przejechanie 100km jakieś 20kWh, starcza to na przejechanie jakieś 50000
    kilometrów.
    Nie licząc samych zbiorników i problemów z przechowywaniem paliwa przez
    dłuższy okres, to za 50kzł kupisz dziś około 7400 litrów ON. Zakładając
    spalanie na poziomie 6l/100km starczy to na jakieś 120000 kilometrów
    przebiegu.
    Z grubsza zaokrąglając to po około 2,5 roku instalacja PV i elektryk
    jeżdżą za darmo w porównaniu do spalinówki i zbiornika z ON.

  • 77. Data: 2023-04-13 00:02:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 23:15, nadir pisze:

> [...]
    > założeniu że wszystko trafia do samochodu a ten potrzebuje na
    > przejechanie 100km jakieś 20kWh, starcza to na przejechanie jakieś 50000

    No nie. Musi jechać a kW się marnuje. OK, możesz to oddać/pobrać ale
    wtedy oszukujesz bo lecisz z węgla :]

> [...]
    > dłuższy okres, to za 50kzł kupisz dziś około 7400 litrów ON. Zakładając
    > spalanie na poziomie 6l/100km starczy to na jakieś 120000 kilometrów

    Jak wystawię zbiornik na słońce (jak PV) to mi urośnie :) średnio 30% :D

    > Z grubsza zaokrąglając to po około 2,5 roku instalacja PV i elektryk
    > jeżdżą za darmo w porównaniu do spalinówki i zbiornika z ON.

    To zależy. Energii ze słońca nie dostaniesz w hurcie. Cena jest
    uzależniona od pogody, szczególnie zimą, kiedy prątek zużywa 20% na
    mrozie bez jazdy/marnuje/przepada, na parkingu. Tak sam z siebie :)
    Nocusz.

    Na dodatek, ropsko ma funkcję ogrzewania "za darmo" w okresie
    grzewczym, czyli PÓŁ ROKU w Polsce...bo to silnik cieplny i "odpadem"
    jest ogrzewanie. W elektryku nie jest a ciepło przepada :]...zmienia się
    organoleptyka w zakresie sprawności, na korzyść spalinowca w kwestii 90%
    vs 60%, czyli prątek jest mniej sprawny o 20% :] Latem można nie
    korzystać z klimy ale tutaj wypada podobnie z przewagą spalinowca, dla
    którego klima to 10l na 1000km a dla prątka to 3 obiady w Lidlu i jeden
    dzień w plecy. Cena podobna :D Spalina zyskuje jeden dzień życia wincyj
    (dla właściciela, nieuwiązanego przymusowym obiadem):D

    Kupując ropsko w hurcie masz taniej :)...granica się przesuwa. Możesz
    też dolać kąponętuw :D:D:D co wzbogaci i wydłuży. PV nie majo jednak
    superfotonów :D

    Nastepną razą, licz uczciwie :/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 78. Data: 2023-04-13 06:30:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to tylko 35% społeczeństwa w Polsce + pół promila prątkowców :]

    I na przykład całe niemcy zamykając elektrownie atomowe w czasie kryzysu
    energerycznego. O kowidzie, przpisywaniu sobie na ochotnika
    współsprawstwa holokaustu i innych przypadkch pomroczności jasnej cały
    grup społecznych lub wręcz społeczeństw nie wspomnę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-04-13 06:42:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 23:15, nadir pisze:

    > Instalacja fotowoltaiczna 10kW da rocznie około 10000kWh energii, przy
    > założeniu że wszystko trafia do samochodu

    I tu jest całe kłamstwo. Energia trafia do wszystkiego elektrycznego w
    domu (bo to i tak miałeś wcześniej) w drugiej kolejności do samochodu
    jeśli akurat masz podłączony (ale większość ludzi jest wtedy w pracy) i
    do sieci.

    Potem wracasz z pracy i jesteś zasilany miksem w którym wieczorem i w
    nocy fotowoltaiki to jest akurat mało, więc masz węglowóz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2023-04-13 06:44:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ciekawe, nie ma śladu węglowego w postaci akumulatorów...chociaż nie
    > wykluczam obecnie małego, byle się dokulać do przystanku jeśli wystąpi
    > lokdałn albo słoneczko zajdzie:)

    Obecnie nawet tramawje maja akumulatory trakcyjne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!