  • 1. Data: 2010-09-21 18:10:08
    Temat: Karta grafiki do filmów HD
    Od: Piotr <m...@k...home.pl>

    Witam
    Czym zastąpić NVidia GeForce 8600 GT ? ( procesor jednordzeniowy Pentium
    D 3GHz, płyta Asus P5K/EPU, zasilacz Chieftec 450 W, 4 Gb )

    Potrzebuję płynnie oglądać filmy HD TYLKO na monitorze. Teraz jest tak,
    że filmy 720p czasem się przycinają, a 1080 to można zapomnieć ).
    Chyba, że wymiana procesora coś da ? ( płyta może obsłużyć Core 2 Duo/
    Core 2 Quad ).

    I jeszcze jedna uwaga - dobrze by było, żeby karta miała dwa wyjścia DVI
    - wyjście HDMI nie musi być obecne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-09-21 18:13:15
    Temat: Re: Karta grafiki do filmów HD
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-21 20:10, Piotr pisze:
> [...]
    > Core 2 Quad ).
    >
    > I jeszcze jedna uwaga - dobrze by było, żeby karta miała dwa wyjścia DVI

    Cuś masz skopane mi tam nawet GF8400 nie tnie 1080p.

    miab

  • 3. Data: 2010-09-21 18:14:10
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > tak, że filmy 720p czasem się przycinają, a 1080 to można zapomnieć ).
    > Chyba, że wymiana procesora coś da ? ( płyta może obsłużyć Core 2 Duo/

    Problemem IMHO jest procesor, a nie karta graficzna.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-09-21 18:15:52
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Problemem IMHO jest procesor, a nie karta graficzna.

    sprawdź jakie jest obciążenie CPU podczas odtwarzania filmu. jeśli oscyluje
    w okolicach 80-100% to znaczy że procek nie wyrabia.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2010-09-21 18:17:24
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Problemem IMHO jest procesor, a nie karta graficzna.

    sprawdź jakie jest obciążenie CPU podczas odtwarzania filmu. jeśli oscyluje
    w okolicach 80-100% to znaczy że procek nie wyrabia.

    sprawdź też czy masz aktywny tryb DMA dla wszystkich dysków i napędów.

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2010-09-21 18:48:02
    Od: Piotr <m...@k...home.pl>

    W dniu 2010-09-21 20:17, Wiktor S. pisze:

> [...]
    > w okolicach 80-100% to znaczy że procek nie wyrabia.
    >
    > sprawdź też czy masz aktywny tryb DMA dla wszystkich dysków i napędów.

    Niestety 100 %. Czy zmiana na Core 2 Duo coś pomoże ? W sumie mam 500 zł
    na to, więc może kartę też bym wymienił na coś z serii HD 4350

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2010-09-21 18:54:34
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-09-21 20:48, Piotr pisze:

    > Niestety 100 %. Czy zmiana na Core 2 Duo coś pomoże ? W sumie mam 500 zł
    > na to, więc może kartę też bym wymienił na coś z serii HD 4350

    Nadal uważam ze coś masz skopane w oprogramowaniu.
    http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=61218

    miab

  • 8. Data: 2010-09-21 19:33:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-21 20:54, Użytkownik miab napisał:

    > Nadal uważam ze coś masz skopane w oprogramowaniu.
    > http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=61218

    Ja też, procesor Pentium D 630, 3GHz i troszkę nowsza
    karta GFX - GF9500 GT i 720p chodzi płynnie, 1080 nie sprawdzałem
    i nie mam takiego monitora żeby skutecznie sprawdzić.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-09-21 20:04:50
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Użytkownik "Piotr" <m...@k...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Core 2 Quad ).
    >
    > I jeszcze jedna uwaga - dobrze by było, żeby karta miała dwa wyjścia DVI -

    Mi tam laptok wyciaga full hd. Grafa- GeForce 9300M GS, procesk- Core 2 Duo
    T6400 2.0Ghz.
    Stawiam, ze to procek masz zbyt lipny i to jego trzeba amputowac.

  • 10. Data: 2010-09-21 21:03:50
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Wiktor S." napisał:

    > Problemem IMHO jest procesor, a nie karta graficzna.

    W pewnym sensie. To CPU jest winien, że Radeon przerzuca lwią część roboty
    na niego. To oszukańcza polityka producenta. Ja polecam NVidia. Mają lepsze
    sterowniki i nie obciążają tak mocno jednostki centralnej.

    Remek