-
1. Data: 2010-10-29 11:31:58
Temat: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Sailor <s...@o...pl>
Witam,
Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).
Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.
Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.
Tak chyba nie powinno byc? Mojego starego Fazera musialem pilowac by nie
tracil temperatury jak bylo zimno na dworze. Wiatrak mi sie wlaczal
dopiero przy 30 stopniach na dworze i to sporadycznie.
Moze ktos uzytkuje ER6-N i sie wypowie czy to normalne zachowanie, czy
silnik sie nie przegrzeje i czy latem nie bedzie problemow?
Sailor
-
2. Data: 2010-10-30 21:53:59
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: lesor <l...@o...pl>
On 29 Paź, 13:31, Sailor wrote:
> Witam,
>
> Od dwoch dni pomykam prawie nowym (8,5 tys. km) Kawasaki ER6-N.
> Zastanawia mnie jedna rzecz. Bardzo mocno sie nagrzewa. Dzwonilem do 3
> serwisow i w kazym otrzymalem _inna_ odpowiedz (to normalne/tak moze byc
> ale przy okazji nalezy sprawdzic/to nienormalne).
>
> Jak widac na dworze 5-8 stopni. Po przejechaniu kilku km z niewielka
> predkoscia obrotowa silnika 4-5 tys obr/min i okolo 40-90 km/h na
> postoju przy swiatlach wlacza mi sie wiatrak od chlodnicy. W trakcie
> jazdy chyba nie dziala (nie slysze go). Caly korpus silnika jest b. goracy.
>
> Sprawdzilem olej i poziom plynu chlodzacego. Termostat sie otwiera bo
> chlodnica jest b. goraca. Wszystkie rury z chlodziwem sa cieple i maja
> podobna temperature. Wskaznik FI nie pokazuje bledow w komputerze.
Moze zapowietrzony?
Gratulacje :)
--
pozdrawiam, lesor
cb1300 Rossynant, C1125 Rucio
-
3. Data: 2011-08-24 11:16:57
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl>
Witam.
Chciałem spytać jak sytuacja wygląda z twoim er-6, ponieważ ostatnio
zacząłem obserwować podobne oznaki. Motocykl zaczął się grzać mocniej,
wiatrak włącza dużo szybciej, a od silnika aż się gorąco robi. Co prawda
jest ciepło, ale nie miałem wcześniej takich problemów, a jeżdżę trzeci
sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może więcej
w korkach się jeździ itp. Tak samo jak pisałeś u ciebie chłodnica się
nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na odpowiednim
poziomie. Myślałem może, że chłodnica zapchana, ale nie wygląda, bo jest
tylko lekko przykurzona.
Może sprawa Cię już rozjaśniła od czasu kiedy pisałeś ten post, to może
jakieś podpowiedzi w tym temacie ;-)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
4. Data: 2011-08-24 13:31:51
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Sailor <s...@o...pl>
Witam,
Silnik caly czas grzeje sie dosc mocno. Efekt nieco zmniejszyl sie po
wymianie oleju.
Bylem w kilku _autoryzowanych_ serwisach Kawasaki. Rozbieznosc co do
diagnozy jest 100%. Mniej wiecej polowa serwisantow twierdzila, ze
wszystko jest w porzadku. Druga polowa, ze to powazna sprawa i wymaga
serwisu. Pozostawia to pod znakiem zapytania fachowosc w/w serwisantow
(tylko ktorej polowy?).
Pojechalem wiec do sprzedawcy (komisu), w ktorym mieli kilka egzemplarzy
motocykla Kawasaki ER6-N. Odpalilismy dwie sztuki. Zachowywaly sie
identycznie jak moj. Zatem organoleptycznie stwierdzilismy, ze "ten typ
tak ma" ;-)
Potwierdzeniem moze tez byc fakt, iz w najnowszym roczniku ER6 producent
montuje wieksze chlodnice. Zapewne sami doszli do wniosku, ze poprzednia
wersja podowowala zbyt duze nagrzewanie sie silnika.
Zrobilem od tego momentu okolo 5 tys km - sprzet dziala bez zarzutu.
/pw
W dniu 2011-08-24 13:16, dymins pisze:
> Witam.
>
> Chciałem spytać jak sytuacja wygląda z twoim er-6, ponieważ ostatnio
> zacząłem obserwować podobne oznaki. Motocykl zaczął się grzać mocniej,
> wiatrak włącza dużo szybciej, a od silnika aż się gorąco robi. Co prawda
> jest ciepło, ale nie miałem wcześniej takich problemów, a jeżdżę trzeci
> sezon. Może to subiektywne odczucie akurat, ciężko powiedzieć, może
> więcej w korkach się jeździ itp. Tak samo jak pisałeś u ciebie chłodnica
> się nagrzewa, czyli termostat chyba nie uszkodzony, płyn jest na
> odpowiednim poziomie. Myślałem może, że chłodnica zapchana, ale nie
> wygląda, bo jest tylko lekko przykurzona.
>
> Może sprawa Cię już rozjaśniła od czasu kiedy pisałeś ten post, to może
> jakieś podpowiedzi w tym temacie ;-)
>
>
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
>
-
5. Data: 2011-08-25 05:38:24
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl>
Dziękuję za odpowiedź.
Trochę mnie to uspokaja, chociaż przyznaję, że dziwi mnie fakt, że dwa
lata nie miałem z tym problemów większych, a w tym roku jakbym mocniej się
grzał. Chociaż problem to jakiś duży nie jest, bo sam sprzęt działa tak
samo jak działał. Może to tylko taki zbieg okoliczności, bo więcej jeżdżę
w korkach. Może panikuję, bo lubię mieć wszystko na 100% sprawne.
Co do fachowości serwisów zakładanych jako Kawasaki to ja może nie będę
się wypowiadać, ponieważ przeszedłem to w tamtym roku w Lublinie, aż
musiałem interweniować u właściciela, bo osoby tam pracujące kompletnie
olewały temat przez 2 tygodnie.
Najlepiej było by znaleźć jakąś tanią chłodnicę z rozbitego nowego modelu
i zamontować sobie w swoim. A tak w ogóle to powiem szczerze, na prawdę
odpowiada mi ten motocykl i nie mam ochoty go zmieniać. Zwinny, nie za
szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie" jak
skuter :)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
6. Data: 2011-08-25 06:54:16
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Glub <g...@g...com>
On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
<dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
> szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
jak
> skuter :)
O jakiej pojemności?;)
--
Glub SW-T400
-
7. Data: 2011-08-25 07:22:08
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: dymins <dymins@_NOSPAM_interia.pl>
Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę i już
są dane dostępne. 650 ccm. A z tym moim "prawie jak skuter" to nie ma co
traktować tak za dosłownie. Chodziło mi o to, że upraszczając to średnio
pali mi góra 5L na 100 km i to nie ma znaczenia praktycznie jaki styl
jazdy przyjmę ;-)
Glubnapisal
> On Thu, 25 Aug 2011 05:38:24 +0000 (UTC), dymins
> <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
>> szeroki bo ma nisko wydech co jest dobre na miasto i pali "prawie"
> jak
>> skuter :)
> O jakiej pojemności?;)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
8. Data: 2011-08-25 08:17:52
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Glub <g...@g...com>
On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
<dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
> Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
i już
> są dane dostępne. 650 ccm.
Chodziło mi o pojemność skutera do ktorego porownujesz spalanie
swojej Kawy.
Burgman 650 i Silverwing 600 lubią wypić raczej okolice 6L/100km
A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8
A arbitra sh125 to 3 nie przekracza:)
--
Glub SW-T400
-
9. Data: 2011-08-25 08:48:59
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-08-25 10:17, Glub pisze:
> On Thu, 25 Aug 2011 07:22:08 +0000 (UTC), dymins
> <dymins@_NOSPAM_interia.pl> wrote:
>> Mowa jest jest o kawasaki Er-6, wystarczy wrzucić to w wyszukiwarkę
> i już
>> są dane dostępne. 650 ccm.
>
> Chodziło mi o pojemność skutera do ktorego porownujesz spalanie swojej
> Kawy.
> Burgman 650 i Silverwing 600 lubią wypić raczej okolice 6L/100km
> A to moje to roznie: od 3.7 do 4.8
Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
10. Data: 2011-08-25 09:05:27
Temat: Re: Kawasaki ER6-N silnik mocno sie grzeje
Od: Glub <g...@g...com>
On Thu, 25 Aug 2011 10:48:59 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> Smutne. Buell XB12X - 4.7-5,7 litra. To pierwsze przy 2 osobach w
> gorach, to ostatnie przy predkosciach niedozwolonych w Polsce. A to
> wszystko przy 1203 ccm, 105 KM i 115 Nm.
Ty sie mozesz cieszyc. Ja tylko troche martwić.
--
Glub SW-T400