  • 31. Data: 2011-09-19 15:30:30
    Temat: Re: Kim jest Pszemol?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-19 17:16, Ghost wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy twierdzisz, ze buchneli system ajfonowi? Znow smiala teza.

    Wcale tego nie twierdze. Twierdze natomiast, ze obecne smartfony i
    tablety sa mocno inspirowane wyrobami Apple.

    > Ale chcesz nam powiedziec, ze uzywanie palcy to patent ogryzka?

    Nie wnikam w patenty, choc pamietam, ze poczatkowo inni producenci mieli
    problem ze stosowaniem wielodotyku.

    > Dajesz stary, dajesz, z tymi smiesznymi ogolnikami.

    Kazda z Twoich wypowiedzi jest ogolnikiem, nie przedstawiles zadnego
    realnego argumentu...

    > Tak, tak.

    > Ale zauwazyles, ze pszemolisz sugerujec jakoby caly postep stefek
    > napedzal? Przeczytaj co piszesz.

    Czy tak nie jest, nie pisze, ze Stefan wszystko wymyslil. Byc moze czesc
    rozwiazan buchnal lub kupil. Faktem natomiast jest, ze te wszystkie
    rozwiazania zebral w postaci jednego systemu i urzadzenia, ktore w
    bardzo dobry sposob wypromowal. Zrobil to tak dobrze, ze ludzie lykneli
    smartfon nawet bez copy/paste czy mmsow. Jak dla mnie jest to prawdziwa
    sztuka. Inni producenci wtykaja te swoje zapalniczki, popielniczki itd
    ale jakos nie spowodowali takiej rewolucji jak Stefan.

    > I co, mamy teraz Tobie z kolei udowadniac, jak duzo stefan zerznol????

    Nie bronie czystych lapek Stefana.

    > LITOSCI!!!!!! Poczyta archiwum, sie douczy.

    > O nawet sklepy internetowe to pomysl apple.

    Ehhh

    > fcale

    No tak, tylko mnie nie stac ;]

  • 32. Data: 2011-09-19 15:48:53
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 17:30:30 +0200, atm napisał(a):

    > Wcale tego nie twierdze. Twierdze natomiast, ze obecne smartfony i
    > tablety sa mocno inspirowane wyrobami Apple.

    A może po prostu głupia modą na określone rozwiązania których oczekują
    klienci?
    Będąc producentem jeansów jakbyś się czuł, jakby nagle jakaś oszołomska
    firma wprowadziła modę na wyłącznie różowe? I - co gorsza - ta moda,
    równiez ku zaskoczeniu autorów, rozprzestrzeniła się na cały świat?
    Miałbys prosty wybór - zacząć produkować różowe jak debil i jeszcze
    wysłuchiwać, że małpujesz, albo zostać przy klasycznych niebieskich i
    czarnych i tracić rynek? W takiej sytuacji nikt nie bedzie słuchał, że
    robisz jeansy od zawsze, sa tanie, trwałe, wygodne i ludzie lubią je od
    wielu lat. Nikt nie będzie tego słuchał, bo nie będa różowe!

    > Nie wnikam w patenty, choc pamietam, ze poczatkowo inni producenci mieli
    > problem ze stosowaniem wielodotyku.

    ZUS prawda. Nie problemy, tylko mieli całkiem słuszne opory przed użyciem
    ekranów pojemnościowych, które są wielokrotnie mniej dokładne. Każdy
    producent wprowadzający ekran pojemnościowy zostałby natychmiast wyśmiany.
    Tylko Apple ze swoją zgrają fanbojów i hasłem "nie stać cię i dorabiasz
    teorię" mogło sobie na to pozwolić. Co wcale nie świadczy o tej firmie
    dobrze, mimo takich pozorów.

> [...]
    > sztuka. Inni producenci wtykaja te swoje zapalniczki, popielniczki itd
    > ale jakos nie spowodowali takiej rewolucji jak Stefan.

    Głównym osiągnięciem Stefana było wmówienie (przy pomocy liżacych mu *****
    dziennikarzy i stada mających problem z samodzielnym myśleniem wyznawców)
    ludziom, że jak dostają produkt droższy, ale za to wykastrowany z
    większości funkcji, to jest
    kul/dżezi/trendi/kaczo/byczo/indyczo/india/cokolwiek tam jeszcze a nie
    żenada i zdzierstwo.
    Dzięki temu np. udało mu się zrobić modę na ekrany pojemnościowe, marnujące
    2/3 powierzchni ekranu. Jak poszukasz po archiwach grup o PDA, zwłaszcza
    tych o produktach firmy Palm, to znajdziesz tam stosy narzekań. Bo dla
    palmiarzy system PocketPC a później Windows Mobile był tak samo obciachowy
    jak Windows Mobile czy Android dla Applowców. Ale jak Palm wprowadził
    ekrany hi-res (czyli 320x320) to masowo narzekano, że co prawda wyglądają
    przecudnie, o niebo lepiej niż poprzednie 160x160, ale mimo wszystko to
    ciężki wstyd, żeby ten gówniany Windows Mobile na ekranie o mniejszej
    rozdzielczości 240x320 mieścił o wiele więcej informacji, bo lepiej
    wykorzystuje powierzchnię ekranu. Tak było.
    Ekrany były małe i trzeba było je dobrze wykorzystać - Windows Mobile był w
    tym świetny. A ekrany pojemnościowe zupełnie się do tego nie nadawały.
    Później przyszedł Stefan ze swoim wynalazkiem, gdzie nawet wpisanie
    bardziej skomplikowanego kontaktu do ksiązki adresowej wymaga przekopania
    się przez 3-4 kolejne ekrany, bo inaczej się nie zmieści.
    Każdego innego spłukano by lawiną śmiechu. Ale przecież wszystko co robi
    Stefan jest emejzing i megazajebiste.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 33. Data: 2011-09-19 15:58:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-19 17:48, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > robisz jeansy od zawsze, sa tanie, trwałe, wygodne i ludzie lubią je od
    > wielu lat. Nikt nie będzie tego słuchał, bo nie będa różowe!

    Wlasnie o tym pisze, nie wnikam czy to dobre czy nie, faktem jest ze
    Stefan wplynal na bardzo mocno na obecny ksztalt rynku. Ghost zas uwaza
    inaczej.

> [...]
    > się przez 3-4 kolejne ekrany, bo inaczej się nie zmieści.
    > Każdego innego spłukano by lawiną śmiechu. Ale przecież wszystko co robi

    Obecnie klienci oczekuja emejzing urzadzen z prostym interfejsem i
    ograniczonym wplywem uzytkownika na system. Mysle, ze WM byl zbyt trudny
    dla wielu osob co przekladalo sie na popularnosc. Nie pojawil sie tez
    wspolczesny nastepca. Zbyt malo osob potrzebuje tego typu systemu.
    Rozwiazaniem sa mobilne urzadzenia z W7 jak np nowy tablet acera.

  • 34. Data: 2011-09-19 16:01:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wcale tego nie twierdze. Twierdze natomiast, ze obecne smartfony i tablety
    > sa mocno inspirowane wyrobami Apple.

    Ojej, uciekasz w ogolniki, ale dalej kosisz szeroko.

    > Nie wnikam w patenty, choc pamietam, ze poczatkowo inni producenci mieli
    > problem ze stosowaniem wielodotyku.

    I wielodotyk to pomysl ajfona?

    > Kazda z Twoich wypowiedzi jest ogolnikiem, nie przedstawiles zadnego
    > realnego argumentu...

    "slabo jej to idzie" jakimi konkretami mozna odpowiedziec na tak precyzyjny
    zarzut?

    > bardzo dobry sposob wypromowal.

    I tylko tu zgoda. Jak kazdy ajfoniarz w koncu przyznajesz, ze to zadna
    technologia tylko marketing.

  • 35. Data: 2011-09-19 16:07:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wlasnie o tym pisze, nie wnikam czy to dobre czy nie, faktem jest ze
    > Stefan wplynal na bardzo mocno na obecny ksztalt rynku. Ghost zas uwaza
    > inaczej.

    Klamiesz. Ja przecze Twojej tezie, ze rozwiazania sa jablkowe. Bo nie sa.

    > Obecnie klienci oczekuja emejzing urzadzen z prostym interfejsem i
    > ograniczonym wplywem uzytkownika na system.

    Prosty znaczy przekopywany przez sterte menusow?

  • 36. Data: 2011-09-19 16:18:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 17:58:04 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > dla wielu osob co przekladalo sie na popularnosc. Nie pojawil sie tez
    > wspolczesny nastepca. Zbyt malo osob potrzebuje tego typu systemu.

    Ale to było dobre!
    Zdecydowanie nie każdy powinien mieć smartfona, tak jak zdecydowanie nie
    każdy powinien prowadzić auto o mocy 400 KM. Ba.. niektórzy w ogóle nie
    powinni prowadzić.
    Dlatego też - jak już napisałem - zdecydowanie nie każdy powinien mieć
    smartfona. Ot, żeby daleko nie szukać - taki Pszemol jest świetnym
    przykładem. Jakaś tylko błyskotka, zeby mogli się wśród kolegów na budowie
    dowartościować, dokładnie tak samo jak przed epoką gejfona było z Nokiami
    8800.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

  • 37. Data: 2011-09-19 16:20:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-19 18:07, Ghost wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Klamiesz. Ja przecze Twojej tezie, ze rozwiazania sa jablkowe. Bo nie sa.

    Nie musza byc jablkowe, sa zastosowane i wypromowane przez Japcoka kropka

    > Prosty znaczy przekopywany przez sterte menusow?

    Z tym to do Stefana badz Googla - tu nie jest duzo lepiej z grzebaniem
    sie w menusach. Prostota i ergonomia byla w PalmOS ale przeminela z
    wiatrem. Tam jednak tez byly powazne niedorobki sprzetowo-programowe, o
    ktorych z czasem coraz latwiej sie zapomina.

  • 38. Data: 2011-09-19 16:27:40
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-19 18:18, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > dowartościować, dokładnie tak samo jak przed epoką gejfona było z Nokiami

    Jednak z drugiej strony smartfon nie musi sie rownac PC w kieszeni.
    Jesli ktos chce tylko pointernetowac, nawigowac, uzyc terminarza,
    posluchac mp3 i zrobic sweetfotke to wlasnie iphone czy SGSopodobny
    wyrob bedzie idealny. Tego nie da mu dumbphone a noszenie kilku urzadzen
    dedykowanych mija sie z celem gdy zastosowanie jest czysto amatorskie.

  • 39. Data: 2011-09-19 16:31:05
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 18:27:40 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > wyrob bedzie idealny. Tego nie da mu dumbphone a noszenie kilku urzadzen
    > dedykowanych mija sie z celem gdy zastosowanie jest czysto amatorskie.

    do tego telefony typu Avila wystarczą

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 40. Data: 2011-09-19 16:41:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-09-19 18:31, Waldek Godel wrote:

    > do tego telefony typu Avila wystarczą

    Zgadza sie, ale dlaczego tluc sie nad morze czy w gory duzym fiatem
    jesli stac kogos na merca? Poza tym w app store kazdy znajdzie cos dla
    siebie cokolwiek mialoby to byc, avila jest jednak mocno pod tym
    wzgledem ograniczona.