    From: Waldek Godel <n...@y...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Kim jest Pszemol?
    Date: Mon, 19 Sep 2011 16:48:53 +0100

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 17:30:30 +0200, atm napisał(a):

    > Wcale tego nie twierdze. Twierdze natomiast, ze obecne smartfony i
    > tablety sa mocno inspirowane wyrobami Apple.

    A może po prostu głupia modą na określone rozwiązania których oczekują
    klienci?
    Będąc producentem jeansów jakbyś się czuł, jakby nagle jakaś oszołomska
    firma wprowadziła modę na wyłącznie różowe? I - co gorsza - ta moda,
    równiez ku zaskoczeniu autorów, rozprzestrzeniła się na cały świat?
    Miałbys prosty wybór - zacząć produkować różowe jak debil i jeszcze
    wysłuchiwać, że małpujesz, albo zostać przy klasycznych niebieskich i
    czarnych i tracić rynek? W takiej sytuacji nikt nie bedzie słuchał, że
    robisz jeansy od zawsze, sa tanie, trwałe, wygodne i ludzie lubią je od
    wielu lat. Nikt nie będzie tego słuchał, bo nie będa różowe!

    > Nie wnikam w patenty, choc pamietam, ze poczatkowo inni producenci mieli
    > problem ze stosowaniem wielodotyku.

    ZUS prawda. Nie problemy, tylko mieli całkiem słuszne opory przed użyciem
    ekranów pojemnościowych, które są wielokrotnie mniej dokładne. Każdy
    producent wprowadzający ekran pojemnościowy zostałby natychmiast wyśmiany.
    Tylko Apple ze swoją zgrają fanbojów i hasłem "nie stać cię i dorabiasz
    teorię" mogło sobie na to pozwolić. Co wcale nie świadczy o tej firmie
    dobrze, mimo takich pozorów.

    > Czy tak nie jest, nie pisze, ze Stefan wszystko wymyslil. Byc moze czesc
    > rozwiazan buchnal lub kupil. Faktem natomiast jest, ze te wszystkie
    > rozwiazania zebral w postaci jednego systemu i urzadzenia, ktore w
    > bardzo dobry sposob wypromowal. Zrobil to tak dobrze, ze ludzie lykneli
    > smartfon nawet bez copy/paste czy mmsow. Jak dla mnie jest to prawdziwa
    > sztuka. Inni producenci wtykaja te swoje zapalniczki, popielniczki itd
    > ale jakos nie spowodowali takiej rewolucji jak Stefan.

    Głównym osiągnięciem Stefana było wmówienie (przy pomocy liżacych mu *****
    dziennikarzy i stada mających problem z samodzielnym myśleniem wyznawców)
    ludziom, że jak dostają produkt droższy, ale za to wykastrowany z
    większości funkcji, to jest
    kul/dżezi/trendi/kaczo/byczo/indyczo/india/cokolwiek tam jeszcze a nie
    żenada i zdzierstwo.
    Dzięki temu np. udało mu się zrobić modę na ekrany pojemnościowe, marnujące
    2/3 powierzchni ekranu. Jak poszukasz po archiwach grup o PDA, zwłaszcza
    tych o produktach firmy Palm, to znajdziesz tam stosy narzekań. Bo dla
    palmiarzy system PocketPC a później Windows Mobile był tak samo obciachowy
    jak Windows Mobile czy Android dla Applowców. Ale jak Palm wprowadził
    ekrany hi-res (czyli 320x320) to masowo narzekano, że co prawda wyglądają
    przecudnie, o niebo lepiej niż poprzednie 160x160, ale mimo wszystko to
    ciężki wstyd, żeby ten gówniany Windows Mobile na ekranie o mniejszej
    rozdzielczości 240x320 mieścił o wiele więcej informacji, bo lepiej
    wykorzystuje powierzchnię ekranu. Tak było.
    Ekrany były małe i trzeba było je dobrze wykorzystać - Windows Mobile był w
    tym świetny. A ekrany pojemnościowe zupełnie się do tego nie nadawały.
    Później przyszedł Stefan ze swoim wynalazkiem, gdzie nawet wpisanie
    bardziej skomplikowanego kontaktu do ksiązki adresowej wymaga przekopania
    się przez 3-4 kolejne ekrany, bo inaczej się nie zmieści.
    Każdego innego spłukano by lawiną śmiechu. Ale przecież wszystko co robi
    Stefan jest emejzing i megazajebiste.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński