  • 31. Data: 2011-02-22 13:43:03
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 10:42:55 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

    >no tak - spieprzyłem. Założyłem, że silnik oddaje w tym czasie 22KW, a
    >oddaje mniej, bo nie pracuje cały czas z pełną mocą. Tak więc sprawność
    >silnika wychodzi nieco niższa.

    Maluchowi wystarczylo 21KM do jazdy 105km/h.

    Zreszta spojrz w tamte linki - benzyniak ma 250g/kWh, a czesciej
    wiecej.

    J.

  • 32. Data: 2011-02-22 13:45:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 09:44:31 +0100, PeJot wrote:

    >ZTCP Felcja 1.3 z motorem 50 kW miała chłodnicę 60 kW.

    Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
    zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
    predkosci pojazdu 100km/h.

    J.

  • 33. Data: 2011-02-22 13:52:40
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-22 14:45, J.F. pisze:

    > Nie wierze - porzadna niemiecka konstrukcja, na pewno dobrze
    > zaprojektowana i nie przegrzewa sie. No chyba ze te 60kW to przy
    > predkosci pojazdu 100km/h.

    Za mało czy za dużo ?
    Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
    chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2011-02-22 14:03:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 14:52:40 +0100, PeJot wrote:

    >Za mało czy za dużo ?

    Za malo.

    >Weź pod uwagę że to auto było projektowane w latach '90. No i pewnie
    >chłodnica zunifikowana dla wielu innych silników VW.

    Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz
    do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.

    J.

  • 35. Data: 2011-02-22 14:06:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Ja bym dodal tylko do waszej dyskusji cos co w jakis sposob by
    zawrocilo ja na temat. Chlodnice samochodowe nie sa zaprojektowane na
    wytrzymanie szczegolnie wysokiego cisnienia, uklad chlodniczy w
    samochodach osobowych jest otwarty do atmosfery. Natomiast kotly CO-
    niekoniecznie. Weglowe, peletowe i na inne paliwo stale musza miec
    uklad otwarty do atmosfery, czyli sa bezcisnieniowe, ale gazowe bez
    cisnienia nie zadzialaja, bo na pompie bylaby kawitacja i nic by nie
    upompowala. Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik.
    Wbrew pozorom uzywanie chlodnicy samochodowej zdarza sie w sytuacjach
    w ktorych zaskoczyloby kazdego malkontenta. Podales za malo danych
    zeby twoj problem rozwiazac, masz wiec luzna pyskowke o wyzszosci
    redukcji nad wezem gumowym...
    Konrad

  • 36. Data: 2011-02-22 14:34:55
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel"

    >Tu pytanie do Roberta: jaki to kociol i jaki wymiennik.

    Piec w ukladzie otwartym. Piec mialowiec. Bez podajnika. Mam dmuchawe,
    sterownik, pompa obiegowa. Moc 35 kW.
    Pomieszczenie warsztatowe do ogrzania to 8 x 6 x 2.7 m.
    Docelowo beda tym piecem ogrzewane jeszcze cztery pomieszczenia. Ale
    mniejsze. W sumie bedzie ponizej 200 m2. Wszedzie chce dac nagrzewnice. Lub
    jezeli sie sprawdzi te klimatyzatory.
    Pomieszczenia sa oddzielone drzwiami. Tak wiec grzanie jedna nagrzewnica nie
    bardzo.
    Trzeba by chyba jakis kanal zrobic. Ale to komplikuje sprawe.

    Teraz chce tylko to jedno pomieszczenie grzac piecem z podlaczonym
    (przerobionym) klimatyzatorem.
    10 kW ma klimatyzator, który moge zastosowac w pomieszczeniu 8 x 6 x 2.7 m.

    Bardzo kiepska izolacja termiczna. Sciany to Siporex, okna jedna szyba.

    Nie wiem co z naczyniem wyrównawczym bo myslalem, zeby ten klimatyzator pod
    sufitem dac. Ale nie ma miejsca wyzej na naczynie. Budynek parterowy. Pewnie
    jakies niskie plaskie trzeba bedzie zrobic.

    Robert

  • 37. Data: 2011-02-22 15:00:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 22, 2:34 pm, "Robert Wankowski" <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sufitem dac. Ale nie ma miejsca wyzej na naczynie. Budynek parterowy. Pewnie
    > jakies niskie plaskie trzeba bedzie zrobic.

    No to calkiem sensownie brzmi. Jedyna rzecz jakiej bym sie obawial to
    spadek cisnienia na tych wymiennikach, ale nie wiedzac jakie tam sa
    przekroje i uklad rurek, zgadywal nie bede. Zamiast klimatyzatorow
    mozesz rozwazyc jedna chlodnice samochodowa i rozprowadzenie powietrza
    po pomieszczeniach kanalami. Rozwiazanie stosowane o wiele czesciej,
    przynajmniej wiadomo ze zadziala. Przy takim piecu i tak cala
    automatyka bedzie na zasadzie "zmarzlem kurde, trzeba isc do pieca
    dorzucic", wiec nie ma co majaczyc. Mniejszy halas bedzie i z
    usytuowaniem naczynia wyrownawczego problem odpada. A odpowietrzanie
    tych wymiennikow w klimatyzatorach pod sufitami moze okazac sie
    karkolomne.
    Nie zebym ciebie przekonywal, ale ja bym pomyslal.
    Konrad

  • 38. Data: 2011-02-22 16:17:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-02-22 15:03, J.F. pisze:

    > Za malo.

    > Ale to sa Niemcy. Trzeba sprawdzic czy da sie w pojezdzie wcisnac gaz
    > do konca i puscic dopiero jak sie bak oprozni. Takze w lipcowy upal.

    Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym
    upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 39. Data: 2011-02-22 16:18:39
    Od: PeJot <P...@o...pl>

  • 40. Data: 2011-02-22 17:38:11
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 14:43:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > Maluchowi wystarczylo 21KM do jazdy 105km/h.

    ZTCP opory powietrza rosną do kwadratu prędkości poza tym 21KM to nie 22
    KW :-) 1KW ~ 1,3 KM :)

    --
    pzdr
    meping