  • 31. Data: 2014-04-04 20:07:42
    Temat: Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > To idiotyczne jest tak jak byłoby idiotyczne gdyby pociąg na przejeździe
    > przepuszczał samochody.

    Tak, a tankowce powinny przepuszczac kajaki. Pomysl czasem zanim cos
    napiszesz.

  • 32. Data: 2014-04-04 20:12:06
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > To wcale nie jest taki mądry przepis. Wręcz głupi. W Szwecji gdy sobie
    > przystawałem na chodniku - zatrzymywały się samochody. Tam ten przepis
    > doprowadzony jest do granic absurdu. Nie musimy iść ich śladem, zwłaszcza,
    > że prowadzi na manowce.

    Mozemy i pojdziemy. Nic ci sie nie stanie gdy zatrzymasz sie nawet w tak
    incydentalnym przypadku gdy dwie baby beda chcialy sobie pogadac przy
    pasach.
    Im wiecej takich wypadkow jak ten tym wiekszy bedzie nacisk, zeby wprowadzic
    zmiany.

  • 33. Data: 2014-04-04 21:31:53
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-04 20:07, Czesław Wiśniak wrote:

    > Tak, a tankowce powinny przepuszczac kajaki.

    Kiedy wlasnie tak to wyglada. Tylko jakos nie chcesz tego zauwazyc.

    --
    mk4

  • 34. Data: 2014-04-04 21:42:04
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Kiedy wlasnie tak to wyglada. Tylko jakos nie chcesz tego zauwazyc.

    ROTFL. Chyba nie masz pojecia o wyobrazeniu.

  • 35. Data: 2014-04-04 21:47:31
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-04 20:12, Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
    > pasach.
    > Im wiecej takich wypadkow jak ten tym wiekszy bedzie nacisk, zeby

    Raz nie, dwa tez nie. Ale jak na swojej krotkiej drodze masz ze 30
    przejsc to staje sie to bardzo upierdliwe i calosc traci sens.

    Tylko glupie zmiany wprowadza sie latwo - pod takim wlanie podsycanym
    bezpodstawymi emocjami naciskiem. A pozniej jesli ich skutecznosc jest
    marginalna to wycofuje sie je bardzo ciezko.

    Swoja droga skad u ciebie takie parcie na te zmiany?

    --
    mk4

  • 36. Data: 2014-04-04 21:58:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-04 20:01, Czesław Wiśniak wrote:

    > Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

    W tej chwili w zaistnialej sytuacji ma (miał) taki obowiazek i nie
    zrobil. Skad wiec to zalozenie skoro fakty jaskrawo temu przecza.

    A jak wiadomo z bzdurnych zalozen mozna wysnuc wszystko - zwlaszcza
    bzdurne wnioski.

    Wina kierowcy jest bezsporna i 100% a mimo to doszlo do wypadku. Wlasnie
    o tym wielu ci tutaj mowi - nie przepisy (przepis nie zatrzyma
    poruszajacego si epojazdu) a rozsadek i uwaga moga temu zapobiec.

    A rozsadek jest wtedy jak jedni czuja respekt przed drugimi.
    Wg mnie tak jak jest jest dobrze - pieszy ma nie wlazic a kierowca ma
    przepuszczac. Zauwaz, ze jak kazdy zastosuje sie do swoich obowiazkow to
    nie bedzie wypadkow na przejsciach.

    To po co chcesz zmieniac tak dobry przepis?

    --
    mk4

  • 37. Data: 2014-04-04 22:04:43
    Od: tá´Ź

    masti wrote:

    > co nie zmienia faku, że winny jest ten co je rozjechał.

    Formalnie tak, moralnie nie tylko on.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 38. Data: 2014-04-04 22:05:36
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-04 16:01, Czesław Wiśniak wrote:

    > Niestety mamy kolejny glosny argument za zapowiadana zmiana przepisow, a
    > mandaty za tego typu wykroczenia powinny wzrosnac kilka razy, tak zeby
    > gosc, ktory nie puszcza pieszego zapamietal to do konca zycia.

    Jestes bardziej szkodliwy niz sadzilem. Owladniety mania karania,
    nadzoru i permanetntnego monitoringu.
    Wyjedz do Korei Płn. albo chociaz do Chin. Bedziesz wtedy przeszczesliwy.
    Tam w mysl towich zasad spuszcza ci lomot i zamkna na 20 lat - zebys
    mial szanse zapamietac do konca zycia. Na wlasnym przykladzie sprawdzisz
    skutecznosc swoich "metod".

    --
    mk4

  • 39. Data: 2014-04-04 22:11:44
    Od: tá´Ź

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak
    > zrobil.

    Myślisz, że specjalnie walnął w piesze?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 40. Data: 2014-04-04 22:13:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-04 16:42, Czesław Wiśniak wrote:

    > Powodem jest zwykla bezmyslnosc.

    Wlasnie - w omawianych ostatnio przypadkach na grupie - bezmyslnosc
    pieszych zapomniales dodac.

    Pieszych, ktorzy raz na przyslowiowy ruski rok przekraczaja jezdnie i
    nie moga z siebie wykrzesac _minimum_ ostroznosci.

    A co do kierowcy to po 10-tym przejsciu traci czujnosc a po 15-tym juz
    ich nie zauwaza. Moze przejaskrawiam ale taka jest ludzka natura - i
    tego nie zmienisz. Tak jest i zaden nakaz/zakaz tego nie zmieni.

    > Jakosc oznakowania takich miejsc tez powinna byc poprawiona (specjalnie
    > dla polskich kierowcow)

    To jest inna kwestia i z tym sie zgodze.
    Moze opisz modelowy wg ciebie sposob oznaczenia/organizacji przejscia.

    --
    mk4