-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.185.15.0.152!not-
for-mail
From: sirapacz <n...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
Date: Mon, 23 Jul 2018 23:21:43 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl
Message-ID: <pj5gvg$hsa$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 23 Jul 2018 21:22:56 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl; posting-host="185.15.0.152";
logging-data="18314"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
X-Mozilla-News-Host: news://news.icm.edu.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636543
[ ukryj nagłówki ]Mam problem z klimą (od 2-3 lat). Nabijacze nie potrafią zrobić ani
powiedzieć nic poza podłączeniem automatu i naciskaniem przycisków na
panelu.
Witki mi opadają.
Nie mam stacji do klimy ale próbuję sam zdiagnozować problem.
Klima generalnie działa w niższych temperaturach otoczenia. Problemy się
robią w wysokich >25stC. Uruchamia się, działa sobie radośnie i po
pewnym czasie przestaje. I nie daje się włączyć ponownie przez dłuższy
czas. Potem nagle za którymś razem zaskakuje i znowu działa.
Pacjent Punto 2FL 2004 1.3JTD klima manualna więc bez żadnego wydumanego
sterownika...
MultiEcuScanem mogłem jedynie podejrzeć wysokie ciśnienie i przekaźniki.
Po włączeniu klimy startuje ona od ok 8000mbar i idzie do ok
19000-20000mbar na jałowych obrotach. Temperatura była ok 27stC.
Przekaźnik a/c - włączony
Wentylator I bieg - włączony
Po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów do ok 3000rpm ciśnienierośnie
szybciej - do 26500mbar po czym wyłącza się przekaźnik kompresora a/c.
Ciśnienie spada, i na wysokości 18000mbar przekaźnik klimatyzacji się
załącza (wg MES) ale kompresor nie startuje (sprzęgło nie klika).
I tak powolutku spada sobie ciśnienie a włączanie i wyłączanie
klimy/silnika nic nie daje.
Jakieś podpowiedzi? Wentylator nie włącza się na II bieg więc to wg mnie
nie powinna być za wysoka temperatura chłodnicy. Miałem kiedyś awarię
wentylatora i tam jak tylko temperatura spadła (np przy jeździe) to
szybko się kompresor załączał i dalej chłodził do osiągnięcia wysokiej
temperatury.
Lanie wodą po chłodnicy nic nie daje, nie parzy.
Wyzyty (2) u nabijaczy kończy się wydaniem niecałych 150-200 i
stwierdzeniem, że czynnik jest (i był odessany a potem załadowany w
odpowiedniej ilości).
Przed chwilą wylazłem do wystudzonego samochodu. ok 17 stopni na
zewnątrz. 7500mbar na powitanie. Na jałowych obrotach rośnie do 16bar
wyłącza kompresor, spada do 11-13 i załącza ponownie. Pracuje jak złoto.
Wkręcam go na wyższe obnroty i włączanie/wyłączanie zmienia punkty
zadziałania. Rośnie do 18bar wyłącza, 15bar, włącza, 19bar wyłącza, 16
bar włącza,21 bar wyłącza....zwiększam rpm do 3000-4000, temperatura
silnika już dochodzi do roboczej, pompuje do 22 wyłącza 18, 24, 17, 26, 20.
Rekordowo doszło do 28 bar i _nie wyłączyła się trwale_. Kompresor się
wyłączył, obniżyłem obroty i załączył się na niższym ciśnieniu jak gdyby
nigdy nic. Wyłączyłem silnik z normalnie działającą klimą. W
międzyczasie włączał się prawidłowo I i II bieg wentylatora a także
wyłączał gdy sprężarka się wyłączałą a dalej chłodziło.
ma ktoś jakieś wskazówki?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.18 23:35 Pawel \"O'Pajak\
- 23.07.18 23:39 sirapacz
- 24.07.18 00:45 Tomasz Pyra
- 24.07.18 07:18 Irokez
- 24.07.18 07:48 P.B.
- 24.07.18 08:26 spider
- 24.07.18 11:15 Janusz
- 24.07.18 11:24 sirapacz
- 24.07.18 11:26 sirapacz
- 24.07.18 14:10 Pawel \"O'Pajak\
- 24.07.18 14:11 sirapacz
- 24.07.18 14:39 sirapacz
- 24.07.18 16:21 Marek
- 24.07.18 18:36 P.B.
- 24.07.18 19:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=