-
41. Data: 2010-05-21 13:59:04
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: DoQ <p...@g...com>
misio pisze:
>> Jaki przebieg maja amortyzatory?
>
> 45000 km ja przejechałem a ile przejechał poprzedni własciciel ? A kto to
> wie?
>>> 2. Czy obowiazkowy przeglad techniczny na hamowni wykaze stan
>>> amortyzatorów
>> Tak ale to mozna sobie w buty wsadzic.
> Zatem zdać się na ocene mechanika?
Jak samochod ma ponad 100kkm to mozesz IMHO smialo zmieniac.
Pozdrawiam
Pawel
-
42. Data: 2010-05-21 14:01:20
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: DoQ <p...@g...com>
J.F. pisze:
>
> Ale zwykly amor zasadniczo tak wlasnie dziala - reka go dobijesz bez
> problemu.
> Zeby nie dobic w samochodzie to jest sprezyna, ch-ka tlumienia amora -
> dobicie wymaga czasu, oraz .. odbijacz.
Ok widocznie kupilem jakies zjebane bo ciezko je bylo dobic w stosunku
do zdemontowanych. Grunt ze sie dobrze na nich jezdzi.
EOT.
Pozdrawiam
Pawel
-
43. Data: 2010-05-21 14:18:39
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: "SET" <b...@m...pl>
> ......
> Teoretycznie masz rację.
> Ale po wymianie amortyzatorów samochód jednak wyżej stoi.
>
> L E P E K Pruszcz Gdański
Potwierdzam. Po założeniu nówek amorków rozmiarowo identycznych z
poprzednikami autko poszło w górę o jakieś 2 cm. Sprężyny, odboje, łożyska
górne nie wymienione więc one nie miały wpływu.
-
44. Data: 2010-05-21 16:23:54
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: to <t...@a...xyz>
Agent wrote:
> Tak podaje większoś stacji kontroli (no może 30% - zależy od miejsca)
Nie wydaje mi się, żeby normy SKP były dobrym wyznacznikiem jeśli komuś
zależy na przyzwoitym stanie auta, tam przecież odrzucają tylko totalny
złom.
--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl
-
45. Data: 2010-05-21 16:29:15
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: to <t...@a...xyz>
misio wrote:
> 1. Czy wierzyc zgrubnej ocenie mechanika ?
Jeśli mechanik ma szansę coś na tym zyskać to może trochę ściemniać.
Generalnie zużyte amortyzatory można poznać po tym, że:
- Auto ogólnie gorzej się prowadzi i bardziej buja
- Na szybkich łukach tył potrafi "przeskakiwać" na nierównościach
- Tył ma tendencję do charakterystycznego bujania się na boki
- Z przodu bardzo szybko włącza się kontrola trakcji przy dynamicznym
przyspieszaniu na nierównym asfalcie
- Autko mocno przysiada przy przyspieszaniu i nurkuje przy hamowaniu
> 2. Czy obowiazkowy przeglad
> techniczny na hamowni wykaze stan amortyzatorów i to czy potrzebna jest
> wymiana czy nie?
Wątpliwe, tam odrzucają tylko kompletny złom. Warto natomiast zapytać
tamtejszych mechaników co szczerze sądzą o stanie amortyzatorów i
poprosić o test na szarpakach jeśli sami z siebie go nie robią.
> 3. Jak sprawdza?em cene amortyzatorów do mojego
> samochodu to oprócz ceny amortyzatora wyswietliwy sie 3 inne pozycje jak
> spre?yna, os?ona, zestaw monta?owy (mounting kit). Czy zakup wszystkich
> elementów jest niezbedny albo jest zalecany przy wymianie w?asciwego
> amortyzatora?
Osłony i gumowe elementy warto zmienić, bo po co potem rozbabrywać
wszystko dla jakiegoś drobiazgu. Co do sprężyn to zależy w jakim są
stanie.
> 4 Czy amortyzator gazowy czy olejowy kupiae?
Gazowy czyli tak naprawdę gazowo-olejowy.
--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl
-
46. Data: 2010-05-21 23:22:13
Temat: Re: Kiedy wymieniaae amartyzatory? i jakie czesci?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
to pisze:
> Agent wrote:
>
>> Sprawność poniżej 25% kwalifikuje amorek do wymiany
>
> 25%? Chyba sobie żartujesz. Zwykle nawet cieknące mają więcej. Ok. 60% to
> już zwykle zużyte.
A 50% mogą mieć całkiem nowe...
Ten parametr to można sobie w buty włożyć. Jedyne co to badanie może
pokazać to różny wynik w lewym i prawym kole i to znaczy że z którymś z
nich (i to bez wyraźnego wskazania w którym) jest coś nie tak.
-
47. Data: 2010-05-21 23:27:53
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
> news:4bf64ea2$1@news.home.net.pl...
>> Agent pisze:
>>> Wysokość zawieszenia nie ma nic do sprawnosci amortyzatorów - to nie
>>> one trzymają auto na odpowiedniej wysokości.
>>
>> Teoretycznie masz rację.
>> Ale po wymianie amortyzatorów samochód jednak wyżej stoi.
>
> To chyba cos jeszcze zmieniono, albo to jakies specjalne amory.
> Albo ci sie wydaje - efekt portfela, tzn placebo :-)
Gazowe (przynajmniej Bilsteiny B6) dość mocno się rozpychają.
Ściśnięcie ich wymaga przyłożenia sporej siły tak na oko jakieś 15-20kg
na każdy amortyzator, natomiast puszczone same się rozciągają.
No i jak się coś takiego włoży do samochodu to będzie wyżej niż na
olejowych amortyzatorach.
-
48. Data: 2010-05-22 12:11:19
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
DoQ pisze:
> Agent pisze:
>
>>> Po prostu tłok uderzał o denko w momencie wjechania na większą dziurę.
>>> W sumie jak mial nie uderzac skoro amor nic nie tłumił i ręką go
>>> dobijałeś bez najmniejszego problemu.
>> Nic nie powinno uderzać. Od tego jest odbój aby to zabezpieczyć. Chyba
>> że tez już poszedł się ...
>
> A jednak...
Daj juz spokoj, tyle "ciekawych" informacji nie naprodukowales w zadnym
watku.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
49. Data: 2010-05-22 15:09:16
Temat: Re: Kiedy wymieniać amartyzatory? i jakie częsci?
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Fri, 21 May 2010 10:13:49 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Co jest warty ten pomiar to legendy tu na grupie kraza.
Ten sam dzień, dwa urządzenia.
1. Tył lewy 55%, tył prawy 64% - różnica 9%
2. Tył lewy 50%, tył prawy 50% - róznica 0%
Gówno warte.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
50. Data: 2010-05-23 01:27:59
Temat: Re: Kiedy wymieniaae amartyzatory? i jakie czesci?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-21, to <t...@a...xyz> wrote:
>> Tak podaje większoś stacji kontroli (no może 30% - zależy od miejsca)
>
> Nie wydaje mi się, żeby normy SKP były dobrym wyznacznikiem jeśli komuś
> zależy na przyzwoitym stanie auta, tam przecież odrzucają tylko totalny
> złom.
Zależy od stacji i człowieka. Po za tym jest różnica pomiędzy
przybiciem/nie przybiciem pieczątki a możlwiością sprawdzenia stanu
różnych podzespołów.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski