eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlimatyzacja: za wysokie ciśnienie?Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
  • Data: 2018-07-24 00:45:06
    Temat: Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 23:21:43 +0200, sirapacz napisał(a):

    > Mam problem z klimą (od 2-3 lat). Nabijacze nie potrafią zrobić ani
    > powiedzieć nic poza podłączeniem automatu i naciskaniem przycisków na
    > panelu.
    > Witki mi opadają.
    >
    > Nie mam stacji do klimy ale próbuję sam zdiagnozować problem.
    >
    > Klima generalnie działa w niższych temperaturach otoczenia. Problemy się
    > robią w wysokich >25stC. Uruchamia się, działa sobie radośnie i po
    > pewnym czasie przestaje. I nie daje się włączyć ponownie przez dłuższy
    > czas. Potem nagle za którymś razem zaskakuje i znowu działa.
    >
    > Pacjent Punto 2FL 2004 1.3JTD klima manualna więc bez żadnego wydumanego
    > sterownika...
    >
    > MultiEcuScanem mogłem jedynie podejrzeć wysokie ciśnienie i przekaźniki.
    >
    > Po włączeniu klimy startuje ona od ok 8000mbar i idzie do ok
    > 19000-20000mbar na jałowych obrotach. Temperatura była ok 27stC.
    > Przekaźnik a/c - włączony
    > Wentylator I bieg - włączony
    > Po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów do ok 3000rpm ciśnienierośnie
    > szybciej - do 26500mbar po czym wyłącza się przekaźnik kompresora a/c.
    > Ciśnienie spada, i na wysokości 18000mbar przekaźnik klimatyzacji się
    > załącza (wg MES) ale kompresor nie startuje (sprzęgło nie klika).
    > I tak powolutku spada sobie ciśnienie a włączanie i wyłączanie
    > klimy/silnika nic nie daje.
    >
    > Jakieś podpowiedzi? Wentylator nie włącza się na II bieg więc to wg mnie
    > nie powinna być za wysoka temperatura chłodnicy. Miałem kiedyś awarię
    > wentylatora i tam jak tylko temperatura spadła (np przy jeździe) to
    > szybko się kompresor załączał i dalej chłodził do osiągnięcia wysokiej
    > temperatury.
    >
    > Lanie wodą po chłodnicy nic nie daje, nie parzy.
    >
    > Wyzyty (2) u nabijaczy kończy się wydaniem niecałych 150-200 i
    > stwierdzeniem, że czynnik jest (i był odessany a potem załadowany w
    > odpowiedniej ilości).
    >
    > Przed chwilą wylazłem do wystudzonego samochodu. ok 17 stopni na
    > zewnątrz. 7500mbar na powitanie. Na jałowych obrotach rośnie do 16bar
    > wyłącza kompresor, spada do 11-13 i załącza ponownie. Pracuje jak złoto.
    > Wkręcam go na wyższe obnroty i włączanie/wyłączanie zmienia punkty
    > zadziałania. Rośnie do 18bar wyłącza, 15bar, włącza, 19bar wyłącza, 16
    > bar włącza,21 bar wyłącza....zwiększam rpm do 3000-4000, temperatura
    > silnika już dochodzi do roboczej, pompuje do 22 wyłącza 18, 24, 17, 26, 20.
    > Rekordowo doszło do 28 bar i _nie wyłączyła się trwale_. Kompresor się
    > wyłączył, obniżyłem obroty i załączył się na niższym ciśnieniu jak gdyby
    > nigdy nic. Wyłączyłem silnik z normalnie działającą klimą. W
    > międzyczasie włączał się prawidłowo I i II bieg wentylatora a także
    > wyłączał gdy sprężarka się wyłączałą a dalej chłodziło.
    >
    > ma ktoś jakieś wskazówki?

    A jakie masz ciśnienie po niskiej stronie układu?
    Jeśli wyższe niż 3-4 bary, to brzmiałoby na przepełniony układ.
    Niektóre samochody podobno tak już mają, że maszyna nie odsysa z nich oleju
    (który zbiera się gdzieś na dole) i za każdym podłączeniem na wymianę - w
    układzie jest coraz więcej oleju i w końcu przestaje prawidłowo działać,
    nawet jeśli ilość czynnika jest prawidłowa.

    Kolejna sprawa to zmieniające się ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia
    - ono chyba powinno być mniej-więcej stałe bez względu na obroty. W
    kompresorze jest odśrodkowy regulator który powinien to zapewniać - może
    się zepsuł. Ale nie jestem pewien czy w każdym układzie taki jest no i jak
    on działa przy przepełnionym układzie.

    Wyłączanie się kompresora po wzroście ciśnienia jest normalne - na części
    wysokociśnieniowej jest presostat sterujący sprzęgłem i ono się będzie
    rozłączać jak ciśnienie jest zbyt wysokie lub zbyt niskie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: