-
Data: 2018-07-24 00:45:06
Temat: Re: Klimatyzacja: za wysokie ciśnienie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 23 Jul 2018 23:21:43 +0200, sirapacz napisał(a):
> Mam problem z klimą (od 2-3 lat). Nabijacze nie potrafią zrobić ani
> powiedzieć nic poza podłączeniem automatu i naciskaniem przycisków na
> panelu.
> Witki mi opadają.
>
> Nie mam stacji do klimy ale próbuję sam zdiagnozować problem.
>
> Klima generalnie działa w niższych temperaturach otoczenia. Problemy się
> robią w wysokich >25stC. Uruchamia się, działa sobie radośnie i po
> pewnym czasie przestaje. I nie daje się włączyć ponownie przez dłuższy
> czas. Potem nagle za którymś razem zaskakuje i znowu działa.
>
> Pacjent Punto 2FL 2004 1.3JTD klima manualna więc bez żadnego wydumanego
> sterownika...
>
> MultiEcuScanem mogłem jedynie podejrzeć wysokie ciśnienie i przekaźniki.
>
> Po włączeniu klimy startuje ona od ok 8000mbar i idzie do ok
> 19000-20000mbar na jałowych obrotach. Temperatura była ok 27stC.
> Przekaźnik a/c - włączony
> Wentylator I bieg - włączony
> Po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów do ok 3000rpm ciśnienierośnie
> szybciej - do 26500mbar po czym wyłącza się przekaźnik kompresora a/c.
> Ciśnienie spada, i na wysokości 18000mbar przekaźnik klimatyzacji się
> załącza (wg MES) ale kompresor nie startuje (sprzęgło nie klika).
> I tak powolutku spada sobie ciśnienie a włączanie i wyłączanie
> klimy/silnika nic nie daje.
>
> Jakieś podpowiedzi? Wentylator nie włącza się na II bieg więc to wg mnie
> nie powinna być za wysoka temperatura chłodnicy. Miałem kiedyś awarię
> wentylatora i tam jak tylko temperatura spadła (np przy jeździe) to
> szybko się kompresor załączał i dalej chłodził do osiągnięcia wysokiej
> temperatury.
>
> Lanie wodą po chłodnicy nic nie daje, nie parzy.
>
> Wyzyty (2) u nabijaczy kończy się wydaniem niecałych 150-200 i
> stwierdzeniem, że czynnik jest (i był odessany a potem załadowany w
> odpowiedniej ilości).
>
> Przed chwilą wylazłem do wystudzonego samochodu. ok 17 stopni na
> zewnątrz. 7500mbar na powitanie. Na jałowych obrotach rośnie do 16bar
> wyłącza kompresor, spada do 11-13 i załącza ponownie. Pracuje jak złoto.
> Wkręcam go na wyższe obnroty i włączanie/wyłączanie zmienia punkty
> zadziałania. Rośnie do 18bar wyłącza, 15bar, włącza, 19bar wyłącza, 16
> bar włącza,21 bar wyłącza....zwiększam rpm do 3000-4000, temperatura
> silnika już dochodzi do roboczej, pompuje do 22 wyłącza 18, 24, 17, 26, 20.
> Rekordowo doszło do 28 bar i _nie wyłączyła się trwale_. Kompresor się
> wyłączył, obniżyłem obroty i załączył się na niższym ciśnieniu jak gdyby
> nigdy nic. Wyłączyłem silnik z normalnie działającą klimą. W
> międzyczasie włączał się prawidłowo I i II bieg wentylatora a także
> wyłączał gdy sprężarka się wyłączałą a dalej chłodziło.
>
> ma ktoś jakieś wskazówki?
A jakie masz ciśnienie po niskiej stronie układu?
Jeśli wyższe niż 3-4 bary, to brzmiałoby na przepełniony układ.
Niektóre samochody podobno tak już mają, że maszyna nie odsysa z nich oleju
(który zbiera się gdzieś na dole) i za każdym podłączeniem na wymianę - w
układzie jest coraz więcej oleju i w końcu przestaje prawidłowo działać,
nawet jeśli ilość czynnika jest prawidłowa.
Kolejna sprawa to zmieniające się ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia
- ono chyba powinno być mniej-więcej stałe bez względu na obroty. W
kompresorze jest odśrodkowy regulator który powinien to zapewniać - może
się zepsuł. Ale nie jestem pewien czy w każdym układzie taki jest no i jak
on działa przy przepełnionym układzie.
Wyłączanie się kompresora po wzroście ciśnienia jest normalne - na części
wysokociśnieniowej jest presostat sterujący sprzęgłem i ono się będzie
rozłączać jak ciśnienie jest zbyt wysokie lub zbyt niskie.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.18 07:18 Irokez
- 24.07.18 07:48 P.B.
- 24.07.18 08:26 spider
- 24.07.18 11:15 Janusz
- 24.07.18 11:24 sirapacz
- 24.07.18 11:26 sirapacz
- 24.07.18 14:10 Pawel \"O'Pajak\
- 24.07.18 14:11 sirapacz
- 24.07.18 14:39 sirapacz
- 24.07.18 16:21 Marek
- 24.07.18 18:36 P.B.
- 24.07.18 19:59 Budzik
- 24.07.18 20:04 j...@i...pl
- 24.07.18 20:57 Irokez
- 25.07.18 05:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=