-
1. Data: 2011-06-04 19:39:03
Temat: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
Klimatyzacja ręczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest około
8 stopni (IMHO za dużo, ale tak jest). I taka temperatura się
utrzymuje przez cały czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
między 8 a 13 stopni. Co się stało? Za mało czynnika? Pada sprężarka i
nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
2. Data: 2011-06-04 20:15:06
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
> Klimatyzacja ręczna. Podczas postoju na wylocie z nawiewów jest około
> 8 stopni (IMHO za dużo, ale tak jest). I taka temperatura się
> utrzymuje przez cały czas. Jednak podczas jazdy temperatura oscyluje
> między 8 a 13 stopni. Co się stało? Za mało czynnika? Pada sprężarka i
> nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?
>
efekt b.dziwny
tak jakbyś jechał nie z obiegiem zamkniętym ale otwartym
ponadto różnica temp. jest niewielka i ni ma się co nią przejmować.
normalnie przy wyższych obrotach silnika (jazda), klima powinna działać
nawet lepiej
...chyba, że tłoczki są przytarte i nie wracają do pozycji wysuniętej z
cylinderków.
ale to ostatnie to tylko analogia do układów hydrauliki siłowej i
niekoniecznie słuszna.
-
3. Data: 2011-06-04 20:40:21
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <x...@w...pl> wrote:
>efekt b.dziwny
>tak jakbyś jechał nie z obiegiem zamkniętym ale otwartym
Nie ma znaczenie - tak samo jest na obiegu zamkniętym, jak i otwartym.
>ponadto różnica temp. jest niewielka i ni ma się co nią przejmować.
Tak, ale do czwartku tak nie było, a w piątek już taki objaw się
pojawił.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
4. Data: 2011-06-04 21:30:32
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 4 Jun 2011 20:15:06 +0200, "pm" <x...@w...pl> wrote:
>ponadto różnica temp. jest niewielka
Dogrzebałem się do temperatur mierzonych w nawiewach środkowych, i wg
tego mieszczą się w normie.
Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych
nawiewów
15°C - 4°C do 8°C
20°C - 6°C do 10°C
25°C - 8°C do 13°C
30°C - 12°C do 16°C
35°C - 17°C do 20°C
40°C - 21°C do 25°C
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
5. Data: 2011-06-05 09:31:05
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:57rku65pkrvojig64dci8smivl29k4atum@4ax.com...
> Pada sprężarka i
> nie wyrabia na wyższych obrotach? Inne koncepcje?
byloby dokładnie odwrotnie.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
6. Data: 2011-06-05 19:55:22
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: kkk <m...@g...com>
On 4 Cze, 21:30, jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:
> Dogrzeba em si do temperatur mierzonych w nawiewach rodkowych, i wg
> tego mieszcz si w normie.
>
> Temperatura otoczenia - Temperatura dopuszczalna na wyj ciu rodkowych
> nawiew w
> 15 C - 4 C do 8 C
> 20 C - 6 C do 10 C
> 25 C - 8 C do 13 C
> 30 C - 12 C do 16 C
> 35 C - 17 C do 20 C
> 40 C - 21 C do 25 C
Hmm moim zdaniem stanowczo zbyt pobłażliwa jest ta tabelka.... przy
takich temp schładzanie parkującego w pełnym słońcu auta trwałoby
tydzień ;).
Wg moich źródeł idealna temp na wyjściu w środkowym nawiewie przy zew
25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty
powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza się temp do 10 C w
nawiewie, ale to już jest imho znak, że coś nie pracuje jak powinno.
Przy wyższych obrotach sprężarka powinna pracować bardziej wydajnie,
trzeba sprawdzić ciśnienia w Twoim układzie, możliwa jest najprostsza
przyczyna czyli zbyt mało czynnika.
pzdr
-
7. Data: 2011-06-05 20:23:12
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Jun 2011 10:55:22 -0700 (PDT), kkk <m...@g...com>
wrote:
>Wg moich źródeł idealna temp na wyjściu w środkowym nawiewie przy zew
>25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
>pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty
>powietrza.
Service manual znowu twierdzi coś innego:
http://www.pixhost.org/show/2527/7515176_kontrola_kl
imatyzacji.jpg
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
8. Data: 2011-06-05 21:41:38
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 05-06-2011 o 19:55:22 kkk <m...@g...com> napisał(a):
> Hmm moim zdaniem stanowczo zbyt pobłażliwa jest ta tabelka.... przy
> takich temp schładzanie parkującego w pełnym słońcu auta trwałoby
> tydzień ;).
> Wg moich źródeł idealna temp na wyjściu w środkowym nawiewie przy zew
> 25 C to 2-6 C, przy czym w czasie testu wentylator dmuchawy powinien
> pracować na II biegu, włączony obieg wew i zamknięte pozostałe wyloty
> powietrza. Generalnie w wysokich temp dopuszcza się temp do 10 C w
Zazwyczaj podaję się róznicę temperatur, jeśli powietrze wychodzące z
nawiewu ma o 10 - 12 st.C temperaturę niższą niż otoczenie (20 -25 st.C)
to jest OK.
W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?
Pzdr
TG
-
9. Data: 2011-06-06 13:17:37
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
> W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?
Star - Izoterma :)
ps. nie wiem, strzeliłem ;-)
-
10. Data: 2011-06-06 17:55:05
Temat: Re: Klimatyzacja - problem - zimno, ciepło.
Od: kkk <m...@g...com>
On 5 Cze, 21:41, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
> W jakim samochodzie klima daje 2 st.C przy 25 na zewnątrz ?
To nie kwestia marki czy konkretnego modelu, przykład 2 fordy mondeo
MK3 o podobnym przebiegu i te same sprężarki, po przeprowadzonym
serwisie wraz z uzupełnieniem czynnika w jednym min 3.5 C w drugim min
7.5, temp zew ~28 C. Generalnie przy sprawnym systemie uzyskanie 2-3C
w nawiewie przy zew ok 25 C wcale ani nie jest trudne ani tym
bardziej niemożliwe, jest sporo aut nawet kilkunasto letnich które
uzyskują takie temp. Warunki sprawdzania: jak napisałem no i do tego
jeszcze odpowiedni, czuły termometr elektr (lub czujnik na klipsie)
wsadzany bezpośrednio do kratki nawiewu.