  • 31. Data: 2012-07-15 14:50:09
    Temat: Re: Kilka pytań po stłuczce
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    > Nie ma potrzeby angażować policji - wystarczy znać numer
    > rejestracyjny:
    >
    > https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?w
    ith=zpp1

    No to nauczka na przyszłość, żeby zbierać numery rej. Mam porobione
    zdjęcia z miejsca wypadku, ale Scenic akurat ma tablice "odpadnięte" ;)

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 32. Data: 2012-07-15 15:11:05
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-13 22:34, Mike pisze:
    > Bry
    > Kogoś zaprawionego w bojach potrzebuję, bo moja pierwsza stłuczka i
    > kilka związanych z nią problemów.

    ja dodam od siebie, że ubezpieczyciel sprawcy ma zwrócić Ci wszystkie
    poniesione koszty. Więc:
    1.
    Wrak wystawić na aukcji allegro, na powiedzmy dwa tygodnie, można raz z
    ustaloną ceną minimalną, a jak się nie sprzeda to bez ceny minimalnej.
    Otrzymaną na aukcji kwotę będzie można przyjąć za wartość rynkową wraku.
    Ważne jest to z późniejszymi bojami u ubezpieczyciela. Oczywiście cena
    wraku będzie niska ze względu na zatrzymany dowód. Niewykorzystaną od
    dnia sprzedaży kwotę ubezpieczenia OC chyba można odzyskać.
    2.
    Dogadać się z kumplem, który ma podobny klasą pojazd i spisać z nim
    umowę najmu auta zastępczego oraz zarejestrować tą umowę w urzędzie
    skarbowym. Kwota najmu powinna być delikatnie niższa od kwoty najmu z
    profesjonalnej firmy. Powinieneś otrzymać od ubezpieczyciela zwrot kwoty
    za wynajem auta zastępczego.
    3.
    Wykorzystać oszczędności i kupić inne auto, aby kumpel mógł jeździć
    swoim a ty swoim. Odzyskane pieniądze z najmu podzielić między siebie i
    kumpla.

    Najlepiej jakbyś wszystkie trzy powyższe kroki wykonał równocześnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 33. Data: 2012-07-15 15:19:04
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Czeslawek

    > Wykorzystać oszczędności i kupić inne auto, aby kumpel mógł jeździć
    > swoim a ty swoim. Odzyskane pieniądze z najmu podzielić między siebie i
    > kumpla.

    Masz na myśli pieniądze ukradzione wszystkim ubezpieczonym?

    --
    ignorance is bliss

  • 34. Data: 2012-07-15 16:16:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-15 11:51, to wrote:
    > Sytuacje w której naprawdę nie ma wyboru i trzeba ten samochód wypożyczyć
    > są naprawdę bardzo rzadkie. Większość osób ma możliwość pożyczenia na tą
    > okazje samochodu od rodziny czy znajomych.

    Nieprawda. Nie jesteśmy na tyle bogatym społeczeństwem by powszechne było
    mieć po kilka samochodów i sobie codziennie wybierać którym jedziemy.
    Większość nie ma skąd pożyczyć auta na dłuższy czas.

    Dodatkowo nie wprowadzaj pojęcia klasyfikacji czy temu się należy czy nie.
    Nawet jak masz 10 aut to w wyniku zdarzenia tego potłuczonego nie możesz
    używać i to wymierna szkoda. Możliwość korzystania z auta to wymierna
    korzyść i na rynku nawet nieźle przekładająca się na pieniądze. Dlaczego
    nie z swojej winy masz ponosić stratę?

    > Tymczasem atmosfera robi się taka, że każdy ma brać zastępczy czy go
    > potrzebuje, by nie "bo się należy", a kto nie weźmie ten frajer.

    Atmosfera z drugiej strony robi się za to taka, że w momencie stłuczki
    Twojego samochodu nie dość, że trzeba wypełniać miliony druczków,
    dopraszać się kontaktu, czekać na jaśnie likwidatora i potem na jego
    decyzję, która i tak jest z zaniżoną kwotą, to jeszcze całość trwa wieki
    po prostu i na koniec trzeba się dopominać o swoje prawa, ciągle nie mając
    auta.

    W idealnym świecie likwidacja szkody powinna być możliwie najkrótsza i
    najmniej męcząca dla ubezpieczonego. Dlaczego zakłady ubezpieczeń nie
    miałyby mieć swojej floty aut do pożyczania bądź umowy z firmami tym się
    zajmującymi by pożyczać dużo i tym samym możliwie tanio? W momencie gdy im
    nie zależy na czasie naprawy walą sobie w pompon miesiącami, a
    poszkodowany najczęściej albo nie ma samochodu albo potem musi dodatkowo
    bujać się z rozliczaniem pożyczenia.

    Jeszcze lepiej by było gdyby szkody były rozliczane przez swojego
    ubezpieczyciela zawsze i z regresem do sprawcy. Wtedy ludzie by wybierali
    nie gdzie taniej tylko gdzie lepiej i kto im zapewni lepszą usługę. W
    momencie, w którym ubezpieczyciel sprawcy robi wszystko by najmniej
    możliwie wypłacić, a z drugiej strony klient by też przynajmniej nie
    stracić to zawsze będzie wojna i niesprawiedliwość.

    > Niestety, za takie fanaberie trzeba będzie zapłacić -- w przyszłych
    > składkach ubezpieczeniowych.

    Niech wzrośnie, tylko szczególnie mocno dla tych, którzy szkody powodują i
    dodatkowo szczególnie mocno jeśli te szkody były wielkie, bo co innego
    niewielka obcierka, gdzie właściciel auta jest pieniaczem i sprawa de
    facto jest tania, a co innego karambol na 10 drogich aut.
    Nie każdy powinien jeździć, a wypadki są drogie. Dlaczego ja z
    bezwypadkową (z mojej winy) historią mam to finansować? Dlaczego dzisiaj
    nawet po wielkim bum po prostu auto się rejestruje na kogoś innego i
    jedzie dalej albo zupełnie bezkarnie daje gówniarzowi, który je rozwali
    razem z innymi niczemu winnymi, a to wszystko w składce dziadka z 60%
    bonifikatą?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 35. Data: 2012-07-15 16:24:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-15 15:19, to wrote:
    > Masz na myśli pieniądze ukradzione wszystkim ubezpieczonym?

    Nie ukradzione, tylko te, które Ci się należą w ramach likwidacji szkody.
    Szkodą też jest brak możliwości korzystania z pojazdu.
    Nawet jak nie bierzesz sobie auta to powinieneś dostać odszkodowanie w tej
    kwestii, bo jednak to jest szkoda.

    I jak pisałem Ci wcześniej - auto trzeba brać, niech ubezpieczyciel staje
    na głowie, żeby sprawę możliwie szybko zakończyć i tym samym najmniej
    wypłacić odszkodowania za najem pojazdu. Mnie póki co tylko kasują, a w
    sytuacji krytycznej mają w dupie, a jak słyszę o kwestii typu 14 miesięcy
    to cholera mnie zbiera jak bardzo można sobie kpić.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 36. Data: 2012-07-15 17:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 13:19:04 +0000 (UTC), to napisał(a):
    > begin Czeslawek
    >
    > Masz na myśli pieniądze ukradzione wszystkim ubezpieczonym?

    Tak, ale przez pewnego buca, ktory sie przyznac nie potrafi.

    Moze jak jego ubezpieczyciel zaplaci ze 30 tys, to mu przyp* taka zwyzke ze
    sie nauczy ..

    J.

  • 37. Data: 2012-07-15 18:27:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-07-15 09:45, Grejon pisze:

    > To niech wyrównuje. Dla mnie brak możliwości poruszania się własnym
    > samochodem o dowolnej porze dnia i nocy jest właśnie szkodą.

    OK. Rozumiem, że nawet nie musi być własny - może być z wypożyczalni.
    Ale przedstawianie rachunków za gotowość taxówkarzy to przesada.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 38. Data: 2012-07-15 21:52:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > begin Budzik

    > To nie jest kwestia winy tylko oczywistych faktów. Zapłacone składki i
    > wypłacone odszkodowania muszą się jakoś bilansować.

    zakłądam, że miałeś na myśli balansowanie?

    > Naprawdę tego nie
    > ogarniasz?

    Jeżeli ubezpieczyciel mógłby sprawe załatwić w tydzien a chce załatwiać w 5
    miesięcy, to kto jest winien poswyższaniu kosztów?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 39. Data: 2012-07-15 21:52:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > No wiesz, praktyka dowodzi ze czas naprawy malej stluczki jest jednak
    > tydzien czy dluzej, i koszt wynajmu nawet bez przedluzania podwaja
    > odszkodowanie .. czyli skladke tez.

    na czas naprawy to samochód zastępczy da ci warsztat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 40. Data: 2012-07-15 22:12:38
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Budzik

    > Jeżeli ubezpieczyciel mógłby sprawe załatwić w tydzien a chce załatwiać
    > w 5 miesięcy, to kto jest winien poswyższaniu kosztów?

    Długie procedury są po to, żeby część osób (większość) zrezygnowała, co w
    konsekwencji obniża koszty.

    --
    ignorance is bliss