  • 11. Data: 2016-04-07 22:47:07
    Temat: Re: Kilka pytań o OC
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 07:24, Konfabulator pisze:
    > Niestety tak. Nie u każdego ubezpieczyciela, ale u większości wyszukiwanie po
    peselach ujawni szkodę na koncie ojca z samochodu brata, co wpłynie na wysokość
    składki w Twoim pojeździe. To jest w sumie bez sensu, ale ustawa tych spraw ze
    zniżkami w ogóle nie reguluje, więc wszyscy opierają się głównie na zasadach pzu
    bonus-malus i traktują to jako praktykę rynkową.

    OK, nie zdążę zlikwidować współwłasności a nie chciałbym jeździć jeszcze
    rok na tym "wspólnym" ubezpieczeniu.

    Co myślicie o takim myku - biorę sobie jakieś krótkie ubezpieczenie.
    Likwiduję współwłasność za +- miesiąc i biorę nowe OC tylko na siebie?
    Da się tak?

    Jakie jest minimalne czasowo ubezpieczenie?

  • 12. Data: 2016-04-07 22:48:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-07 o 22:47, PlaMa pisze:

    > Jakie jest minimalne czasowo ubezpieczenie?

    1 rok, pomijając wyjątki, do których twój pojazd pewnie nie należy.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-04-08 03:19:27
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-07 17:56, Cavallino wrote:

    > Czyli o co Ci chodzi?
    > Ubezpieczenie jest wspólne, więc i wspólna odpowiedzialność.
    > I w takim przypadku obie ubezpieczone osoby tracą zniżki.

    ale problemem jest to, że OC jest na samochód a nie na osobę, stąd
    dlaczego podskakują stawki na wszystkei samochody a nie tylko na ten,
    któy uczestniczył w stłuczce.
    Mama nie jest współwłaścicelem mojego auta (i nim nie jeździ) więc
    dlaczego ja mam ponosić odpowiedzialność za jej wyczyny swoim autem?

    Moim zdaniem system jest nieprecyzyjny i działa na niekorzyść nas,
    kierowców (wydymać na maksa).

  • 14. Data: 2016-04-08 08:18:49
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Nie ma żadnego systemu i ubezpieczyciel od jutra może nie dawać żadnych zniżek
    nikomu, więc nie narzekaj.

  • 15. Data: 2016-04-08 10:17:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-08 08:18, Konfabulator wrote:
    > Nie ma żadnego systemu i ubezpieczyciel od jutra może nie dawać żadnych zniżek
    nikomu, więc nie narzekaj.

    kolejna dobra zmiana?

    p.s.
    wszystkie TU musiałyby się umówić z dnia na dzień, że nie dają ŻADNYCH
    zniżek i rabatów (nie sądzę, że to jest do wykonania :)

  • 16. Data: 2016-04-08 11:12:24
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Śmiechem zabiję i pójdę do innego ubezpieczyciela.

    > Przez pięć lat na AC podnoszono mi składki na mój samochód, bo im ich
    > system wykazywał, że miałem kolizję, mimo, że to mama ją spowodowała swoim
    > autem.

    Przez 5 lat? Co to za ubezpieczyciel, żebym omijał z daleka?
    Podnosili mi składkę na max. 2 lata OIDP (PZU bodajże)...

    > Możesz się odwoływać i nic nie wskórasz.....

    Odwoływać? Idę wtedy do innego ubezpieczyciela i tyle. Takiego klienta,
    który ma średnio jedną niewielką stłuczkę raz na 10 lat, każdy chętnie
    przyjmie ;-P

    --
    Axel

  • 17. Data: 2016-04-08 11:56:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-08 11:12, Axel wrote:

    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Śmiechem zabiję i pójdę do innego ubezpieczyciela.

    śmiechem przywita Cię inne TU :-D

    > Przez 5 lat? Co to za ubezpieczyciel, żebym omijał z daleka?
    > Podnosili mi składkę na max. 2 lata OIDP (PZU bodajże)...

    w chyba wszystkich ubezpieczeniach masz pytanie o szkody z ostatnich
    5ciu lat.

    > Odwoływać? Idę wtedy do innego ubezpieczyciela i tyle. Takiego klienta,
    > który ma średnio jedną niewielką stłuczkę raz na 10 lat, każdy chętnie
    > przyjmie ;-P

    no i pójdziesz i co z tego, skoro on też sprawdza Twoją bezwypadkowość.

    Ja mam lepszą średnią bezstłuczko/wypadkowości od Ciebie - i co z tego?

  • 18. Data: 2016-04-08 12:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości
    >Nie ma żadnego systemu i ubezpieczyciel od jutra może nie dawać
    >żadnych zniżek nikomu, więc nie narzekaj.

    Ale trzeba poinformowac organ nadzoru, z uzasadnieniem.

    Prosciej moze byc nie zmieniac :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-04-08 20:29:27
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-04-07 o 22:48, Liwiusz pisze:

    > 1 rok, pomijając wyjątki, do których twój pojazd pewnie nie należy.

    :( Przysiągłbym, że słyszałem o 2-3 miesięcznych okresach :( Damn :/

  • 20. Data: 2016-04-09 09:07:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08.04.2016 o 03:19, AL pisze:

    > ale problemem jest to, że OC jest na samochód a nie na osobę

    Ale ubezpieczającym nie jest samochód, tylko właściciele.

    >, stąd
    > dlaczego podskakują stawki na wszystkei samochody a nie tylko na ten,
    > któy uczestniczył w stłuczce.

    Dokładnie tak.
    Na wszystkie samochody należące do któregokolwiek z właścicieli auta,
    które brało udział w szkodzie.
    Tak jest w Polsce od zawsze praktycznie.

    > Mama nie jest współwłaścicelem mojego auta (i nim nie jeździ) więc
    > dlaczego ja mam ponosić odpowiedzialność za jej wyczyny swoim autem?

    Bo jako właściciel (współ) auta które brało udział w szkodzie, ponosisz
    za nią odpowiedzialność.
    Dokładnie tak samą jak inni współwłaściciele.

    > Moim zdaniem system jest nieprecyzyjny i działa na niekorzyść nas,
    > kierowców (wydymać na maksa).

    System jest precyzyjny.
    Chciałbyś żeby z Twoich zniżek dało się skorzystać, ale później żeby ich
    nie tracić, jeśli ubezpieczone przez Ciebie auto spowoduje szkodę?
    Tak się nie da.